Jälkiasennusxenoneista?
2000 sammuttaa xenonit, kiitos tehtaalle
Vika ilmoitus voi tulla SIDiin jos kääntää liian nopesti startin jälkeen valot päälle. (Ei ole vielä ohjain-viivepiiri valmis). Tuntuu, että se riippuu ihan päivästä. Piirihän mittaa virtaa molemmista valoista ilmeisesti tiettynä ajanhetkenä.
Mitenkäs teillä muilla, tuleeko sammutettaessa auto joku piikki sähköjärjestelmään? Itsellä kun tulee valoihin, niin rupeaa väkisinkin huolettamaan muun elektroniikan kestäminen?
Vika ilmoitus voi tulla SIDiin jos kääntää liian nopesti startin jälkeen valot päälle. (Ei ole vielä ohjain-viivepiiri valmis). Tuntuu, että se riippuu ihan päivästä. Piirihän mittaa virtaa molemmista valoista ilmeisesti tiettynä ajanhetkenä.
Mitenkäs teillä muilla, tuleeko sammutettaessa auto joku piikki sähköjärjestelmään? Itsellä kun tulee valoihin, niin rupeaa väkisinkin huolettamaan muun elektroniikan kestäminen?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Mitenkähän tuo sytytys toimii sellaisessa uudemmassa, jossa ei ole orggis-xenoneita..?
Muutaman kerran olen itse unohtanut sammuttaa xenonit kun olen sammuttanut auton ja mitään välähdystä en silloin ole huomannut. Pari kertaa on tullut myös käynnistettyä auto valot päällä ja SIDiin ei ole tullut mitään vikailmoitusta...
Eski
Muutaman kerran olen itse unohtanut sammuttaa xenonit kun olen sammuttanut auton ja mitään välähdystä en silloin ole huomannut. Pari kertaa on tullut myös käynnistettyä auto valot päällä ja SIDiin ei ole tullut mitään vikailmoitusta...
Eski
Ajattelin kanssa tuollaiset jälkiasennus-xenonit laittaa keulalle. Mitä mieltä olette tuosta värilämpötilasta, onko 8000K liian kylmä jo? Ainakin 10000K silmä havaitsee jo huomattavan sinertävänä vaikka se ei sitä ole.
Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?
Tämän topicin kokemusten perusteella valonvalvontarele ei ilmeisesti herjaa noista vaikka ballastin ottama virta on mitä on.
Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?
Tämän topicin kokemusten perusteella valonvalvontarele ei ilmeisesti herjaa noista vaikka ballastin ottama virta on mitä on.
BMW 320dA Coupe LCI
Ei kai tuo tarvi kuin 2 kpl noita H7 muutosarjojatami kirjoitti:Onko vielä missään myynnissä H7-pohjalta toimivaa Bi-Xenon -muutossarjaa? H4-kannalla toimivan sarjan jo löysinkin.
Onko ylipäätään järkevää laittaa tuollaista Bi-Xenon -systeemiä? Eli siis xenonit toimimaan myös pitkillä valoilla?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Oikeissa bi-xenon valoissa on polttimossa liikkuva suljin, joka siirtyy kaukovaloja käytettäessä ja lisäksi halogeenit apukaukovaloina. Tuollaiseen H7-jälkiasennussarjaan en ole vielä törmännyt.
Tavallista H7-muutossarjaa ei oikein kannata pitkiin laittaa, kun xenonit syttyvät välähtämällä ja sen jälkeen himmenevät ja kirkastuvat täyteen kirkkauteen noin 5-10 sekuntia. Eli ei oikein toimi pitkisssä, joita joutuu sytyttämään ja sammuttamaan jatkuvasti. Lisäksi xenon-polttimoiden ikä lyhenee jokaisesta sytytyksestä.
Eski
Tavallista H7-muutossarjaa ei oikein kannata pitkiin laittaa, kun xenonit syttyvät välähtämällä ja sen jälkeen himmenevät ja kirkastuvat täyteen kirkkauteen noin 5-10 sekuntia. Eli ei oikein toimi pitkisssä, joita joutuu sytyttämään ja sammuttamaan jatkuvasti. Lisäksi xenon-polttimoiden ikä lyhenee jokaisesta sytytyksestä.
Eski
Näin se taitaa olla. Tuo viive syttymisessä ei varmasti ole hyvä juttu kun valoa eniten kaipaisi. Kiitoksia taas.Eski kirjoitti:Tavallista H7-muutossarjaa ei oikein kannata pitkiin laittaa, kun xenonit syttyvät välähtämällä ja sen jälkeen himmenevät ja kirkastuvat täyteen kirkkauteen noin 5-10 sekuntia. Eli ei oikein toimi pitkisssä, joita joutuu sytyttämään ja sammuttamaan jatkuvasti. Lisäksi xenon-polttimoiden ikä lyhenee jokaisesta sytytyksestä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Tai sitte odottelee että H7-kannalle tulee yhdellä polttimolla toteutettu Bi-systeemi joka poistaa viiveen. Toimii sähkömagneetin liikuttamalla polttimolla. Tosiaan saatavana toistaiseksi vain H4-kannalle.Eski kirjoitti:Viive kyllä lyhenee, jos lamput sammuttaa ja sytyttää nopeasti uudelleen. Jokuhan täällä kertoi laittaneensa xenonit pitkiin. Voisihan tuota itsekin joskus kokeilla vaihtaa xenonit pitkien tilalle, niin näkisi miten homma käytännössä toimii...
Eski
Ei kyllä tosiaan pahan hintaisia enää. Halvimmat mihin itse törmänny. Vertailun vuoksi.....AC kirjoitti:Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?
http://www.katuauto.fi AMP-Xenon H7 189€
http://www.xenonvalot.com H7-sarja alkaen 490€
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Itse en lähtisi 6000k korkeampiin ollenkaan. Siinä lisääntyy vaan ulkonäkö mutta itse valojen "tehon" kanssa tuolla värilämpötilalla ei ole sen kummempaa tekemistä.AC kirjoitti:Ajattelin kanssa tuollaiset jälkiasennus-xenonit laittaa keulalle. Mitä mieltä olette tuosta värilämpötilasta, onko 8000K liian kylmä jo? Ainakin 10000K silmä havaitsee jo huomattavan sinertävänä vaikka se ei sitä ole.
Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?
Tämän topicin kokemusten perusteella valonvalvontarele ei ilmeisesti herjaa noista vaikka ballastin ottama virta on mitä on.
5200k lamput on 10% kirkkaammat kuin 7000k mitattuna lumeneissa, ei k-asteita.
Näin olen itse asian ymmärtänyt
En oikein ymmarrä miten tuo oikein 9-5:ssa mahtaa toimia kun lyhkäset ja pitkät ovat eri "umpioissa"Tai sitte odottelee että H7-kannalle tulee yhdellä polttimolla toteutettu Bi-systeemi joka poistaa viiveen. Toimii sähkömagneetin liikuttamalla polttimolla. Tosiaan saatavana toistaiseksi vain H4-kannalle.
Tuskin se noissa ulommissa lyhkäsen "umpioissa" sen pitemmälle valasee vaikka polttimo liikkuisi ees taas
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kyllä, näinhän se on mitä itsekin olen tutkinut, mutta tuo valon luonnollisuus tuossa kiinnostaa. Vaikuttaisi siltä että se 6000K olis paras, jospa ne herättäs vähemmän huomiotakinpade kirjoitti:Itse en lähtisi 6000k korkeampiin ollenkaan. Siinä lisääntyy vaan ulkonäkö mutta itse valojen "tehon" kanssa tuolla värilämpötilalla ei ole sen kummempaa tekemistä.AC kirjoitti:Ajattelin kanssa tuollaiset jälkiasennus-xenonit laittaa keulalle. Mitä mieltä olette tuosta värilämpötilasta, onko 8000K liian kylmä jo? Ainakin 10000K silmä havaitsee jo huomattavan sinertävänä vaikka se ei sitä ole.
Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?
Tämän topicin kokemusten perusteella valonvalvontarele ei ilmeisesti herjaa noista vaikka ballastin ottama virta on mitä on.
5200k lamput on 10% kirkkaammat kuin 7000k mitattuna lumeneissa, ei k-asteita.
Näin olen itse asian ymmärtänyt
BMW 320dA Coupe LCI
Mitä nyt itse olen noita Xenoneita tutkiskellut, olen päätynyt siihen lopputulokseen, että nimenomaan nuo 6000k on, ainakin omasta mielestäni, paras kompromissi suorituskyvyn ja "ulkonäön" suhteen.AC kirjoitti:Kyllä, näinhän se on mitä itsekin olen tutkinut, mutta tuo valon luonnollisuus tuossa kiinnostaa. Vaikuttaisi siltä että se 6000K olis paras, jospa ne herättäs vähemmän huomiotakinpade kirjoitti:Itse en lähtisi 6000k korkeampiin ollenkaan. Siinä lisääntyy vaan ulkonäkö mutta itse valojen "tehon" kanssa tuolla värilämpötilalla ei ole sen kummempaa tekemistä.AC kirjoitti:Ajattelin kanssa tuollaiset jälkiasennus-xenonit laittaa keulalle. Mitä mieltä olette tuosta värilämpötilasta, onko 8000K liian kylmä jo? Ainakin 10000K silmä havaitsee jo huomattavan sinertävänä vaikka se ei sitä ole.
Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?
Tämän topicin kokemusten perusteella valonvalvontarele ei ilmeisesti herjaa noista vaikka ballastin ottama virta on mitä on.
5200k lamput on 10% kirkkaammat kuin 7000k mitattuna lumeneissa, ei k-asteita.
Näin olen itse asian ymmärtänyt
Yksi tuollainen sarja onkin jo kotona mutta siitä puuttui hieman osia joten asennuspuuhiin en vielä ole ryhtynyt..
Toisaalta en usko että tuo 8000k ihan mahdoton on mutta taitaa vaikuttaa jo todella sinertäviltä kun omasta mielestäni jo noissa 6000k on selvästi sinertävä vivahde.