Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten --> korjattu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

TD04 kirjoitti:
Ässä kirjoitti:Voiko hukkaportti olla syyllinen, että ei nouse ahdot tarpeeksi?
Voihan se varsinkin jos sokka tippunu,tanko irti läpästä ja auki koko ajan.Ei varmasti paineet nouse vaikka w-letku irti.Jos kiinni niin turbon voit testata vaikka niin että laitat rautalangalla portin lukkoon niin pitäs puskea hetkessä lähes 2bar paineita.
Hurjan kuuloista, mutta taidanpa kokeilla rautalankamallia :D

Minullahan kai se hukkaportin läppä ei vissiin ole koko ajan auki, kun kerran antaa normaalit peruspaineet ja siitä ylikin 0,8 bariin saakka, vai?

Voikohan se valskata tai jumittaa tuolla tavalla, eli vasta korkeammilla paineilla?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Tilasin joka tapauksessa catbackin Speedpartsilta, vanha oli niin huonossa kunnossa, ja pultitkin paskana. Ei sitä saisi enää kiinni ilman lisähommia.

Jatkuu siis luultavasti ensi viikolla. Nyt paketti on Göteborgissa tulossa. Onneksi on loma, niin voin viettää aikaa riippukeinussa.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Nyt laitoin koko pakoputken paikoilleen (3-DP ja 2,5-catback).

Turbo vinkuu aika voimakkaasti, ahtoa tulee vain 1700. Vituttaa.

Saabilla olisi turbokampanja, sieltä saisi 2006-mallin mitsun ja imuputken. Viritysahtimiakin on tietenkin olemassa...
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Voikohan vain johtua adaptaatiosta, että ei toimi kunnolla, ja jumissa olevasta hukkaportin luukusta/vivusta/kellosta?

Heiluttelin nimittäin hukkaportin vipua hieman väkivalloin, ja kävin sitten ajelemassa. Alkoi tapahtumaan asioita.

-W-letku irti alkoikin ahtamaan iloisesti
-Letku takaisin kiinni -> ei ahda
-Letku taas irti -> ahtaa
-Sitten laitoin vahingossa W-letkun R-liittimeen, ja aloin jo juhlia, että kaikki toimii. :oops:

Tässä tai edellisessä vaiheessa Second adapt -ilmoitus tuli kaksi tai kolme kertaa näkyviin.
-W-letku takaisin oikeaan paikkaan -> ei taaskaan ahda
-W-letku irti -->ahtaa

No tämmöisiä sepustuksia. Tuskin kukaan jaksaa lukea, mutta onpahan minulla muistiinpanoja :lol:

-EDIT:
Kävin vielä ajelemassa, ja uskottava se on. Ahtaa kyllä w-letku irti, mutta se paikallaan tulee aina vain sama 1700.

Olen siis takaisin lähtötilanteessa, nyt pitää tutkia, miksi ahtoja rajoitetaan :(
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meidän femma teki samat että ei kulkenut kunnolla, ahdot jäi alle mitä piti ja mair ei tavoittanut mreg. Syy kaasuläppäkotelolle menevä evap-letkun takaiskuventtiili rikki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten

Viesti Kirjoittaja nugge »

Hetkineen.

Pbef 1400 120km/h cruise päällä?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

Mertmi kirjoitti:Meidän femma teki samat että ei kulkenut kunnolla, ahdot jäi alle mitä piti ja mair ei tavoittanut mreg. Syy kaasuläppäkotelolle menevä evap-letkun takaiskuventtiili rikki.
Mulla oli sama vika vastikään.. Kannattaa tsekata.
En oo ite vielä korjannut, nyt läppäkotelolta lähtevässä letkussa on pultti ja evap hönkii konehuoneeseen.. Uus takaisku odottelee asennusmotivaatiota.
XC70 D5 -11
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten

Viesti Kirjoittaja Ässä »

nugge kirjoitti:Hetkineen.

Pbef 1400 120km/h cruise päällä?
Joo, 1200-1400. Kerro vain, mitä mietit?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Mertmi kirjoitti:Meidän femma teki samat että ei kulkenut kunnolla, ahdot jäi alle mitä piti ja mair ei tavoittanut mreg. Syy kaasuläppäkotelolle menevä evap-letkun takaiskuventtiili rikki.
Aikaisemmin oli ottanut vain r-letkun irti (ja tulpannut), se oli vissiin väärin. Nyt sitten tulppasin evap-systeemin molemmat letkut, eli kaasuläppäkotelon pikkuletkun ja magneettiventtiilin t-haaran umpeen pultilla.

Ehkä jotain pientä vaikutusta on, mutta ei riittävästi. Mair nouse vain 1000:een, kun pyyntö on 1200.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ässä kirjoitti:
Aikaisemmin oli ottanut vain r-letkun irti (ja tulpannut), se oli vissiin väärin. Nyt sitten tulppasin evap-systeemin molemmat letkut, eli kaasuläppäkotelon pikkuletkun ja magneettiventtiilin t-haaran umpeen pultilla.

Ehkä jotain pientä vaikutusta on, mutta ei riittävästi. Mair nouse vain 1000:een, kun pyyntö on 1200.
Nousiko ahtopaineet? Oletko kokeillut toista immua?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Nyt ahtaa, kiitos kaikille!

Vika johtui katkenneesta alipaineletkusta bypassin ohjausventtiilin ja kaasuläppäkotelon välissä. Oli sopivasti katkennut nipasta, joten en huomannut :oops:

Tuo Aerohan on aivan karmea peli, en enää muistanutkaan :lol:
Olen vielä tänä kesänä käynyt kahdesti Inarissa tuolla matalapaineisella, huh huh.

Nyt sitten korjailemaan kaikkea, mitä tämän projektin aikana rikoin, ja muutakin: kaikki moottoritilan letkut menevät missä sattuu, pakoputki asentui päin hittoja ja jäi roikkumaan, xenonien korkeussäätö hajosi Lapissa, check engine palaa DP:n takia, takalasinpyyhkijä pysähtyi jne...
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten --> korjattu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hyvä hyvä. Me taidettiin käydä Tanskassa asti matalapaineisena. Oli vähä 8O , kun sain kulkupuolen takaisin Aero-tehoihin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin