FSD ja mitäs muuta alle?
FSD ja mitäs muuta alle?
Eli -99 sedaniin tuli hommattua Konin FSD:t, mutta samallahan sitä voisi uusia ainakin jouset. Iskarit on viel paketissa ja asennellaan ne vasta sitten kun tietää, mitä muuta alle voisi laittaa.
Autosta ei saisi tulla juurikaan matalampi, eikä mikään kivireki. Olisikos tässä nyt samalla hyvä vaihtaa autoon esim. AEROn jouset?
Kiitokset jo etukäteen.
Autosta ei saisi tulla juurikaan matalampi, eikä mikään kivireki. Olisikos tässä nyt samalla hyvä vaihtaa autoon esim. AEROn jouset?
Kiitokset jo etukäteen.
9-5 2,3t A -99
(9000 CC -93 & 900 -82 & 99 -75)
(9000 CC -93 & 900 -82 & 99 -75)
Re: FSD ja mitäs muuta alle?
Täältä voi lukea allekirjoittaneen valistuneen mielipiteen (löytyy myös Etsillä "FSD") asennuskuvineen sekä selvityksen ja ratkaisun asennusongelmaan.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=94838
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi suosittelen alkuperäisiä iskareita tai korkeintaan Aeron vakioiskareita.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=94838
Eli lyhyesti ja ytimekkäästi suosittelen alkuperäisiä iskareita tai korkeintaan Aeron vakioiskareita.
Saab 9-5 Wagon 2,0T A 00'
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Koni FSD+Powerflex+Td04+red inj.
(#4942)
Re: FSD ja mitäs muuta alle?
Laittaisin Aeron (sporttialustan) jouset. Madaltaa noin 10 mm vakiojousiin nähden. Jos sinulla on kuoleentuneet perusjouset ei varmaan madalla yhtään, voi jopa nousta.
Omaan makuun vakioalusta on aika löysä ja paranee huomattavasti sporttialustan osilla.
Omaan makuun vakioalusta on aika löysä ja paranee huomattavasti sporttialustan osilla.
BMW 320dA Coupe LCI
Re: FSD ja mitäs muuta alle?
Pihinä hetkenä tuli tilattua H&R:n -30mm (aeroon -20mm) jouset FSD-setin kaveriksi, eikä tuo vielä tunnu liian pahalta. Ja vielä on päässyt suojatiekorokkeistakin yli. Aeron alkuperäiset jouset olisi maksanut yli tuplasti noihin H&R:n jousiin verrattuna.
Tässä kuva, miten tuo perä roikkui vanhalla alustalla
Tässä taas juuri laskettu nosturilta pois uuden alustan kanssa
-Sami
Tässä kuva, miten tuo perä roikkui vanhalla alustalla
Tässä taas juuri laskettu nosturilta pois uuden alustan kanssa
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: FSD ja mitäs muuta alle?
Korjautuiko tuo perän roikkuminen ihan alustan vaihdossa, että ei tarvinnut mitään korokepalaa ym. räveltää taakse?Tobbana kirjoitti:Pihinä hetkenä tuli tilattua H&R:n -30mm (aeroon -20mm) jouset FSD-setin kaveriksi, eikä tuo vielä tunnu liian pahalta. Ja vielä on päässyt suojatiekorokkeistakin yli. Aeron alkuperäiset jouset olisi maksanut yli tuplasti noihin H&R:n jousiin verrattuna.
Tässä kuva, miten tuo perä roikkui vanhalla alustalla
Tässä taas juuri laskettu nosturilta pois uuden alustan kanssa
-Sami
Itellä tuli bilsteinin tolpat ja taakse tulikin jo kiireessä vaihdettua kun olivat entiset paskana, muutta perä roikkuu ja roikkuu... Jousiksi ajattelin H&R:ää koska niistä on hyviä kokemuksia aikaisempien saabien kanssa.
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Re: FSD ja mitäs muuta alle?
Osittain korjaantuu perän roikkuminen H&R jousilla, mutta jos hakee enemmän sellaista "kiilamaista" vaikutelmaa, täytyy laittaa korotuspalat taakse. Sedan malliin on setti, jossa madallus on enemmän etupäässä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: FSD ja mitäs muuta alle?
Ei tarvinnut korokepaloja, sillä tuossa fsd:n takatolpassa on kaksi asentoa jousen alapäälle, laitoin ylempään ja nyt on nätisti linjassa.9airo5 kirjoitti:Korjautuiko tuo perän roikkuminen ihan alustan vaihdossa, että ei tarvinnut mitään korokepalaa ym. räveltää taakse?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: FSD ja mitäs muuta alle?
tuo oma on kyllä ihan napakka ajaa, ei moittimista mut mut.. esteettistä silmää häiritsee aika ajoin(lue päivittäin) tuo keula. Perä ois mielestäni sopivalla tasolla, mitenkähän levoton tulisi jos madaltais h&r llä vaan keulan..
Saab 9-5 Aero wagon -02
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Ex: 9000cc -88 ng900 2.3 Talladega -97
Re: FSD ja mitäs muuta alle?
tai sitten lasket edestä enemmän kuin takaata niin saat tuon kiila-asennon eikä perä näytä roikkuvalta.Petter kirjoitti:Osittain korjaantuu perän roikkuminen H&R jousilla, mutta jos hakee enemmän sellaista "kiilamaista" vaikutelmaa, täytyy laittaa korotuspalat taakse. Sedan malliin on setti, jossa madallus on enemmän etupäässä.
IMO: kamalinta mitä voi liikenteessä nähdä on kun auton takapää on selvästä alempana kuin etupää. Antaa omaan silmään aina jotenkin ''rikkinäisen'' vaikutelman.
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX
''Sain kolme heppaa kahella hepalla''