Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itekki vääntelin vähä tukirautaa, että asettu paremmin. Ei oo ongelmaa ollut.
Softapäivityksenkin teetin 3" dp:n (ja loppuputkiston) takia ja parin muun jutun takia myös.
Kytkimen ja suuttimet kun vaihdan niin taas pitäs päivittää ohjelmaa ja sitte ois kolomosella alakava tehonumero.

Itelläki ois menny rälläkkähommiks jos oisin heti vaihtana tuon dp:n kun tuli ja vakioputkeen kiinni. Sitte vuottelin kun sain loppuputkenkin niin sitten laitoin kaikki kerralla.

ps. jottai katti/lambdavikaa poltti, mutta senki sai ohjemoituu pois.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Ässä »

vesa67 kirjoitti:5-vaihteisen automaatin kanssa tämä DP makaa sitten laatikossa kiinni, mutta sopii kyllä paikalleen:

Kuva
Laitoin kanssa omani paikalleen, ja niinhän tuo osuu kiinni. Mitä siitä pitäisi ajatella? Saitko aseteltua paremmin?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja petok »

Minulle tulossa sama eteen. Onkohan tuossa laatikon kulmassa ainepaksuutta tarpeeksi, että voisi muutaman millin hioa pois 8O
Spol
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Su Maalis 04, 2012 16:45
Paikkakunta: Tre

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Spol »

Ei siitä mitään tarvitse poistaa. Jos se kerran sinne sopii niin antaa olla.. :wink: se kun ei resonoi koska on yhtä moottorin ja laatikon kanssa...
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1800
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja mikan »

Sabanisti kirjoitti:perkele
tänään eukko käytti aeroa leimalla niin eipä saanu ku ei ol "hyväksytty" pakoputki. 3"dp ja 2.5"catback
onko kellään tietoa mistä vois saada putkelle lapun että sais auton leimalle?

ei kehtais jumpata vakioputkea paikalleen.
Miten tässä hommassa lopulta kävi, onko jo leimattu?

Kuinka hyvin mahtaa e-merkinnät löytyä vakioputkesta, joka on auton alla ruostunut yli 10 vuotta?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Tässähän kävi sillälailla että autossa on nyt leima ja orkkisputki paikallaan.
Tarkoitus on jossain vaiheessa lyyä "laiton luonnonmurhaajapahaEUrostoliiton" vastainen putki takas.
kyllähän net stannsit melko hyvin ssinä vakioputkessa näkyy.

Suoritin katsastuksen uudestaan eri firman konttorilla joka löysi väljät koiranluut, nopeaa net on menny väljäksi ku edellinen konttori ei puhunu niistä mitään 8O
alle kuukausi kuite ajettu autolla :lol:
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Mitenköhän toi ylempi lambda pitäisi saada irti? Mulla ei ainakaan sellaista avainta ole joka mahtuis sinne. Vai pitääkö sen lambdan johto ottaa irti toisesta päästä ja jos niin miten Se johto irroitetaan? :D
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1857
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Sen ylemmän lämbdan johto menee sinne venttiilikopan taakse/sivulle (kuskinpuolelle) liitin kannattimelle.
Siellä on se ihan normi (saabissa) liitin josta pitää ensin avittaa se punertava lukitus auki ja sitten vetää liitin irti. se menee se toisenkin lambdan liitin sinne samaan paikkaan, joten piuhoja seuraamalla saa selville kumpi on kumpi...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Saab04 kirjoitti:Mitenköhän toi ylempi lambda pitäisi saada irti? Mulla ei ainakaan sellaista avainta ole joka mahtuis sinne. Vai pitääkö sen lambdan johto ottaa irti toisesta päästä ja jos niin miten Se johto irroitetaan? :D
22mm kiintoavain sopii sinne ja saa väännettyä ihan mukavasti ja rutattua sormet samalla laatikon kylkeen.
Auttaa kyllä jos purkaa bybassin ja putken pois edestä ja pakosarjan lämpösuojan.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Fakiiri kirjoitti:Sen ylemmän lämbdan johto menee sinne venttiilikopan taakse/sivulle (kuskinpuolelle) liitin kannattimelle.
Siellä on se ihan normi (saabissa) liitin josta pitää ensin avittaa se punertava lukitus auki ja sitten vetää liitin irti. se menee se toisenkin lambdan liitin sinne samaan paikkaan, joten piuhoja seuraamalla saa selville kumpi on kumpi...
Tack tack! Tosta oli todella suuri apu! Ei olis muuten tullut tosta hommasta varmaan mitään.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Saab04
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 00:23
Paikkakunta: Tku

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Saab04 »

Mr_Who kirjoitti:
Saab04 kirjoitti:Mitenköhän toi ylempi lambda pitäisi saada irti? Mulla ei ainakaan sellaista avainta ole joka mahtuis sinne. Vai pitääkö sen lambdan johto ottaa irti toisesta päästä ja jos niin miten Se johto irroitetaan? :D
22mm kiintoavain sopii sinne ja saa väännettyä ihan mukavasti ja rutattua sormet samalla laatikon kylkeen.
Auttaa kyllä jos purkaa bybassin ja putken pois edestä ja pakosarjan lämpösuojan.
Ei oikeen viittyny alkaa purkaa mitään. Ja jollei sielt pura niit ni ei kyl mahdu vääntämään normi lenkkiavaimella mihinkään suuntaan. Ja se oli viel kohtuu tiukas kiinni.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Saab04 kirjoitti:
Mr_Who kirjoitti:
Saab04 kirjoitti:Mitenköhän toi ylempi lambda pitäisi saada irti? Mulla ei ainakaan sellaista avainta ole joka mahtuis sinne. Vai pitääkö sen lambdan johto ottaa irti toisesta päästä ja jos niin miten Se johto irroitetaan? :D
22mm kiintoavain sopii sinne ja saa väännettyä ihan mukavasti ja rutattua sormet samalla laatikon kylkeen.
Auttaa kyllä jos purkaa bybassin ja putken pois edestä ja pakosarjan lämpösuojan.
Ei oikeen viittyny alkaa purkaa mitään. Ja jollei sielt pura niit ni ei kyl mahdu vääntämään normi lenkkiavaimella mihinkään suuntaan. Ja se oli viel kohtuu tiukas kiinni.
Joo tiukassa varmasti on. Toinen käsi vesletkun ja ahtoputken, akkukotelon kulumilta joka väätää avainta ja toisellaki kädellä voi avittaa.. Kyllä sopii ainaki femmassa, kolkissa on vähä ahtaampaa kyllä, mutta siitäki samalla tavalla saanu auvvottua.
Mut sitte ku aukee niin koskee kun sormet lyö laatikon kylkeen. :D
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kyllä noi lambdat on helpointa otaa jarrutehostimen luota löytyvista harmaasta ja mustasta liittimestä.
... ja tappelee sitten lambdat irti dp irrallaan.

Joskus on joutunut käyttää rit moottorin kuskin puolen etunurkalta yhtä m6/10mm kannalla olevaa vesiputkien pulttia, että saa 2. lambdan liittimen ujutettua irti, kun on (tehtaalla?) pujotettu lohkolämppärin ja putkien väliin..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Wege
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja Wege »

Tällä päivämäärällä aero katsastettu eli paikoillaan tämä kuuluisa kiina 3" dp, 870 dekat, T5 nokat ym. ja päästöissä ei mitään naukumista, e85 tankissa.
Ei muuta kuin kovaa ajoa.
:saab: rules!
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
arska-66
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
Viesti:

Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP

Viesti Kirjoittaja arska-66 »

Tänään katsastettu kyseisellä putkella eikä mitään huomauttamista :D
Arska Saab Klubijäsen no:5106
Vastaa Viestiin