9-5 nypytystä kiihdytyksessä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Onko kellään mitään ideaa mistä lähtisin osia uusimaan kun kiihdytyksessä nypyttää ja joskus tasakaasulle kone on 2.3t vm-2002 wagon, ja taitaa olla jonkun foorumilaisen vanha kun kilven alta löytyy saabclub.fi kehys.

Autossa on open SID ja Biopower päivitys mikälie? Pystyykö sitä selvittämään että mikä softa autossa on? Suuttimet näyttävät olevan sellaiset tummanpunaiset/punaiset. Myyjä väitti että autossa olisi 250hp/380nm mutta mitään faktaahan tästä ei tietenkään ole.

Re85 tuntuu pelittävän hyvin jopa paremmin kuin bensalla mutta silläkin turbo jotenkin potkaisee eikä kiihdy tasaisesti vaan repäisee hirmu vedot päälle n.2500rpm jälkeen.

Samaten ahtopaineet tuntuu pikkusen tiputtelevan samalla kun auto nypyttää täyskaasulla. ahtopainemittarin viisari on 1/5 osan punaisen puolella.

Pienemmällä kaasulla kiihdytettäessä ei turbo vingu vaan oikeastaan ääni on sellainen kohisevampi kun tumppaa lapun lattiaan niin sitten mennään eikä kohinoita kuulu.

Myyjänä oli liike joten pistävät kuntoon kyllä kun keksii mitä laitetaan. Mahtavaa kun on kuluttasuojakin olemassa...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Katso SID infosta että mitä näyttää Pinl ja mAir kunnon kiihdytyksessä. Yleensä massamittari syyllinen mutta voipi olla ilmavuotoakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Täytyy käydä testaamassa. Jotenkin tuntuu oudolta toi nypytys kun se tulee vain satunnaisesti, tulpat, polttoainesuodatin uusittu.

mReg ja mAir pitäisi olla kai jossain suhteessa eli suhtkoht samat? muistaakseni täyskaasulla noissa oli joku 100-150 yksikköä eroa.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Mulla väsynyt bensapumppu ilmoitteli kovemmissa kiihdytyksissä pienellä nykimisellä. Kun laitettiin uusi pumppu, niin nykiminen loppui siihen.

Paljonko metrejä takana ja onko pumpun historiasta tietoa?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

100-150 yksikköä eroa on vähän liikaa, hyvin mahdollista että joko vuoto tai ilmamassamittari vaihtokunnossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Bensa pumppu kyllä surisee ja tuntuu resonointina tankin pohjasta kun kämmenellä kokeilee, mikä olisi hyvä pumppu jossa olis vielä sitten ns varoja jos vaikka innostuu kaivamaan lisää kaakkeja tuohon? Pumpun iästä ei mitään havaintoa mittarissa on nyt 220tkm
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Pinl n. 1960
mAir n. 1050
mReg n. 1150

Mitäs nämä nyt sitten kertovat?

Ja sitten joku eng pwr oli tyhjäkäynnillä 185 ja kiihdytyksessä 360

Täytyy huollattaa toi Sid kun siitä puuttu pikseleitä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Massamittari ei ole enää hyvässä kunnossa, 2.3 litraisessa 1960 Pinl pitäisi tuottaa tuo pyydetty 1150mg. Eli näyttää tuon 10% liian vähän ja vastaavasti seos on sen verran laihemmalla kuin on tarkoitettu ja ennakkoa hieman enemmän kuin pitäisi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Eli ilmamassamittari uusiksi? Kelpaakohan toi motonet versio vai onko joku fiksumpi vaihtoehto?

Niin ja nythän tankissa on 98 ja e85 arvo oli 8
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6491
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Eski »

Taitaa olla motonjetissäkin ihan orkkis, mutta immun saa halvemmalla merkkihuollon marmoritiskiltä (n. 150e) -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=135878

Eski
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Eski kirjoitti:Taitaa olla motonjetissäkin ihan orkkis, mutta immun saa halvemmalla merkkihuollon marmoritiskiltä (n. 150e) -> http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=135878

Eski

ennen tuota marmorin hintakampanjaa mätänetti tarjosi ainakin tarvike paskaa, näytti ihan päin ****ua 0,8 ahdoilla väittä täyttyvän tuo 1100mg ja arvaten ei siis kulkenut mihinkään.
suostuivat sentään ottamaan takaisin ilman mitään kitinöitä ja silloin sattu olemaan vielä joku -10e kampanjakin kun osti tietyllä summalla ja kampanja oli ohi kun sen palautin ja sain siis kympin enemmän takaisin mitä maksoin :)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

Pistät uudet tulpat, immun ja bensansuotimen. Sekä tarkistat evap takaiskut ja muut alipaineletkut.

Immu on nyt edullinen, ~150 euroa.

Mä tein tuon yllä olevan listan vaihto- ja korjausoperaation ja auto nuoreni 10 vuotta :)
XC70 D5 -11
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Vaihdoimpa tuon ilmamassamittarin ja täytyy sanoa että arvot ei juurikaan muuttunut mutta autosta tuli rauhallisempi ja sellainen lineaarisempi ajettava. Loppu kaikki sellaiset oudot repäisy kiihdytykset ja arpomiset. Tosin sama nyykähdys kiihdytyksessa lappu lattialla tulee edelleen n.4000 kohdalla. Taidan vaihtaa polttoainepumpun jossain vaiheessa. Mikä pumppu ja mistä? samalla voisi laittaa vaikka paineensäätimenkin mutta minkälaisen ja millä arvoilla??

Kokonaisuutena auto parani aivan sikana lippis silmillä ei uskoisi samaksi autoksi. Ja halpa osa 150€ tai halpa ja halpa.
Jaapppi
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: To Kesä 27, 2013 12:45

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja Jaapppi »

Vielä mietityttää sellainen tavallaan vuotava tai rahiseva ääni 1500-2500 rpm alueella voisko esim hukkaportti vuotaa? Jotenkin se kuuluu vain silloin kun on ahtoja. Mikä koodi on ahtopaineen mittaus open sidissä? Tuli englannista uus/korjattu sid2 kaikki pikselit toimii hienosti näyttö on vaan hiukan himmeämpi kuin edellisellä kaiteyi alkuperäisellä. Onkohan simonilla jotain himmeämpiä lamppuja nossa korjatuissa?
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: 9-5 nypytystä kiihdytyksessä

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Pinl on ahtopaine. Luvut yli 1000 on ahtoja, alle on alipainetta. Esim. 1700 tarkoittaa 0,7 barin ahtoja. Löytyy muistaakseni ‘sivulta‘ 7 aika alkupäästä, olisko ollu numero 11.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin