Mikähän ongelmana, kun konepellin alta kuljettajan puolelta kuuluu aika korkeaa vinkunaa? Se lakkaa painaessa kytkintä tai toisaalta antaessa reilusti kaasua.
Tätä ennen suunnilleen samoilta kohdilta on kuulunut hankaavaa ääntä ehkä muutaman sadan ajokilometrin ajan.
9-5 ajettu nyt 255 000.
ensin rahisi, nyt vinkuu
ensin rahisi, nyt vinkuu
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Re: ensin rahisi, nyt vinkuu
Jos kytkintä painettaessa ääni häviää, niin ääni saattaa tulla vaihteistosta....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: ensin rahisi, nyt vinkuu
Mietin tuossa, että voiko olla käyttöhihna tullut tiensä päähän? Takuu- ja huoltokirjan mukaan vaihtoväli on 100 000 km alkaen 110 000 kilometristä.
Nythän tuolla on menty jo 255 000 ja vain kerran on hihna vaihdettu.
Kuulostaako todennäköiseltä? Kiitos avusta!
Nythän tuolla on menty jo 255 000 ja vain kerran on hihna vaihdettu.
Kuulostaako todennäköiseltä? Kiitos avusta!
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Re: ensin rahisi, nyt vinkuu
Apulaitehihna löytyy moottorin oikeasta reunasta eikä tiedä kytkimen asennosta tuon taivaallista. Ei siis ole siitä kysymys.
Oireet viittaavat painelaakeriin.
Oireet viittaavat painelaakeriin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: ensin rahisi, nyt vinkuu
Vinkuminen muuten häviää myös riittävän jyrkässä ylämäessä
Jos vika on painelaakerissa, onko korjaaminen kiireellistä, ja mitähän se mahtaa kustantaa?
Jos vika on painelaakerissa, onko korjaaminen kiireellistä, ja mitähän se mahtaa kustantaa?
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02