"Ruotsin" sumarit?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mlatva
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 09:09

Re: "Ruotsin" sumarit?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

9-5T kirjoitti:
mlatva kirjoitti: Edellisessä vollessa saattoi olla vaan hyvin valaisevat sumarit tai sitte edellinen kaupparatsu oli säätänyt ne valaisemaan mainiosti vänkärin puolen pientareen ja valoteho riitti mainiosti kattamaan myös ojan pimennot. Nämä "turhakkeet" siis säästivät kerran allekirjoittaneen myös lähes varmalta hirvikolarilta.
Hiljaa olet ajanut jos sumarien takia olet ehtinyt hirven näkemään ja jotain tekemään.

110kmh huonon kelin takia. Tsiigaa teksti yllä. Hyvin valaisevat sumarit oli Hans ex-volleensa taikonut.


Marko
mlatva
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 09:09

Re: "Ruotsin" sumarit?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

VKe kirjoitti:
mlatva kirjoitti:Henkilökohtaisella tasolla vaan enemmän v****taa autoilijat, jotka jättää kelin niin vaatiessa valot sytyttämättä(ehkäpä säästösyistä) ja näin ollen vaarantaa muiden autoilijoiden turvallisuuden.
Siis puhutko tässä nyt etu- vai takasumuvaloista???


Molemmista.

Marko
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: "Ruotsin" sumarit?

Viesti Kirjoittaja VKe »

mlatva kirjoitti:
VKe kirjoitti:
mlatva kirjoitti:Henkilökohtaisella tasolla vaan enemmän v****taa autoilijat, jotka jättää kelin niin vaatiessa valot sytyttämättä(ehkäpä säästösyistä) ja näin ollen vaarantaa muiden autoilijoiden turvallisuuden.
Siis puhutko tässä nyt etu- vai takasumuvaloista???
Molemmista.
Marko
Ok. Kerro minulle vielä että miten vaarannat muiden autoilijoiden turvallisuuden sillä että ajat kelin niin vaatiessa ilman etusumareita? En tuota itse hiffanu.
Sininen Saab 9-3, '99
mlatva
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 09:09

Re: "Ruotsin" sumarit?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Jos lumipyryn/pöllyn/sumun takaa kohtaavassa autossa on 2 valon sijasta 4 spottia päällä niin kyllä ainakin itse havaitsen kohtaavan kulkineen tuolloin paremmin.

Vähän samasta syystä kiinnitetään fillareihinkin kaikenlaisia tuikkuja. Ei sen takia, ettei pimeässä näkisi ajaa, vaan sen takia, että muut havaitsisi pyöräilijän mahdollisimman aikaisin.


Marko
mlatva
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 09:09

Re: "Ruotsin" sumarit?

Viesti Kirjoittaja mlatva »

Jo riittää otsikon aiheesta ja ohesta. En ole "sumuvaloterroristi" vaikka se kuva saattoi musta välittyä. En vaan näe itse mitään ärsyttävää niiden käytössä tilanteen niin vaatiessa.


Marko
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: "Ruotsin" sumarit?

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Omalta osalta pointti on juuri siinä väärässä käytössä! Sumuvaloja käytetään liian paljon muulloin kun tilanne niin vaatii. Tietysti sumussa, vesi/lumisateessa tilanteen niin vaaties voi käyttää. Mutta pelkästää pimeä ei ole syy häikästä vastaantulijoita.

Ja polkupyörässä on hyvä valo todellakin pelkästään sen takia, että itse näen missä ajaa! Heijastin liivit ja takavalo lisäävät näkyvyyttä.
Ahdonvoimaa
Vastaa Viestiin