Automaatin hinaus?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Makepen
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 17:05
Paikkakunta: Joensuu

Automaatin hinaus?

Viesti Kirjoittaja Makepen »

Mulla on 9-5 automaattiaskilla oleva saab ja nyt on ilmeisesti menny startti kun ei lähe käyntiin tosta pihasta :evil:
uskaltaako sitä hinata matkaa ois 12 km et sais sen nosturille?
Saab 9-5 2.0t re85
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Automaatin hinaus?

Viesti Kirjoittaja jus »

Vai vaihteenvalitsimen asentotunnistimen vika? Käynnistyykö N:llä tai jos vaihteenvalitsinta vähän heiluttelee?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=133817
Makepen
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 17:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Automaatin hinaus?

Viesti Kirjoittaja Makepen »

Se alko oikeestaan tossa kuukaus sit et välillä lähti käyntiin hyvin ja sit ei taas lähteny..sit jos piti pitkään avainta käynnistä asennossa niin sit saatto taas lähteä..nyt ei yritäkkään..
eikä auta kepin heilutus oon kyllä kokeillu kun toi paikallinen saab korjaaja sano samaa..
Saab 9-5 2.0t re85
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Automaatin hinaus?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Jos et saa vaihdetta N-asentoon, niin älä hinaa. Paitsi etupää ilmassa.... :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
tiaipe
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 12:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Automaatin hinaus?

Viesti Kirjoittaja tiaipe »

Makepen kirjoitti:Se alko oikeestaan tossa kuukaus sit et välillä lähti käyntiin hyvin ja sit ei taas lähteny..sit jos piti pitkään avainta käynnistä asennossa niin sit saatto taas lähteä..nyt ei yritäkkään..
eikä auta kepin heilutus oon kyllä kokeillu kun toi paikallinen saab korjaaja sano samaa..
Itellä toisinaan vastaavaa ongelmaa, yleensä lyhyen ajon jälkeen esim. kauppareissun jälkeen ei enää inahdakaan. Yleensä on hetken odottelu auttanut mutta nyt pari kertaa pitänyt startata suoraan solenoidin päästä, eli laatikko P:llä, virrat päällä ja sitten konehuoneessa ujuttanut sormella johdon startin solenoidille ja toinen pää akun plussaan ja eikun käyntiin. Virtalukon pohja on odottanut vaihtoaan jo hetken aikaa mutta ei ole vielä ehtinyt. Jos ei se ole syypää niin sittän todennäköisesti laatikon asentotunnistin (tosin kepin heiluttelusta tai N:llä yrittämisestä ei ole kertaakaan ollut illoa, yleensä lähtenyt kun tarpeeksi kauan jaksanut renkata avainta).

Taitaa olla jokin helpompikin kohta syöttää virta solenoidille, mutta kenttäolosuhteissa ei ole päässyt kaavoita selailemaan :)
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Vastaa Viestiin