Elikkäs ton mun auton konehuoneesta tulee sellainen ääni, että merkkihuollon tuomio "jakoketjuhan se siellän vaihtoa ehdottelee" Heidän ehdoittama jakopäärempan nelinumeroinen hinta tuntuu kovin järjettömältä väin vanhaan koneeseen. Olenko ymmärtänyt oikein, että sen pelkänketjun pystyisi vaihtamaan jotenkin "ujuttamalla" purkamatta puolta konetta?
Muuten varmasti tekisinkin koko jakipään remontin,mutta kun on tarkoitus heti kun rahatilanne paraneen niin keulalle tulisi joko rempattu tai kokonaan uusi kone..
Löytyisikö täältä klubin joukosta joku joka osaisi tämän ensiavun tehdä ja sanomattakin on selvää, ettei sitä ilmaiseksi tarvitse tehdä. Asun Nurmijärvellä ja voin hyvinkin tulla noin 100km säteellä.
Tai jos jollakin on tietoa jotain korjaamoa mikä osaa sen ketjun vaihtaa kohtuu hintaa.
Kiitokset jo näin etukäteen hyvistä vinkeistä!!
Niin ja auto on 2001 aero autom.
jakoketjun "rahina#
jakoketjun "rahina#
Saab 9-5 3.0t V6 vm. 2003
Nurmijärvi
Nurmijärvi
Re: jakoketjun "rahina#
Ottaa sitten huomioon että tasapainoketju on tasan yhtä kulunut ja venynyt ja jos ei vielä jyrsi öljypumpun kylkeen reikää niin kohta tekee jos pelkän jakoketjun vaihdat kuluman takia. Eli turvallisempaa olis sitten katkaista tp-ketju samalla (ja putsata öljypohja kun sen joutuu aukomaan). Värinät lisääntyy isommilla kierroksilla mutta kaikkea ei voi saada halvalla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: jakoketjun "rahina#
Jep jos nokkaketjun kiristimessä on yksikin pykälä jäljellä nii ei se ketju juuri äännä. Kovettunu venttiikopan laahainkumi tekee ääntä. Tarkasta se kiristimen ulkonema ensin. Siihen löytyy foorumilta ohjeet.
Tasapainoketju ääntää helpolla kun kiristin on erilainen ja tosiaan jos se rahisee niin mahdollisesti silloin touhuaa reikää pumpun öljykanavaan. Itellä se TP-ketju roklatti ,mutta ei näkyny jälkiä öljykanavissa.
Eli ottasin TP-ketjun alakautta pois jos nokkaketjun kiristimessä on pykäliä jäljellä niin pääset vielä tovin kohtuu turvallisin mielin pikku hommalla kalleinta on öljypohjan tiiviste aine.
Tasapainoketju ääntää helpolla kun kiristin on erilainen ja tosiaan jos se rahisee niin mahdollisesti silloin touhuaa reikää pumpun öljykanavaan. Itellä se TP-ketju roklatti ,mutta ei näkyny jälkiä öljykanavissa.
Eli ottasin TP-ketjun alakautta pois jos nokkaketjun kiristimessä on pykäliä jäljellä niin pääset vielä tovin kohtuu turvallisin mielin pikku hommalla kalleinta on öljypohjan tiiviste aine.
Re: jakoketjun "rahina#
Kiitoksian neuvoista! Hävettää myöntää etten osaa noille autoile tehdä kun tankata ja vaihella polttimoita yms. Ja olenkin mielelläni maksanut sellaisella jolla on tietotaitoa tehä näitä juttuja. Maksaisin milelläni sopivan korvauksen jos joku klubilainen haluaa tienata hiukan taskurahaa! Tietty ihan normi maahantuoja tyylistä korvausta ei kannata pyytää yv:voisi tarjota palvelua jos kiinnostaa. Päivät viikolla olen koulussa ja viikonloput ravintolan ovella niin niitten aikataulujen poitteissa pitäisi pela.
Saab 9-5 3.0t V6 vm. 2003
Nurmijärvi
Nurmijärvi
Re: jakoketjun "rahina#
Justiin viikko takaperin avasin oman 9-3:n koneen rahinoiden takia. Tuossa 162tkm ajetussa pelissä tp-ketju oli jo hangannut öljypumppua ja jakoketjun kiristin täysin ulkona ja siltikin ketju roikkui löysällä nokka-akselin rattaiden välillä, kun avasin venakopan.
Tämä tabletti kieltäytyi tekemästä kuvalinkkiä, niin tässä kuvakollasi puuhistani. Jakopääkoppa, jossa ketjun jäljet kuva 0720. Kaikkea uusittua ei tullut kuvattua. kuvia
Projekti jatkuu tänään. Olisi tarkoitus ottaa savut koneesta ja päästä jopa ajelulle. Toivottavasti ilman rahinoita.
Tämä tabletti kieltäytyi tekemästä kuvalinkkiä, niin tässä kuvakollasi puuhistani. Jakopääkoppa, jossa ketjun jäljet kuva 0720. Kaikkea uusittua ei tullut kuvattua. kuvia
Projekti jatkuu tänään. Olisi tarkoitus ottaa savut koneesta ja päästä jopa ajelulle. Toivottavasti ilman rahinoita.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01