Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Itekki vääntelin vähä tukirautaa, että asettu paremmin. Ei oo ongelmaa ollut.
Softapäivityksenkin teetin 3" dp:n (ja loppuputkiston) takia ja parin muun jutun takia myös.
Kytkimen ja suuttimet kun vaihdan niin taas pitäs päivittää ohjelmaa ja sitte ois kolomosella alakava tehonumero.
Itelläki ois menny rälläkkähommiks jos oisin heti vaihtana tuon dp:n kun tuli ja vakioputkeen kiinni. Sitte vuottelin kun sain loppuputkenkin niin sitten laitoin kaikki kerralla.
ps. jottai katti/lambdavikaa poltti, mutta senki sai ohjemoituu pois.
Softapäivityksenkin teetin 3" dp:n (ja loppuputkiston) takia ja parin muun jutun takia myös.
Kytkimen ja suuttimet kun vaihdan niin taas pitäs päivittää ohjelmaa ja sitte ois kolomosella alakava tehonumero.
Itelläki ois menny rälläkkähommiks jos oisin heti vaihtana tuon dp:n kun tuli ja vakioputkeen kiinni. Sitte vuottelin kun sain loppuputkenkin niin sitten laitoin kaikki kerralla.
ps. jottai katti/lambdavikaa poltti, mutta senki sai ohjemoituu pois.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Laitoin kanssa omani paikalleen, ja niinhän tuo osuu kiinni. Mitä siitä pitäisi ajatella? Saitko aseteltua paremmin?vesa67 kirjoitti:5-vaihteisen automaatin kanssa tämä DP makaa sitten laatikossa kiinni, mutta sopii kyllä paikalleen:
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Minulle tulossa sama eteen. Onkohan tuossa laatikon kulmassa ainepaksuutta tarpeeksi, että voisi muutaman millin hioa pois
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Ei siitä mitään tarvitse poistaa. Jos se kerran sinne sopii niin antaa olla.. se kun ei resonoi koska on yhtä moottorin ja laatikon kanssa...
Leon Cupra -08. Ex Audi A6 -05. Ex 9-3 Aero -00 e85. Ex 9-5 -98 2.3t.
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Miten tässä hommassa lopulta kävi, onko jo leimattu?Sabanisti kirjoitti:perkele
tänään eukko käytti aeroa leimalla niin eipä saanu ku ei ol "hyväksytty" pakoputki. 3"dp ja 2.5"catback
onko kellään tietoa mistä vois saada putkelle lapun että sais auton leimalle?
ei kehtais jumpata vakioputkea paikalleen.
Kuinka hyvin mahtaa e-merkinnät löytyä vakioputkesta, joka on auton alla ruostunut yli 10 vuotta?
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Tässähän kävi sillälailla että autossa on nyt leima ja orkkisputki paikallaan.
Tarkoitus on jossain vaiheessa lyyä "laiton luonnonmurhaajapahaEUrostoliiton" vastainen putki takas.
kyllähän net stannsit melko hyvin ssinä vakioputkessa näkyy.
Suoritin katsastuksen uudestaan eri firman konttorilla joka löysi väljät koiranluut, nopeaa net on menny väljäksi ku edellinen konttori ei puhunu niistä mitään
alle kuukausi kuite ajettu autolla
Tarkoitus on jossain vaiheessa lyyä "laiton luonnonmurhaajapahaEUrostoliiton" vastainen putki takas.
kyllähän net stannsit melko hyvin ssinä vakioputkessa näkyy.
Suoritin katsastuksen uudestaan eri firman konttorilla joka löysi väljät koiranluut, nopeaa net on menny väljäksi ku edellinen konttori ei puhunu niistä mitään
alle kuukausi kuite ajettu autolla
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Mitenköhän toi ylempi lambda pitäisi saada irti? Mulla ei ainakaan sellaista avainta ole joka mahtuis sinne. Vai pitääkö sen lambdan johto ottaa irti toisesta päästä ja jos niin miten Se johto irroitetaan?
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Sen ylemmän lämbdan johto menee sinne venttiilikopan taakse/sivulle (kuskinpuolelle) liitin kannattimelle.
Siellä on se ihan normi (saabissa) liitin josta pitää ensin avittaa se punertava lukitus auki ja sitten vetää liitin irti. se menee se toisenkin lambdan liitin sinne samaan paikkaan, joten piuhoja seuraamalla saa selville kumpi on kumpi...
Siellä on se ihan normi (saabissa) liitin josta pitää ensin avittaa se punertava lukitus auki ja sitten vetää liitin irti. se menee se toisenkin lambdan liitin sinne samaan paikkaan, joten piuhoja seuraamalla saa selville kumpi on kumpi...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
22mm kiintoavain sopii sinne ja saa väännettyä ihan mukavasti ja rutattua sormet samalla laatikon kylkeen.Saab04 kirjoitti:Mitenköhän toi ylempi lambda pitäisi saada irti? Mulla ei ainakaan sellaista avainta ole joka mahtuis sinne. Vai pitääkö sen lambdan johto ottaa irti toisesta päästä ja jos niin miten Se johto irroitetaan?
Auttaa kyllä jos purkaa bybassin ja putken pois edestä ja pakosarjan lämpösuojan.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Tack tack! Tosta oli todella suuri apu! Ei olis muuten tullut tosta hommasta varmaan mitään.Fakiiri kirjoitti:Sen ylemmän lämbdan johto menee sinne venttiilikopan taakse/sivulle (kuskinpuolelle) liitin kannattimelle.
Siellä on se ihan normi (saabissa) liitin josta pitää ensin avittaa se punertava lukitus auki ja sitten vetää liitin irti. se menee se toisenkin lambdan liitin sinne samaan paikkaan, joten piuhoja seuraamalla saa selville kumpi on kumpi...
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Ei oikeen viittyny alkaa purkaa mitään. Ja jollei sielt pura niit ni ei kyl mahdu vääntämään normi lenkkiavaimella mihinkään suuntaan. Ja se oli viel kohtuu tiukas kiinni.Mr_Who kirjoitti:22mm kiintoavain sopii sinne ja saa väännettyä ihan mukavasti ja rutattua sormet samalla laatikon kylkeen.Saab04 kirjoitti:Mitenköhän toi ylempi lambda pitäisi saada irti? Mulla ei ainakaan sellaista avainta ole joka mahtuis sinne. Vai pitääkö sen lambdan johto ottaa irti toisesta päästä ja jos niin miten Se johto irroitetaan?
Auttaa kyllä jos purkaa bybassin ja putken pois edestä ja pakosarjan lämpösuojan.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Joo tiukassa varmasti on. Toinen käsi vesletkun ja ahtoputken, akkukotelon kulumilta joka väätää avainta ja toisellaki kädellä voi avittaa.. Kyllä sopii ainaki femmassa, kolkissa on vähä ahtaampaa kyllä, mutta siitäki samalla tavalla saanu auvvottua.Saab04 kirjoitti:Ei oikeen viittyny alkaa purkaa mitään. Ja jollei sielt pura niit ni ei kyl mahdu vääntämään normi lenkkiavaimella mihinkään suuntaan. Ja se oli viel kohtuu tiukas kiinni.Mr_Who kirjoitti:22mm kiintoavain sopii sinne ja saa väännettyä ihan mukavasti ja rutattua sormet samalla laatikon kylkeen.Saab04 kirjoitti:Mitenköhän toi ylempi lambda pitäisi saada irti? Mulla ei ainakaan sellaista avainta ole joka mahtuis sinne. Vai pitääkö sen lambdan johto ottaa irti toisesta päästä ja jos niin miten Se johto irroitetaan?
Auttaa kyllä jos purkaa bybassin ja putken pois edestä ja pakosarjan lämpösuojan.
Mut sitte ku aukee niin koskee kun sormet lyö laatikon kylkeen.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Kyllä noi lambdat on helpointa otaa jarrutehostimen luota löytyvista harmaasta ja mustasta liittimestä.
... ja tappelee sitten lambdat irti dp irrallaan.
Joskus on joutunut käyttää rit moottorin kuskin puolen etunurkalta yhtä m6/10mm kannalla olevaa vesiputkien pulttia, että saa 2. lambdan liittimen ujutettua irti, kun on (tehtaalla?) pujotettu lohkolämppärin ja putkien väliin..
... ja tappelee sitten lambdat irti dp irrallaan.
Joskus on joutunut käyttää rit moottorin kuskin puolen etunurkalta yhtä m6/10mm kannalla olevaa vesiputkien pulttia, että saa 2. lambdan liittimen ujutettua irti, kun on (tehtaalla?) pujotettu lohkolämppärin ja putkien väliin..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Tällä päivämäärällä aero katsastettu eli paikoillaan tämä kuuluisa kiina 3" dp, 870 dekat, T5 nokat ym. ja päästöissä ei mitään naukumista, e85 tankissa.
Ei muuta kuin kovaa ajoa.
rules!
Ei muuta kuin kovaa ajoa.
rules!
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Tänään katsastettu kyseisellä putkella eikä mitään huomauttamista
Arska Saab Klubijäsen no:5106