Lamda sid-infossa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
FlyingPan
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 21:39
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Lamda sid-infossa

Viesti Kirjoittaja FlyingPan »

Mulla oli ihan sama juttu, vaihteluväli oli just tota luokkaa ja laitoin uuden etulambdan joka hetkeksi korjasi asiaa. Mutta sitten aloitti uudestaan. Laitoin softat uudestaan sisään(Mackanin BIO .46S ja TP1), joka taas hetkeksi korjasi asiaa mutta taas aloitti uudelleen ja nyt sain sen P0177(?)+CE, joka viittaa ilmeisesti sitten MAFfiin niin ja amuli oli siinä samassa sitten päälle 2000. Eli varmaan kokeilen MAFfin vaihtaa seuraavaksi.

Toisaalta kun nyt viimeeksi nollasin noi vikakoodit niin ei sen jälkeen ole näkynyt omituisia arvoja lambdalla/vikakoodeja. Niin ja Amul asettui kohdilleen (joitakin kymppejä suuntaan tai toiseen) sekä prosentit näyttää oikein 84,6%. Auto -00 Aero.
FlyingPan
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Tammi 07, 2010 21:39
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Lamda sid-infossa

Viesti Kirjoittaja FlyingPan »

Ennen tuon MAFfin vaihtoa (ei ole vielä kerinnyt tulla briteistä) testasin vielä juottaa uudelleen ECUn pinnin 58 takaa lähtevän J16 splicen, jota on maailmalla epäilty jos lambda on vaihdettu ja vika ei ole poistunut.

Vaikutti loogiselta, koska uudelleensoftauksen yhteydessä olin kuitenkin ottanut moottorinohjausboksin irti ja siinä samassa piuhat heiluneet -> kontakti palautui kunnes taas katosi hetken päästä.

Mittasin myös ECU pin 58:sta etu- ja takalambda pin 3:seen ja vastus pieneni n. puolella juottamisen jälkeen (en muista arvoja ja epätarkka bilteman mittari mutta antoi kuitenkin vähän osviittaa että ei ainakaan huonompaan suuntaan menty). Toisaalta epäilen, että siinä vaiheessa kun tein mittausta niin olin jo kuitenkin liikuttanut johtonippua jolloin kontakti oli saattanut palautua eikä vika ollut enää päällä. (Olisi ehkä ensin kannattanut mitata etu- ja takalabdan kolmospinnien keskinäinen vastus, jonka olisi siis pitänyt olla nolla mutten sitä siinä ajatellut).

Nyt posottanut menemään parisataa kilsaa ilman noita +2500 meneviä heilahduksia joten saa nyt nähdä oliko tuo se ongelman ydin. Amul oli kun viimeeksi katsoin 0,59% ja etanoli 85%.

Jotkut oli ilmeisesti päässeet eroon viasta ilman juottamista yhdistämällä labdoista pinnit 3 keskenään. Eli periaatteessa jos jompikumpi piuha saa parempaa kontaktia niin se siirtyy toiseen lambdaan myös. En itse tätä kokeillut.
Aasi79
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2014 15:16
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Lamda sid-infossa

Viesti Kirjoittaja Aasi79 »

Mulla lambda seilaa nyt jossain -2000- +1000, onko lambda entinen vai mistä vois vikaa alkaa etsimään? Ei ole hirveästi kokemusta näistä saabeista. Auto on 9-5 2.0t vm.02 ja joku etanlisofta on laitettu edellisen omistajan toimesta.
Yxvaan
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Re: Lamda sid-infossa

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

artako kirjoitti:Tuli vikakoodi P0134, lamda näytti nollaa. Ilmamassapyynnöt ja toteutuma oli jotain 400 ja tehotkin sen mukaiset. Onkohan syytä vaihtaa lamda-anturi vai voisiko vika olla jossain muualla?
Kannattais juottaa uusiksi lambdojen maapiuhat. Löytyy vänkärin puolelta rintapellin takana olevan boksin liittimen luota. 2Piuhaa (lambdojen maat) on yhdistetty ja kutiste sukalla suojattu. Ei muuta kuin auki ja tinaus ja sukkaa päälle. Itselläni ainakin loppui lambda arvon vaeltelu. Tapasi välillä tyhjänäynnillä painua näyttämään maximia ja seos meni todella rikkaaksi ja kone kävi raskaasti . Pikku homma eikä ainakaan haitaksi ole...
Vastaa Viestiin