Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja Eski »

Henkka poika kirjoitti: Mistä päin kannattaa tilata alkuperäinen keulamerkki, kun pinta on hävinnyt aikojen saatossa. Sitten auto olisi ulkoa ja sisältä täysin alkuperäisessä 90-luvun kuosissaan.
Keulamerkkejä on muistini mukaan saanut merkkihuollonkin tiskiltä suunnilleen samalla hinnalla kuin PCS:ltä (noin 20e/kpl). Klubikaupastakin on saanut sitä Saab-Scania -merkin pelkää keskiosaa, joka on vielä helpompi vaihtaa kuin merkki pohjineen.

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9000- ... gt/emblem/

Eski
Jarmon
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 19:12
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja Jarmon »

Kävinpä tilaamassa Mäkelän Autosta tuon piristysruiskeen 2,0t koneeseen :D Ilmeisesti vaikutus on huomattavissa ilman mittalaitteitakin, näin olen ainakin tätä foorumia lukiessani ollut ymmärtäväni. Asennus 5.12 ja sittenhän tuon pääsee testaamaan. Hinta oli nyt kyllä kohdillaan :)
Elämä ilman SAABIA on.........., no, ei ainakaan elämää!

9-5 wagon 2.0t 2005
Bazzet
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 19:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja Bazzet »

Jarmon kirjoitti:Kävinpä tilaamassa Mäkelän Autosta tuon piristysruiskeen 2,0t koneeseen :D Ilmeisesti vaikutus on huomattavissa ilman mittalaitteitakin, näin olen ainakin tätä foorumia lukiessani ollut ymmärtäväni. Asennus 5.12 ja sittenhän tuon pääsee testaamaan. Hinta oli nyt kyllä kohdillaan :)
Itselläni on tuo vastaavassa automaatiilla varustetussa autossa, huomattavasti ripeempi kuin normi 2.0 t, ja huomattavasti pirteämpi kuin isän 2.3 t.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Bazzet kirjoitti:Itselläni on tuo vastaavassa automaatiilla varustetussa autossa, huomattavasti ripeempi kuin normi 2.0 t, ja huomattavasti pirteämpi kuin isän 2.3 t.
Sitten voi harkita, josko alkaisi etsimään vikaa siitä 2,3t:stä.
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja jameli »

Ristom kirjoitti:
Bazzet kirjoitti:Itselläni on tuo vastaavassa automaatiilla varustetussa autossa, huomattavasti ripeempi kuin normi 2.0 t, ja huomattavasti pirteämpi kuin isän 2.3 t.
Sitten voi harkita, josko alkaisi etsimään vikaa siitä 2,3t:stä.
Todellakin kannattaisi tutkia, sillä ensimmäisetkin 2,3t:t (98-01) olivat 170hv@5500rpm ja 280Nm, jälkimmäiset 185hv@5500rpm ja 280Nm@1800rpm, joka on tismalleen sama kuin tuo 2.0t:n virityssarjalla saavuttamat arvot.

Joten ei pitäisi tuntua pirteämmältä... mutta toki jos 2.3t on vanhaa 170hv versiota ja samalla tavalla kuin meillä oli, Garretti joka veteli viimeisiään sekä letkut aivan soseena kohtuullisin ilmavuodoin... varmasti puuttuu tehoa tuosta luvatusta maksimista ja meno tuntuu rauhalliselta.
__________________
Harrastus tauolla.
Jarmon
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 19:12
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja Jarmon »

Bazzet kirjoitti:
Jarmon kirjoitti:Kävinpä tilaamassa Mäkelän Autosta tuon piristysruiskeen 2,0t koneeseen :D Ilmeisesti vaikutus on huomattavissa ilman mittalaitteitakin, näin olen ainakin tätä foorumia lukiessani ollut ymmärtäväni. Asennus 5.12 ja sittenhän tuon pääsee testaamaan. Hinta oli nyt kyllä kohdillaan :)
Itselläni on tuo vastaavassa automaatiilla varustetussa autossa, huomattavasti ripeempi kuin normi 2.0 t, ja huomattavasti pirteämpi kuin isän 2.3 t.
No nyt on auto "doupattu", ja muutoskatsastus hoidettu samantien :)
Harmi vaan, että toi talvi tuli just pahaan aikaan, ei oikein pääse "tyypittämään"
pirssiä uusilla ominaisuuksilla, mutta toki senverran on löytynyt sulaa pätkää
tieltä, että muutos on havaittu... :)
Elämä ilman SAABIA on.........., no, ei ainakaan elämää!

9-5 wagon 2.0t 2005
big
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Loka 23, 2008 20:05
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja big »

Hyvään saumaan tuli tämä kampanja. Tampereen valtuutetun huoltoliikkeen työnjohtaja tilasi viimeisen jäljellä olevan automaattilaatikon MY2002 9-5 SAABiin, joka oli asennettu ilman suurempia ongelmia. Kyllä vaihtaa niin pehmeästi ja hienosti! Suuret kiitokset niin kampanjatarjoukselle kuin Tampereen SAAB-huollolle. Sain erittäin hyvää asiakaspalvelua ja hintalappukaan ei ollut mistään pahimmasta päästä töille. Kun on kampanjamoottori ja kampanjavaihteisto, on kaikesta konkursseista huolimatta SAABilla taas hienoja ja laadukkaita kilometrejä edessä vielä paljon.
jrpk0999
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 19:26

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja jrpk0999 »

olenkohan jo pahasti myöhässä tästä superalennus myynnistä?
9-5 wagon 2.0T BSR "biopower" vm-06
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

jrpk0999 kirjoitti:olenkohan jo pahasti myöhässä tästä superalennus myynnistä?
Se varmaan selviää parhaiten soittamalla/käymällä marmoritiskillä.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
SauliNaski
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2011 16:33

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja SauliNaski »

jrpk0999 kirjoitti:olenkohan jo pahasti myöhässä tästä superalennus myynnistä?
Hei

Kampanja on ainakin toistaiseksi vielä voimassa. Kampanjan aloituksesta on kampanjaerä joistain osista valitettavasti loppunut, mutta tarkan tiedon yksittäisistä osista saatte lähimmältä valtuutetulta Saab-huollolta.

Ystävällisin terveisin
Sauli Naski
Saab Automobile Finland
SauliNaski
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2011 16:33

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja SauliNaski »

Hei

Viime vuoden puolella aloittamamme varastontyhjennyskampanja, joka koskee tiettyja Saabin lisävarusteita ja varaosia on edelleen voimassa. Osa tuotteista on loppunut kovan kysynnän vuoksi, mutta paljon eri osia on edelleen saatavilla.

Päivitetty hinnasto on ladattavissa tästä (yliviivatut tuotteet ovat loppuneet).

Kaikki osat on tilattavissa lähimmältä valtuutetulta Saab-huoltoliikkeeltäsi.

Tulen julkaisemaan myöhemmin tänään Saabin kevään vannekampanjan, jota näytinkin jo nopeasti Klubin kevätkokouksessa lauantaina.

Ystävällisin terveisin
Sauli Naski
Saab Automobile Parts AB Finland
kalikka
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Loka 07, 2010 15:02
Paikkakunta: Savo

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja kalikka »

En tiedä olenko ainut, mutta mulla ei ainakaa tuo yo. linkki toimi. Kiinnostais vaan tietää mitä osia siellä on jäljellä.
Saab 9-5 Aero -00 autom. RE85
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kyllä tuo linkki ainakin minulla avaantuu ihan normaalisti pdf:nä.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

kalikka kirjoitti:En tiedä olenko ainut, mutta mulla ei ainakaa tuo yo. linkki toimi.
Kopsasinpa testiksi skydriveen.
https://skydrive.live.com/redir.aspx?ci ... _-HJsydcP8

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Saab Varastontyhjennyskampanja 2011

Viesti Kirjoittaja Suomik »

suorsa kirjoitti:-06 kytkennät suoritetaan takakontissa. -07 vedetään johtosarja etupenkkien väliin. Suomeksi sanottuna -06 sarja ei käy -07 suoraan, mutta pienillä lisäsähkötöillä onnistuu.
Palataan wanhaan aiheeseen (tätä voi olla sivuttukin jossain haarassa): kuinka tuo johtosarja menee viirusilmässä välillä anturit - keskusyksikkö siellä takaluukun lattian alla? Tutka herjaa failurea ja Techkin on (perimätiedon mukaan) osoittanut oikeanpuoleisen anturin suuntaan. Haen tässä kuitenkin sitä, että onko tuolla esim. johtosarjan liitintä vielä jossain välillä vai menevätkö piuhat yksimittaisena kultakin anturilta suoraan sinne purkille?

Tutka toimi talvella satunnaisesti -tosin hyvin harvoin- kun pakkasen ja ilmankosteuden suhde oli optimaalinen (tai kuun asento oikea). Siitä tuli mieleen, josko välillä voisi olla (hapettunut) liitin, jota vielä tutkaista. Anturien omia kolmipinniliittimiä on tutkailtu ja elvytelty, tuloksetta.

Uusi anturi on joka tapauksessa tulossa, varaudun tässä vain siihen mahdolliseen pettymykseen ettei se autakaan...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Vastaa Viestiin