Mitsubishin turbon asennus.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Parisen viikkoo turbon vaihdosta ja jeshush kun muuttu kikottimen käytös. Foorumilaisen toimesta käypänen softa ja nyt alkaa oleen meno kohdallaan. Maksoi muuten marmorilla loppujen lopuksi mitsun turbo 540€. Kaksi suht vilkasta pikkupoikaa mukaan ja tiskiltä ei poistuta ennen kuin on hinta kohdallaan :lol: gps:llä mittasin 0-100 6.99sek. Immu täytyy vielä vaihtaa ettei pääse motti poikimaan. Täytyy ottaa pojat kauppaan mukaan :mrgreen:
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Lainaatko poikia, kun noi tytöt on niin rauhallisia :mrgreen: ?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Jokos j0ne vaihdoit turbon ja mitä kaikkea nyt lopulta piti hankkia, että mahtui uusi mitsu vanhan mitsun tilalle.
Ei tarvinnut varsinaisesti hommata mitään ylimäärästä.

Hukkiksenkellon kannakkeen pulttia vähän rälläköin ku cobraa en meinannut muuten saada kunnolla: Kuva

Sitten tuo moottorinnostokorvake/cobrankannake reikää piti vähän isontaa
Kuva
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Mitäs kaikkea putsailette, kun vaihdatte föönin uuteen? Cooleri irti ja putsaus sille jollakin, millä? Tärpätillä :oops: ? Uudet öljyt tietty ja kasausvaiheessa turboon jo vähän ölppää sisälle? Ilmaröörien puhdistus, etenkin Garretin jäljiltä, kun voivat olla puolillaa öljyä :mrgreen:. Mites kaasuläppäkotelon putsaus?

Mitä muuta?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Voiko joku vahvistaa että 12x20 kupariprikka tiivistää 14:sen banjoreijän kunnolla? En isompia löytänyt mistään. 22mm hain...
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

UP

Anyone? 12x19.8 prikka riittänee? Tarkistin digitaalityöntömitalla.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuosta nopeasti arvioituna 4mm leveys vaikuttaa ihan samalta mitä omaanikin käytin. Standardi koloja ne omat prikat oli.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

3.59mm leveä. Voisi kait olla leveämpikin..

P.S.
Mikä on öljypropun koko kun möivät 14.45x19,76. Käykö?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin, eilen on turbo asennettu alle. Prikat tosiaan oli 12X20X1,5, ja minusta sopivat hienosti paikoilleen. Nyt vain seurailla.

Ensimmäinen käynnistys oli aika pelottava kun check engine vilkkui ko jouluvalo, ja kierrokset hyppi. Siinä sitten hoksattiin että alipaineletku mikä on siinä alipainepumpussa on unohtunut irti. No se takaisin, ja uusi käynnistys. Kierrokset tasottuivat, ja check engine ei enää yrittänytkään päälle.

Ihmetytti suuresti tuo koneessa oleva vesilinjan banjo (oikealla, koneen kyljessä). Siinä banjossa oli vain kaksi pikkureikää. Se banjo erosi huomattavasti muista (muissa muistaakseni 3, tuplasti isompaa aukkoa). No se banjo vaihdettiin pois uuteen kolmella isommalla reijällä.

Nyt sisäänajo menossa. Ajan pintakaasulla 100km, ihan varmuuden vuoksi.

Niin ja täytyy etsiä nyt Torniosta softamies (olen kuullut huhuja että siellä sellainen olisi). Jos joku hänet tuntee laittakaa YV:tä.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Shadow_Fi kirjoitti: ... Ihmetytti suuresti tuo koneessa oleva vesilinjan banjo (oikealla, koneen kyljessä). Siinä banjossa oli vain kaksi pikkureikää. Se banjo erosi huomattavasti muista (muissa muistaakseni 3, tuplasti isompaa aukkoa). No se banjo vaihdettiin pois uuteen kolmella isommalla reijällä ...
Samaa aikanani ihmettelin mutta vastausta en saanut asiaan ... Mutta WIS kertoo että se banjo on päivitetty jossain vaiheessa femman tuotantoa juurikin noiden turbon jäähdyts ongelmien takia.

No kävin marmorilta sen "päivitetyn" banjon ostamassa ja se oli juurikin tuo kuvaamasi banjon kaltainen eli siinä oli pienemmät ja vain kaksi reikää.

Niin ja se banjo sijaitsee sylinterikannen päässä. Ja kun autoista puhutaan niin se on vasemmassa päädyssä ...
:mrgreen:
Saab 9-5 2.0t 1998
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

ysifemma kirjoitti:
Shadow_Fi kirjoitti: ... Ihmetytti suuresti tuo koneessa oleva vesilinjan banjo (oikealla, koneen kyljessä). Siinä banjossa oli vain kaksi pikkureikää. Se banjo erosi huomattavasti muista (muissa muistaakseni 3, tuplasti isompaa aukkoa). No se banjo vaihdettiin pois uuteen kolmella isommalla reijällä ...
Samaa aikanani ihmettelin mutta vastausta en saanut asiaan ... Mutta WIS kertoo että se banjo on päivitetty jossain vaiheessa femman tuotantoa juurikin noiden turbon jäähdyts ongelmien takia.

No kävin marmorilta sen "päivitetyn" banjon ostamassa ja se oli juurikin tuo kuvaamasi banjon kaltainen eli siinä oli pienemmät ja vain kaksi reikää.

Niin ja se banjo sijaitsee sylinterikannen päässä. Ja kun autoista puhutaan niin se on vasemmassa päädyssä ...
:mrgreen:
Nyt en ymmärtänyt. Otit banjon ulos, huomasit että siinä on vain kaksi pikkureikää.. Kävelit kauppaan, ja sait samanlaisen käteen? Näköjään asensit sen takaisin?

Voiko joku nyt vahvistaa tämän banjojutun. Täytyykö tuo banjo olla juurikin se pikkureikäinen? Voiko olla että isompireikäinen banjo ylikuumentaa esim konetta?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Eipä se putken reikäkään ole mikään iso. Tuskin mitään merkitystä banjoruuvien reikien koolla...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Niin sen banjon jonka kävin marmorilta hakemassa (ja joka on jossain vaiheessa Saabilla päivitetty turbo ongelmien vuoksi) on juurikin kuvaamasi kaltainen banjo jonka suuressa viisaudessasi päätitkin vaihtaa toisenlaiseen jos ymmärsin oikein vaihdoit sinne bulkki kamaa tehtaan sovellus päivityksen tilalle .... :mrgreen:
Saab 9-5 2.0t 1998
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Siis häh? Turbon lämpöongelmian takia banjon reikiä vähennetty ja pienennetty??? En ymmärrä tästä jutusta nyt mitään. Voiko joku nyt tarkentaa tämän tarinan?

Tarkoittaako tämä juttu että minun kannattaa osta se ns. päivitetty banjo ja vaihtaa tuon PCS:ssän myymän banjon pois?

Unohtui muuten mainita, että hankin tosiaan ProCar Serviceltä pitkäkaulaisen TD04:sen, asennussarjan, kaikki banjopultit, tiivisteet. Toiminta oli mahtavaa. Nostan hattua PCS:ssän Rikulle. Vastasi miltei heti sähköposteihin, neuvoi, ja mikä parasta, kun torstaina päätin tilata turbon, lähetti sen todella vikkelästi. Turbo oli minulla käsissä jo seuraavana päivänä (Kemissä) noin 15:00. Olin hämmästynyt.

Eli todella lämpimät suosittelut ostaa turbon PCS:ltä, varsinkin kun se maksaa samat rahat kuin lyhytkaulainen kamppanjaturbo. Eikä tarvitse rälläköidä mitään.
Riku (PCS): Meillä on edelleen tarjouksessa sitä vanhemman mallin mitsua pitemmällä kaulalla hintaan 590,-. Mitsuja löytyy heti hyllystä ja se on tehdasuusi originaali ahdin. Eli tämä käy 98-05 malleihin ja imucobraa ei tarvitse vaihtaa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Mitsubishin turbon asennus.

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Älä kemkn mies murehdi 8) Itse laitoin ihan tarvike banjot ja kenkää on annettu. Eikä se putkikaan halkaisialtaan iso ole.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
Vastaa Viestiin