No nyt se stage 1 ahdin paukahti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti

Viesti Kirjoittaja pocky »

Ostelin jokus PCS:ltä noita 2.2TiD:n ahtimia.
Kaksi taisin ostaa sieltä ja rikkoa ne sellaisella 20tkm väleillä.

Ihmeteltiin aina että onko joku orava mennyt jostain läpi ja oltiin että mitä ihmettä kun niitä vaan meni. PCS:ltä tuli kuviin vastaus suoraan "Ei takuuta, mutta ostatko uuden?" No tyhmänä ostin. Ostin myös foorumilta tämän jälkeen yhden tilapäisahtimen parilla huntilla ja sitten ajelin sillä sen aikaa että oli rahat kasassa 1200€ ahtimeen Turbotekniikalta joka sitten alkoikin kestämään. Ja koska tarvitsin autoa töissäni joka päivä, en jaksanut oikeasti noista takuujutuista alkaa vääntää, halusin vaan SAABin aina nopeasti ajoon.

http://ricecows.org/ahti/

Turbotekniikalta myös sanottiin että Rinta-Jouppi oli käyttänyt myös korjauksessa jotain paska-ahteja ja olivat joutuneet niitä sitten vaihtamaan "aitoihin".

Ei muute enää mene ihan niin kauan ahtimen vaihtoon 2.2TiD:ssä :mrgreen:
#3431
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Itsellä oli myös mielessä ahtimen päivitys tuollaiseen speedpartsin stage 1 mutkaan, mutta pistää kyllä miettimään, että laitanko sittenkään...

Mikä olisi muuten hyvä ahdin vaihtoehto tuollaiseen n.300hv tavoitteeseen?
Auto on -04 käyttöönotettu, mutta vastaa täysin -05 9-5 Aeroa.

Kulkupuolen piristystä olen tässä suunnitellut jonkun aikaa, mutta vielä en ole alkanut osia haalimaan kokoon, kun on ilmaantunut muita rahallisia menoja ja oli vielä tarkoitus laittaa alusta kuntoon ensin... :)
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti

Viesti Kirjoittaja NoNI »

Itsellä jos olisi aero, niin tyytyisin hieman vähempään, en vaihtaisi turboa vaan vaihtaisin 3"dp:n ja paremman välijäähdyttimen ja sitten 08' aeron softa jollain 270hp/400Nm pyynnöllä.

Herää kivasti, paremman jäähyn ansiosta voi kesälläkin toteutua ilman nakuja ja uuden softan paremman ESP/TCS ansiosta kiihtyykin kivasti. Ja männätkin pysyy kasassa :D
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: No nyt se stage 1 ahdin paukahti

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

NoNI kirjoitti:Itsellä jos olisi aero, niin tyytyisin hieman vähempään, en vaihtaisi turboa vaan vaihtaisin 3"dp:n ja paremman välijäähdyttimen ja sitten 08' aeron softa jollain 270hp/400Nm pyynnöllä.

Herää kivasti, paremman jäähyn ansiosta voi kesälläkin toteutua ilman nakuja ja uuden softan paremman ESP/TCS ansiosta kiihtyykin kivasti. Ja männätkin pysyy kasassa :D
Tuo olisi varmasti järkevä vaihtoehto, myönnän kyllä sen. :)
Vakionakin tuolla varmasti ajelee ja pysyy liikenteen mukana, sekin on huomattu...

Mutta kuten sanotaan, niin nälkä kasvaa syödessä ja pari omaa edellistä kiesiä on ollut kasikoneella, niin sitä on jäänyt vähän koukkuun tuohon tehopuoleen. :oops:

En ole sitä tyyppiä, joka ajaa koko ajan nilkka suorana, mutta kuitenkin hymy nousee aina välillä naamalle, kun pääse vähän tehokkaamapaa laitetta käskyttämään...

Aeroon on ollut suunnitteilla: ahdin, putkisto, välijäähdytin, kytkin+quaife-lukko, suuttimet, bensapaineen-säädin, männät ja softa luonnollisesti +muita pikku hilppeitä...

Nokat ja polttoaine-pumppukin on ollut tässä suurennuslasin alla, mutta niitä ei varmaankaan tarvitse päivittää, jos haussa olisi tuo n.300hv ja n.450nm?

Ja kun kyseessä on kuitenkin omalla kohdalla käyttö-/harrastepeli, niin mitään +500hv vekotinta tässä ei olla rakentamassa. :D
Vastaa Viestiin