Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

arska-66 kirjoitti:Dp asennettu 9-5 1998 automaatti eikä mitään ongelmia ja jatkona 2,5 tuuman rosteriputki Avgassysteemiltä :lol: ja kivasti murisee ei liian kovaa ja turbo herää ihan eri tavalla kuin orkkisputkistolla :wink:
onko muuta viriä kuin ohjelma + putkisto?
T7 vm. 2001 9-3
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Passi »

Toisaalta kun ei anna poikkiasti ruostua niin tonnarin vakio DP:stä sai ehdan kun vain putsasi laipan<->putken liitoksen ja veti kemppiliimaa yli riittävästi.

Vaatii toki putken irroituksen autosta, elämä on.

Suora rööri tosiaan voisi olla vaikka mustaa, mutta kun ei voi kiillottaa.. ^^

f-19 kirjoitti:Ok.

Toi on kyllä hölmöä yleisestikin että noin tehdään. Toinen ja ehkä jopa pahempi on sitten vielä kun laipat sekä putket on rosteria, mutta hitsauksessa käytetään täyteaineena ruostuvaa tavaraa. Tosi fiksua, muutenkin kaikkein kriittisin kohta ja se tehdään heikoiten. Hukkaan menee kalliit kestävät materiaalit jos kokonaisuutena tuote ei voi kuitenkaan olla kestävä.
99T-museopeli
arska-66
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
Viesti:

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja arska-66 »

Ei ole Muuta kuin Napen Biopower softa :!:
Koskimaa kirjoitti:
arska-66 kirjoitti:Dp asennettu 9-5 1998 automaatti eikä mitään ongelmia ja jatkona 2,5 tuuman rosteriputki Avgassysteemiltä :lol: ja kivasti murisee ei liian kovaa ja turbo herää ihan eri tavalla kuin orkkisputkistolla :wink:
onko muuta viriä kuin ohjelma + putkisto?
Arska Saab Klubijäsen no:5106
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Onko kukaan tehnyt vielä päästömittauksia uudella chinaDP:llä :?:
Olisi mukava kuulla miten katti toimii :)
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

Olikos noissa mitään E-merkintöjä? Eli kiinnostutaanko konttorilla E-hyväksynnöistä, kun alla on uusi hieno putki? Itsellä ei ole mahdollisuutta alkaa jumppaamaan putkiston kanssa joka katsastuksessa. Tilausta valmisteltassa kyllä mainittiin katin täyttävän Euro III speksit.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Ei ole E-merkintää tai ainakin se on omassa niin pienellä ettei sitä nää edes suurennuslasilla :lol:
Jotkunhan väittää ettei se inssejä kiinnosta jos vaan päästöt on ok. tämän varaan lasken itsekin :D
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos kyseessä on koneistetut laipat, syy huonommin korroosiota kestävän materiaalin valintaan voi johtua aisi 304 ja 316 hankalasta koneistettavuudesta. Kun teräslaatu on helpompaa työstää, se on saatu aikaan sellaisilla lisäaineilla, jotka valitettavasti edesauttaa syöpymistä... Allekirjoittanut sorvasi viimeksi tänään haponkestävää terästä (aisi 316).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Tulihan tuo tuuba asennettua paikoilleen. Kiinnikkeet olivat oikeissa kohdin, auto on
vm 2000 manuaali Aero.

Ainut mikä vettuili oli V-bandin nyloc mutteri joka leipoi kiinni kesken kiristyksen joutui rälläköimään pois.
Suosittelen että vaihtaa suosiolla tavallisen mutterin siihen.

Samallahan tuli myös laitettua 2.5" catback ja kyllä muuten Femma kuullostaa hyvältä.

Ilmotelkaahan miten on käynyt päästöjen kanssa bensan kanssa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Alkuperäisessä kimppaketjussa nimimerkki Wege taisi myös mainita noista nyloc-muttereista ja ongelmista. Tämän perusteella (ainakin kaksi juminutta tähän mennessä) väittäisin myös, että kannattaa korvata ne jollain muulla.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos kyseessä on ruostumatonta/haponkestävää terästä oleva mutteri/kierre, niin ei mikään ihme että leikkaa kiinni. Kierre on rasvattava huolellisesti ja sittenkään ei voi olla varma, etteikö leikkaa kiinni. :roll:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

5-vaihteisen automaatin kanssa tämä DP makaa sitten laatikossa kiinni, mutta sopii kyllä paikalleen:

Kuva

Eli tuo kuvan keskipisteessä oleva kohta on kireä, varmaan manuaaleissa laatikon muoto on tuossa kohtaa enemmän sallivampi.

Lisäksi tuohon tukirautaan joka kiinnittyy lohkoon samaan kohtaan kuin turbon tuki, piti tehdä kiinnitysreikä lisää sentin verran alemmas kuin missä alkuperäinen oli.

V-pannan mutteri on rosteria eli kuparipastaa jenkoihin ja sitä ei ole pakko kiristää puolen metrin jatkovarrella kiinni. Loppupään adapterin mukana tullut kiristyspanta on kyllä järeintä mallia mitä olen nähnyt.

Kuva
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Tero »

Sama dp asennettu 00 aeroon.. Mutkia matkassa useampia asennuksen kanssa :P Ensinnäkin dp:n alin pultti piti rälläköidä irti.. Toisekseen pulttikiinnitys orkkis catpackissa täysin mahdoton saada auki.. pultit ruostuneet luonnottoman näköseksi.. No piti sitten vetästä koko putkisto irti ja siihenkin tarjottiin rälläkkää ja j0ne teki "uuden" laipan.

Koeajon perusteella ainakin turbo tuntuu heräävän hieman aikasemmin ja äänet vähän pörisee kun vanhaan ruosteiseen putkistoon syntyi viilto dp:n jälkeen.. Saa nyt kelvata vähän aikaa. :)
Saab 9-5 Aero -00
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Pitikö noissa kuulua tuo v-band klemmari pakettiin?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Juu kyllä ainakin mulla oli paketissa.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Tero »

Eipä ollu omassa ei, itseasissa ei kummassakaan paketissa. :?
Saab 9-5 Aero -00
Vastaa Viestiin