-01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kumpikin noista öljyistä käy, ovat mineraalipohjaisia ja dex III luokiteltuja.

http://texaco.funoil.fi/product_details.php?p=35 tämä öljy on täsmälleen samaa mitä saabin ohjekirjakin käskee, 96e/20 litraa.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Ootko ihan varma että sopii viisivaihteiseen automaattilaatikkoon, koska neljävaihteisessa on eri öljy. 8O
Sitä vaan että ei menis kaverin latikko paskaksi väärän öljyn takia. :wink:

Sigusta vaan päättelin että kattelet neljävaihteisen tietoja. :oops:
Anteeksi , poistun takavasemmalle.................
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kuten edellisessä postauksessanikin totesin, että 4- vaihteiseen VAIN dex III luokiteltu öljy.
En ole puhunut viisivaihteisesta johon kuuluu ainoastaan ATF 3309.
kaalto
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 21:21
Paikkakunta: Kurikka

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja kaalto »

Motonetistä on haettu 12 litraa mobilin 320:stä. Eiköhän sillä pärjää. Aika jänniä oireita laatikossa kun autoa käynnistäessäkin auto yrittää lähteä eteenpäin. Menee mielenkiitoiseksi... Toivottavasti öljynvaihto auttaa.
Saab 9-5 Flexi 2001, Chrysler Neon 2000, Suzuki SJ410 1983
Jäsennro. 5681
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Zebe kirjoitti:Kuten edellisessä postauksessanikin totesin, että 4- vaihteiseen VAIN dex III luokiteltu öljy.
En ole puhunut viisivaihteisesta johon kuuluu ainoastaan ATF 3309.
Juu tämä ok. Minulla meni senat sakaisin...........he. Sri :mrgreen: :x
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
|parsakaali|
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Helmi 22, 2012 18:00

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

kaalto kirjoitti:Motonetistä on haettu 12 litraa mobilin 320:stä. Eiköhän sillä pärjää. Aika jänniä oireita laatikossa kun autoa käynnistäessäkin auto yrittää lähteä eteenpäin. Menee mielenkiitoiseksi... Toivottavasti öljynvaihto auttaa.
Ei automaatin kyllä pitäisi päästä eteenpäin lähtemään mikäli mekaanin "vaihteen" siirrin on kunnossa tai oikealla kohdalla. Tässä on esimerkiksi ZF:n näkemys P-vaihteesta, kuvittelisin Saabin laatikossa olevan samalla periaatteella toimiva lukitsin. Boori akselille tulee kiinni kardaanin laippa. Mikäli vaihteen siirtimen asentotunnistin on viallinen, niin se voi aiheuttaa monen moisia ongelmia, myös veden pääsy liittimiin.

Kuva
kaalto
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 21:21
Paikkakunta: Kurikka

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja kaalto »

Kyllä se yrittää vääntää eteenpäin mutta tuo pieni kuvassakin näkyvä lattaraudan pala estää etenemisen. Joskus ei meinaa jaksaa käydä tyhjäkäyntiäkään.

Mutta kertokaapa nyt viisaammat että kun meikäläiseltä löytyisi koiraverkko (sellainen kunnon kalteri) niin pistänkö myyntiin ja mitä siitä kannattaa pyytää? On vissiin saabin alkuperäinen kun niin hienosti tuntuu sopivan autoon. Vai nakkaanko koko ritilän metsään?
Saab 9-5 Flexi 2001, Chrysler Neon 2000, Suzuki SJ410 1983
Jäsennro. 5681
kaalto
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 21:21
Paikkakunta: Kurikka

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja kaalto »

Öljyt on vaihdettu. Tikusta katsottuna öljy oli puhtaan punaista mutta kun propun aukaisi niin laatikosta valui tumman ruskeaa ulostetta. Parit huuhtelut ja lopulta alkoi punaistakin pigmenttiä löytymään öljyistä. Ajatus olisi ajella pari tonnia ja vaihtaa sitten vielä kerran öljyt.

Uusi ongelma ilmeni heti kun laatikko alkoi toimimaan. Auton tyhjäkäynti tippuu aivan liian pieneksi P ja N -asennoissa. R ja D -asennossa tyhjäkäynti on normaali. Eli siis ilman laatikon aiheuttamaa kuormaa kone ei osaa pitää tyhjäkäyntiä sopivalla tasolla.

Mikä neuvoksi? Korjaako akunkengän irroitus vai pitääkö kääntyä poppamiesten puoleen?
Saab 9-5 Flexi 2001, Chrysler Neon 2000, Suzuki SJ410 1983
Jäsennro. 5681
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Akunkengän irrotus nollaa tyhjäkäyntiadaptaatiot, ne on erikseen N/P ja D asennoille joten ovat menneet sekaisin jos laatikko on toiminut oudosti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kaalto
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 21:21
Paikkakunta: Kurikka

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja kaalto »

Ei auttanut akunkengän irroitus. Kauanko kengän pitää olla irti? Kenkä oli noin minuutin irti.
Saab 9-5 Flexi 2001, Chrysler Neon 2000, Suzuki SJ410 1983
Jäsennro. 5681
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja 3J »

Puolesta tunnista olen kuullut puhuttavan.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: -01 2,3t automaatti ja nollapää ratin takana

Viesti Kirjoittaja j-k »

Millä tavalla tuo laatikon huuhtelu tarkalleen kannattaa tehdä ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Vastaa Viestiin