onko muuta viriä kuin ohjelma + putkisto?arska-66 kirjoitti:Dp asennettu 9-5 1998 automaatti eikä mitään ongelmia ja jatkona 2,5 tuuman rosteriputki Avgassysteemiltä ja kivasti murisee ei liian kovaa ja turbo herää ihan eri tavalla kuin orkkisputkistolla
Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
T7 vm. 2001 9-3
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Toisaalta kun ei anna poikkiasti ruostua niin tonnarin vakio DP:stä sai ehdan kun vain putsasi laipan<->putken liitoksen ja veti kemppiliimaa yli riittävästi.
Vaatii toki putken irroituksen autosta, elämä on.
Suora rööri tosiaan voisi olla vaikka mustaa, mutta kun ei voi kiillottaa.. ^^
Vaatii toki putken irroituksen autosta, elämä on.
Suora rööri tosiaan voisi olla vaikka mustaa, mutta kun ei voi kiillottaa.. ^^
f-19 kirjoitti:Ok.
Toi on kyllä hölmöä yleisestikin että noin tehdään. Toinen ja ehkä jopa pahempi on sitten vielä kun laipat sekä putket on rosteria, mutta hitsauksessa käytetään täyteaineena ruostuvaa tavaraa. Tosi fiksua, muutenkin kaikkein kriittisin kohta ja se tehdään heikoiten. Hukkaan menee kalliit kestävät materiaalit jos kokonaisuutena tuote ei voi kuitenkaan olla kestävä.
99T-museopeli
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Ei ole Muuta kuin Napen Biopower softa
Koskimaa kirjoitti:onko muuta viriä kuin ohjelma + putkisto?arska-66 kirjoitti:Dp asennettu 9-5 1998 automaatti eikä mitään ongelmia ja jatkona 2,5 tuuman rosteriputki Avgassysteemiltä ja kivasti murisee ei liian kovaa ja turbo herää ihan eri tavalla kuin orkkisputkistolla
Arska Saab Klubijäsen no:5106
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Onko kukaan tehnyt vielä päästömittauksia uudella chinaDP:llä
Olisi mukava kuulla miten katti toimii
Olisi mukava kuulla miten katti toimii
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Olikos noissa mitään E-merkintöjä? Eli kiinnostutaanko konttorilla E-hyväksynnöistä, kun alla on uusi hieno putki? Itsellä ei ole mahdollisuutta alkaa jumppaamaan putkiston kanssa joka katsastuksessa. Tilausta valmisteltassa kyllä mainittiin katin täyttävän Euro III speksit.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Ei ole E-merkintää tai ainakin se on omassa niin pienellä ettei sitä nää edes suurennuslasilla
Jotkunhan väittää ettei se inssejä kiinnosta jos vaan päästöt on ok. tämän varaan lasken itsekin
Jotkunhan väittää ettei se inssejä kiinnosta jos vaan päästöt on ok. tämän varaan lasken itsekin
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Jos kyseessä on koneistetut laipat, syy huonommin korroosiota kestävän materiaalin valintaan voi johtua aisi 304 ja 316 hankalasta koneistettavuudesta. Kun teräslaatu on helpompaa työstää, se on saatu aikaan sellaisilla lisäaineilla, jotka valitettavasti edesauttaa syöpymistä... Allekirjoittanut sorvasi viimeksi tänään haponkestävää terästä (aisi 316).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Tulihan tuo tuuba asennettua paikoilleen. Kiinnikkeet olivat oikeissa kohdin, auto on
vm 2000 manuaali Aero.
Ainut mikä vettuili oli V-bandin nyloc mutteri joka leipoi kiinni kesken kiristyksen joutui rälläköimään pois.
Suosittelen että vaihtaa suosiolla tavallisen mutterin siihen.
Samallahan tuli myös laitettua 2.5" catback ja kyllä muuten Femma kuullostaa hyvältä.
Ilmotelkaahan miten on käynyt päästöjen kanssa bensan kanssa.
vm 2000 manuaali Aero.
Ainut mikä vettuili oli V-bandin nyloc mutteri joka leipoi kiinni kesken kiristyksen joutui rälläköimään pois.
Suosittelen että vaihtaa suosiolla tavallisen mutterin siihen.
Samallahan tuli myös laitettua 2.5" catback ja kyllä muuten Femma kuullostaa hyvältä.
Ilmotelkaahan miten on käynyt päästöjen kanssa bensan kanssa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Alkuperäisessä kimppaketjussa nimimerkki Wege taisi myös mainita noista nyloc-muttereista ja ongelmista. Tämän perusteella (ainakin kaksi juminutta tähän mennessä) väittäisin myös, että kannattaa korvata ne jollain muulla.
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Jos kyseessä on ruostumatonta/haponkestävää terästä oleva mutteri/kierre, niin ei mikään ihme että leikkaa kiinni. Kierre on rasvattava huolellisesti ja sittenkään ei voi olla varma, etteikö leikkaa kiinni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
5-vaihteisen automaatin kanssa tämä DP makaa sitten laatikossa kiinni, mutta sopii kyllä paikalleen:
Eli tuo kuvan keskipisteessä oleva kohta on kireä, varmaan manuaaleissa laatikon muoto on tuossa kohtaa enemmän sallivampi.
Lisäksi tuohon tukirautaan joka kiinnittyy lohkoon samaan kohtaan kuin turbon tuki, piti tehdä kiinnitysreikä lisää sentin verran alemmas kuin missä alkuperäinen oli.
V-pannan mutteri on rosteria eli kuparipastaa jenkoihin ja sitä ei ole pakko kiristää puolen metrin jatkovarrella kiinni. Loppupään adapterin mukana tullut kiristyspanta on kyllä järeintä mallia mitä olen nähnyt.
Eli tuo kuvan keskipisteessä oleva kohta on kireä, varmaan manuaaleissa laatikon muoto on tuossa kohtaa enemmän sallivampi.
Lisäksi tuohon tukirautaan joka kiinnittyy lohkoon samaan kohtaan kuin turbon tuki, piti tehdä kiinnitysreikä lisää sentin verran alemmas kuin missä alkuperäinen oli.
V-pannan mutteri on rosteria eli kuparipastaa jenkoihin ja sitä ei ole pakko kiristää puolen metrin jatkovarrella kiinni. Loppupään adapterin mukana tullut kiristyspanta on kyllä järeintä mallia mitä olen nähnyt.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Sama dp asennettu 00 aeroon.. Mutkia matkassa useampia asennuksen kanssa Ensinnäkin dp:n alin pultti piti rälläköidä irti.. Toisekseen pulttikiinnitys orkkis catpackissa täysin mahdoton saada auki.. pultit ruostuneet luonnottoman näköseksi.. No piti sitten vetästä koko putkisto irti ja siihenkin tarjottiin rälläkkää ja j0ne teki "uuden" laipan.
Koeajon perusteella ainakin turbo tuntuu heräävän hieman aikasemmin ja äänet vähän pörisee kun vanhaan ruosteiseen putkistoon syntyi viilto dp:n jälkeen.. Saa nyt kelvata vähän aikaa.
Koeajon perusteella ainakin turbo tuntuu heräävän hieman aikasemmin ja äänet vähän pörisee kun vanhaan ruosteiseen putkistoon syntyi viilto dp:n jälkeen.. Saa nyt kelvata vähän aikaa.
Saab 9-5 Aero -00
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Pitikö noissa kuulua tuo v-band klemmari pakettiin?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Juu kyllä ainakin mulla oli paketissa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Eipä ollu omassa ei, itseasissa ei kummassakaan paketissa.
Saab 9-5 Aero -00