Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Nuissa vanhemmissa Saabeissa sihti oli karkeampi. Verkon silmä jotain 4mm. Itelläkin on käynyt mielessä epäilys verkon silmäköön järkevyydestä. Tosin en olisi noin isoa valinnut, jos olisin päätynyt sitä modaamaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Moroo
Onko kaikissa 9-5 vuosimalleissa/ moottoreissa nämä ongelmat?
Mites 2004-2005-2006 Mallit?
Entäs jos vain bensalla ajettu - onko silti moskaongelma?
Uskaltaako tässä uudempaan siirtyäkään OG900 mallista....
Tv
Raikku
Onko kaikissa 9-5 vuosimalleissa/ moottoreissa nämä ongelmat?
Mites 2004-2005-2006 Mallit?
Entäs jos vain bensalla ajettu - onko silti moskaongelma?
Uskaltaako tässä uudempaan siirtyäkään OG900 mallista....
Tv
Raikku
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
2004 vuosimallista alkaen ongelma käytännössä kadonnut. Karsta syntyy nimenomaan bensalla ajelusta, etanoli vain huuhtoo jo olemassaolevan liikkeelle nopeammin kuin se muuten irtoaisi. Jos olisi aina etanolilla ajettu niin karstaa ei olisi lainkaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Ok kiitos.
Jatkan siis etsintää, vähän ajettu automaattifarkku hakusessa
Jatkan siis etsintää, vähän ajettu automaattifarkku hakusessa
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Terve!
Onko joku teettänyt öljypohjan ja imusihdin puhdistusta Turun seudulla? Tämän ketjun perusteella työt kannattaa nähdäkseni tehdä pajalla, jolle homma on tuttu. Olen ajanut etanolilla 2400 km. Puhdistus alkaa olla ajankohtainen.
Onko joku teettänyt öljypohjan ja imusihdin puhdistusta Turun seudulla? Tämän ketjun perusteella työt kannattaa nähdäkseni tehdä pajalla, jolle homma on tuttu. Olen ajanut etanolilla 2400 km. Puhdistus alkaa olla ajankohtainen.
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
# 4916
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Mulla on menossa auto 19.11-20.11 Laakkoselle, jossa autoon tehdään jakopääremppa rallatuksen takia (työn kestoksi on ilmoitettu 2pv, eli ilmeisesti kone otetaan pöydälle jne.). Olen pyytänyt, että samalla kun öljypohja on auki niin tarkastaisivat / putsaisivat öljysihdin. Öljynvaihtoväli on ollut 10-20tkm ja kilometrejä takana 168tkm. Autoa käytetty länsiautossa 120tkm / 09 asti ja sen jälkeen jossain saabimestassa hyvinkäällä ja ei ole hajua onko tossa tehty huohotinpäivityksiä jne. Kannattaisiko mun tehdä forteputsaus tai vastaava. esim. edellisenä päivänä, että saisi mahdollisimman paljon skeidaa sihtiin??
Miten tuota huohotinpäivitystä on markkinoitu, vai onko se esim. ollut entisen omistajan tietoisuudesta kiinni?
Moottorin puhdistamisesta siis tuskin haittaa on, mutta onko se teidän mielestä suositeltavaa vai turhaa hössöttämistä? Öljyt vaihdettu 1tkm sitten.
Miten tuota huohotinpäivitystä on markkinoitu, vai onko se esim. ollut entisen omistajan tietoisuudesta kiinni?
Moottorin puhdistamisesta siis tuskin haittaa on, mutta onko se teidän mielestä suositeltavaa vai turhaa hössöttämistä? Öljyt vaihdettu 1tkm sitten.
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Re: Vs: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Hyi, paljonkohan tuo lysti maksaa laakkosella?Arto Soikkeli kirjoitti:Mulla on menossa auto 19.11-20.11 Laakkoselle, jossa autoon tehdään jakopääremppa rallatuksen takia (työn kestoksi on ilmoitettu 2pv, eli ilmeisesti kone otetaan pöydälle jne.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
#5824
93 B204
93 B204
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Jos Artolla ei ole mahdollista ajaa E85:lla paria tankillista tuota remonttia ennen niin olisi kyllä hyvä pestä samalla kone sisältä ennen jakopääremppaa. Öljypohja otetaan luonnollisesti pois ko. rempassa ja tyhmää olisi jättää sihti pesemättä ja tiivisteet vaihtamatta.
E85:n käytön sijaan siis voinee käyttää moottorin sisäpesuaineita sopivasti ennen remppaa, näiden käytöstä voi muut neuvoa syvällä rintaäänellä enemmän.
E85:n käytön sijaan siis voinee käyttää moottorin sisäpesuaineita sopivasti ennen remppaa, näiden käytöstä voi muut neuvoa syvällä rintaäänellä enemmän.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vs: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
paralogiX kirjoitti:Hyi, paljonkohan tuo lysti maksaa laakkosella?Arto Soikkeli kirjoitti:Mulla on menossa auto 19.11-20.11 Laakkoselle, jossa autoon tehdään jakopääremppa rallatuksen takia (työn kestoksi on ilmoitettu 2pv, eli ilmeisesti kone otetaan pöydälle jne.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Ostin auton ja vastoin myyjän kertomaa moottori rallatti iloisesti. Sovittiin, että ostan auton jos kauppakirjaan lisätään kohta "jakopää tarkastetaan ja tarvittaessa vaihdetaan Herttoniemen Laakkosella".
Hertsikassa ilmoittivat suoraan, että jakopää menee vaihtoon jos kerran rallattaa ja työn kesto 2pv, osat vissiin jotain 400-800€. Samalla korjauttavat ajotietokoneen näytön ja saan siihen 5v takuun . Pyysin siis Laakkosen poikia putsaamaan samalla öljysihdin jos eivät sitä muuten tajua. Olen siis valmis maksamaan tuon osuuden työstä, jos se ei muuten kuulu remonttiin. Samalla menee vaihtoon automaattilaatikon öljyt, eli hintaa tulee yhteensä arvatenkin n.2500-3000€
Vesa: Periaatteessa olisi mahdollista ajaa, koska ystävällinen foorumilainen lupasi softata auton heti kun haluan, mutta hylkäsin vaihtoehdon, koska jos jotain sattuu ennen huoltoa niin Laakkonen on luvannut hommata uuden koneen...
Fortekäsittely olisi vähän "normaalimpi vaihtoehto vs. re85", jos siis miettii mahd. konerikon syitä automyyjän silmin.
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
2002 2.0 aj. 255 tkm, ei tiedossa olevaa huoltohistoriaa:
alku näytti lupaavalta, vain 2. kk laakeri lievästi heikossa hapessa:
Kohta karu totuus paljasti itsensä, 3. ja 4. runkolaakerit olivat hoksanneet pyöriä väärästä välistä:
alku näytti lupaavalta, vain 2. kk laakeri lievästi heikossa hapessa:
Kohta karu totuus paljasti itsensä, 3. ja 4. runkolaakerit olivat hoksanneet pyöriä väärästä välistä:
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Ja olivat muodostaneet kiinteän yhteyden kampiakselin kanssa:
mutta sieltähän ne ulostautuivat:
Ja mitä tästä opimme?
Kun ruotsalainen sanoo että kone on rikki, niin se on tosi!
mutta sieltähän ne ulostautuivat:
Ja mitä tästä opimme?
Kun ruotsalainen sanoo että kone on rikki, niin se on tosi!
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
siis ... onhan toi kakkosen kk laakeri pyörinyt ympäriinsä ja käynyt kuumana eli se on jo valmista kauraa. Vai ei sittenkään pyörinyt, mutta kuumana on käynyt ?
Alakerta on pikkasen kuin menetetty tuon näköisenä, kampuralinjan mitat on pielessä ja kampura hakkaantunut vinoksi ja veikkaan että pytyistäkin löytyy naarmuja. Eikä ihme tuon sihtikuvan jälkeen.
Ehjä/uusi vaihtokone tai kunnostamalla ehjästä tilalle.
Niin ja sitten se kaikkien odottama kysymys; oliko ajettu E85:lla ?
Alakerta on pikkasen kuin menetetty tuon näköisenä, kampuralinjan mitat on pielessä ja kampura hakkaantunut vinoksi ja veikkaan että pytyistäkin löytyy naarmuja. Eikä ihme tuon sihtikuvan jälkeen.
Ehjä/uusi vaihtokone tai kunnostamalla ehjästä tilalle.
Niin ja sitten se kaikkien odottama kysymys; oliko ajettu E85:lla ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Ei kk ollut pyörinyt ulkokehältä ja kaulakin puhdistu siistiksi hienolla hiomanauhalla.
Mutta rungot oli sutannu ja hitsannu itsensä kampiakseliin ja sorvannut pukit ja lohkon. Konevika oli tiedossa, vaan ei ollut hintakaan kirouksena
Ei tietoa käyttö- eikä huoltohistoriasta, polttoaine haiskahti vähän poikkeavalle, lieko ollut E:etä.
Mutta rungot oli sutannu ja hitsannu itsensä kampiakseliin ja sorvannut pukit ja lohkon. Konevika oli tiedossa, vaan ei ollut hintakaan kirouksena
Ei tietoa käyttö- eikä huoltohistoriasta, polttoaine haiskahti vähän poikkeavalle, lieko ollut E:etä.
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Öljyt juoruavat kyllä onko viinaksia käytetty polttoaineena.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Projekti päällä ja ÖP:n irroitus käynnissä. Kertokaa onko tuossa taemmassa esiin poratussa pultissa jokin jippo jolla sen saa? Jostain syystä ei mene hylsy eikä piippuavain siihen kannan päälle ei sitten millään. Kait se sama 13 mm sielläkin on? Ihan kuin ahdistaisi johonkin seinämään pahasti eikä sinne samalla näe mitä tekee..
On näemmä joskus käytetty pois ennen minua, niiden pulttien ja ÖP:n välissä on sellaista kummaa valokuvanegatiivin tapaista tiivisteenä? Voiko olla? Haluan nähdä sisuksen millainen on. Niin ja miten kummassa porukka on saanut ne pultit takaisin sinne paikalleen? Tuossa minun tapauksessa poraukset on tehty lähes vaakatasossa. Tarttis varmaan avartaa niitä reikiä että saa kunnolla tilaa sinne.
On näemmä joskus käytetty pois ennen minua, niiden pulttien ja ÖP:n välissä on sellaista kummaa valokuvanegatiivin tapaista tiivisteenä? Voiko olla? Haluan nähdä sisuksen millainen on. Niin ja miten kummassa porukka on saanut ne pultit takaisin sinne paikalleen? Tuossa minun tapauksessa poraukset on tehty lähes vaakatasossa. Tarttis varmaan avartaa niitä reikiä että saa kunnolla tilaa sinne.
Viimeksi muokannut Joukku, Pe Joulu 06, 2013 16:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.