9-5'n sisämitoista

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
iroc-z
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Kesä 29, 2010 04:13

9-5'n sisämitoista

Viesti Kirjoittaja iroc-z »

Juu morjesta Saab-pöytään.
Toukokuussa Syntyi tarve isommalle autolle ja suunnitteilla olisi vaihtaa farkku-Astra, 9-5 pitkäkattoon.
Olen koittanu netistä etsiä,mutta ei ainakaa vielä ole löytynyt kuvaa, josta selviäisi takapenkin selkänojan ja hanskalokeron kannen välinen mitta.. Ja tuskin löytykään! :D
Viitsisiköhän joku femman omistaja suorittaa kyseisen mittauksen? Itse en viitsisi ajella (turhaan) rullamitan kanssa lähimpään liikkeeseen, jossa 9-5 on myynnissä.. matkaa kuitenkin se 70km suunta.

Turvaistuimen takia tuota kyselen. Edellinen auto (gts vectra) meni juuri sen takia vaihtoon,kun etupenkillä ei OIKEASTI mahtunut istumaan kukaan (istuin selkä menosuuntaan).. Ja nyt kun Astran takapenkille sovittaa toista istuinta,niin taas ahdistaa polvia

Kiitoksia jo etukäteen mittaajalle!
Chevrolet Camaro IROC-Z 1988
Chevrolet Beretta GTU 1989
tom2one
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 22:23

Re: 9-5'n sisämitoista

Viesti Kirjoittaja tom2one »

Kävin mittaamassa omasta 9-5 farkusta (2007), näyttäisi olevan tuo mitta aika tarkaan 1700mm. Vaihdoin muuten itse juuri Astra farkusta (2005) Saabiin.
9-5 Tdi stw -07
iroc-z
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Kesä 29, 2010 04:13

Re: 9-5'n sisämitoista

Viesti Kirjoittaja iroc-z »

Tänks,pitääpä käydä mittaamassa tosta Astrasta. Sullahan on sitten antaa tuoretta vertailupohjaa! Miltä on maistunut Saapas Ooppelin jälkeen? Onko takakontti (hattuhyllyllä tai ilman,siitähän ne jaksaa :wink: ) isompi vai pienempi kun Astran? Nyt kun tekee myös hieman tiukkaa sovitella emmaljungan tupla-vankkureita kyytiin..
Chevrolet Camaro IROC-Z 1988
Chevrolet Beretta GTU 1989
tom2one
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 22:23

Re: 9-5'n sisämitoista

Viesti Kirjoittaja tom2one »

Opeliin olin varsin tyytyväinen (1,7 cdti cosmo), joten ei pahaa sanottavaa ole siitä, pelasi hienosti ja mukava ajaa mielestäni. Kyllähän tämä Saabi astetta isommalta autolta tuntuu, hiljaisempi rengasääniltään ja tietty jykevyys mikä astrasta puuttui, onhan tämä aika painava auto. Takapenkkitilat ovat myös selvästi paremmat, kontti ei taida olla merkittävästi isompi, astrassahan on varsin reilu takakontti, en ole mitaillut, mutta tuntuma on se, että Saabissa olisi hiukan leveämpi ja pidempi takakontti. Saabissani on hattuhylly ja tavarakalteri myös.
9-5 Tdi stw -07
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 9-5'n sisämitoista

Viesti Kirjoittaja peinu »

Meillä oli vielä pari viikkoa sitten pikkulikka selkä menosuuntaan ja isompi likka naama menosuuntaan turvaistuimessa. Molemmilla etupenkin paikoilla mahduin istumaan mukavasti. Minä 188cm.

Takakontti on muistaakseni 105 syvä ja kapeimmalta kohdaltaan 90 leveä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tom2one
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: To Kesä 10, 2010 22:23

Re: 9-5'n sisämitoista

Viesti Kirjoittaja tom2one »

Kävinpä tuossa vielä nuuhkaisemassa kesäiltaa ja mittasin takakontin. Leveimmästä kohdasta se on 1300 ja pituus on 1100mm.
9-5 Tdi stw -07
iroc-z
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Kesä 29, 2010 04:13

Re: 9-5'n sisämitoista

Viesti Kirjoittaja iroc-z »

Astrasta ei itselläkään (1.6 cosmo) ole muuta pahaa sanottavaa,kuin vectran jälkeen tuntunut hiukan rimpulalta.. ja nyt tuo tuli tämä tilan puute. Kontti on tosiaan auton kokoluokkaan nähden iso.
peinu kirjoitti:Meillä oli vielä pari viikkoa sitten pikkulikka selkä menosuuntaan ja isompi likka naama menosuuntaan turvaistuimessa. Molemmilla etupenkin paikoilla mahduin istumaan mukavasti. Minä 188cm.

Takakontti on muistaakseni 105 syvä ja kapeimmalta kohdaltaan 90 leveä.
Tämä selvensi paljon,itse olen samat 188cm ja vanhempi likka on naama menosuuntaan ja nuorempi köllöttelee vielä muutaman kk'n kaukalossa,ennen "oikeaan" istuimeen siirtymistä. Muistatko minkä merkkinen/mallinen istuin oli selkä menosuuntaan? Meillä on nyt Britaxin Multi-tech ja aikomus ostaa toinen samanmoinen..
Chevrolet Camaro IROC-Z 1988
Chevrolet Beretta GTU 1989
iroc-z
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Kesä 29, 2010 04:13

Re: 9-5'n sisämitoista

Viesti Kirjoittaja iroc-z »

tom2one kirjoitti:Kävinpä tuossa vielä nuuhkaisemassa kesäiltaa ja mittasin takakontin. Leveimmästä kohdasta se on 1300 ja pituus on 1100mm.
Syvyys/pituus taitaa olla aika samaa luokkaa,mut leveyttä enemmän. Ei jaksa enää hiipiä pihalle,pitää huomenna mittailla. Kiitoksii vaa mittauksesta!
Chevrolet Camaro IROC-Z 1988
Chevrolet Beretta GTU 1989
mr_mika
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 10:59

Re: 9-5'n sisämitoista

Viesti Kirjoittaja mr_mika »

Meillä farkku 9-5:n takapenkillä matkustaa kolme lasta. Vanhin nykyään pelkällä korokkeella, Britaxin Two way elitessä nokka menosuuntaan ja nuorimmainen keskellä Britaxin Multi Techissä selkä menosuuntaan. Molemmat istuimet ovat olleen yhtä aikaa asennettuina selkä menosuuntaan ja silloinkin sopivat ihan ok. Edessä on ollut tilaa ihan kohtuullisesti.
Toisen polven saabisti
*9-5 2.0t linear 2004 myynnissä,
Ostetaan 9-3 2005 ->
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5'n sisämitoista

Viesti Kirjoittaja mike »

Meillä on juniori kuskin (180 cm) takana selkä meno suuntaan Britaxin MultiTechissä ja ihan hyvin mahdutaan molemmat, mutta kovin velttoa amitsuajoasentoa ei voi kuski pitää - vaan eipä kyllä ole tarvekkaan.

Vänkärin paikalla on luonnollisesti enemmän tilaa joten ihan hyvin pitäisi mahtua eteenkin istumaan.

Ennen oli Graco cosmic selkä menosuuntaan vänkärin takana ja väljemmät oli tilat etumatkustajalla mitä nyt kuskilla tuon Britaxin ollessa takana.

Sen verran leveitä nuo turvaistuimet tuntuvat olevan, etten ole oikein hyvin saanut sopimaan reunapaikalle ja keskipaikalle yhtä aikaa turvaistuimia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vastaa Viestiin