Kytkin remonti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

mitä eroa on aeron ja 2,3t kytkimissä? molemmat kun ovat kumminkin 240mm? asetelma aerossa jämäkämpi??
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

mikkoimp kirjoitti:mitä eroa on aeron ja 2,3t kytkimissä? molemmat kun ovat kumminkin 240mm? asetelma aerossa jämäkämpi??
Poljintuntumassa ei mitään eroa ainakaan tule.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

mikkoimp kirjoitti:mitä eroa on aeron ja 2,3t kytkimissä? molemmat kun ovat kumminkin 240mm? asetelma aerossa jämäkämpi??
Eikös orggis 2.3t (pikkutee) kytkin ole 229mm, näin ainakin muistaakseni ja tuo airon kytkin oli sitten 240mm. Liekkö sitten 2.3 T (isotee) kanssa tuo 240mm, virallisesti.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Se tuli vielä mieleen että tarviiko tässä proggiksessa jotain erikois avaimia. Sisä/ulko torxeja, pitkävartisia meisseleitä, kuusiokoloavaimia yms? Vai meneekö "anttilan" pakilla homma läpi.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
rimpula
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 15:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja rimpula »

Oikeastaan tähän aiheeseen liittyen. Ilmeni seuraavanlaista vaivaa.
Eli "kylmällä autolla" liikkeelle lähtiessä pari ensimmäistä lähtöä täristää/jurnuttaa aikalailla. Ihan kuin olisi laittanut 2:en tai 3:nnen vaihteen sisään 1:sen sijaan. En oikein tuon paremmin osaa kuvailla vaivaa. Alkoi tuossa muutama päivä sitten.

Autolla ajettu aika tasan 100 000km, joten ei kait ihan normi ajossa Aeron kytkin tuossa ajassa valmiiksi tule?
Saab 9-5 Aero
Antti26
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 20:26
Paikkakunta: Sonkajärvi

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Antti26 »

Olisko kellään tiedossa iisalmi-Kajaani väliltä pätevää kytkinrempan tekijää?
Saab 9-5 2.3 wagon vm.02 automaatti e85 stage

5891
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Tero »

Pitäs omaan femmaan suorittaa kytkinremppa jossain ja pcs:llä seuraavat klubitarjoukset:

-Aero kytkinsarja 292,50
-työsylinteri 169,20
-vetoakseleiden tiivisteet 2kpl yht 43,20
-vaihteensiirtoakselin tiiviste 23,40
-kampiakselin takatiiviste 24,30
-vaihteistoöljy 2litraa yht.20,-

Kannattaako / tarviiko nuita tiivisteitä uusia ollenkaan? Laatikkoöljyt on vaihdettu viime kesänä. Vaihtotyön hinta pcs:llä n.500e. :roll:
Saab 9-5 Aero -00
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Oma MY05 oli ainakin tihkutellut aika kauniisti motin kylkeen tuosta vetarin tiivisteestä ja rempan tekijä tiesi kertoa, että aika yleinen kohde. Kaipa noiden kunnon saa silmämääräisestikin tarkistettua ainakin pahempien valumien osalta, ei ollut itsellä tarvetta vaihtaa muita tiivisteitä.
SAAB 9-5 Aero -05
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Terveeks,

Ehdottomasti kannattaa vaihtaa nuo stefat ja työsylinteri samassa
yhteydessä vaikkei vuotoja vielä olisikaan...

t.A
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Ja ihan oikeasti kannattaa sitten satsata sen työsylinterin kohdilla orginaaliosiin. Eipähän tartte kovin montaa kertaa vaihtaa peräjälkeen.
Itselläkin on heputtanut ainakin vuoden päivät parissa ekassa "lähdössä" aina toisinaan. Mikälie mutta vielähän tuo liikkuu.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Itse ostin kanssa orginaalin kun oli tiedossa , että ensikertalaiselle harjoittelijalle(minä) aika mittava työmaa. Ja vaikka on jo harjoitellutkin ei heti tekisi mieli alkaa uudestaan :|

Tossa kakkoskulkineessa lähti aikanaan kytkintäristykset pois kun vaihtoi nesteet ja ilmaus siinä sitten samalla...

Saabas valutti työsylinterin kautta kerralla kurat pihalle, joten siinä ei olisi paljon ilmailut auttaneet :mrgreen:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jameli »

Tero kirjoitti:Pitäs omaan femmaan suorittaa kytkinremppa jossain ja pcs:llä seuraavat klubitarjoukset:
-työsylinteri 169,20
Kannattaa varmistaa että tulet ostaneeksi originaalin työsylinterin... vituttaa tehdä kahdesti kun se tarvikepaska porsiikin välittömästi...
__________________
Harrastus tauolla.
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Entä työsylinteri. Tilataanko se auton tietojrn perusteella vai AEROn tiedoilla kun päivittää vakio setin AEROn settiin? Onko kokemuksia tarvike työsylintereistä tai minkä valmistajan sylintereitä suosittelette.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Laita GM orggis. Sylinteri ja laakeri on yks paketti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Eli marmorilta? SAAB vai OPEL tiskiltä?
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Vastaa Viestiin