Jälkiasennusxenoneista?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

05 starttauskaan ei sammuta xenoneita
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

2000 sammuttaa xenonit, kiitos tehtaalle :evil:
Vika ilmoitus voi tulla SIDiin jos kääntää liian nopesti startin jälkeen valot päälle. (Ei ole vielä ohjain-viivepiiri valmis). Tuntuu, että se riippuu ihan päivästä. Piirihän mittaa virtaa molemmista valoista ilmeisesti tiettynä ajanhetkenä.
Mitenkäs teillä muilla, tuleeko sammutettaessa auto joku piikki sähköjärjestelmään? Itsellä kun tulee valoihin, niin rupeaa väkisinkin huolettamaan muun elektroniikan kestäminen?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6493
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Mitenkähän tuo sytytys toimii sellaisessa uudemmassa, jossa ei ole orggis-xenoneita..?

Muutaman kerran olen itse unohtanut sammuttaa xenonit kun olen sammuttanut auton ja mitään välähdystä en silloin ole huomannut. Pari kertaa on tullut myös käynnistettyä auto valot päällä ja SIDiin ei ole tullut mitään vikailmoitusta...

Eski
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Ajattelin kanssa tuollaiset jälkiasennus-xenonit laittaa keulalle. Mitä mieltä olette tuosta värilämpötilasta, onko 8000K liian kylmä jo? Ainakin 10000K silmä havaitsee jo huomattavan sinertävänä vaikka se ei sitä ole.

Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?

Tämän topicin kokemusten perusteella valonvalvontarele ei ilmeisesti herjaa noista vaikka ballastin ottama virta on mitä on.
BMW 320dA Coupe LCI
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Viesti Kirjoittaja jmarin »

Aeroilia kirjoitti:05 starttauskaan ei sammuta xenoneita
Eikä 02, ellei valokytkin ole siellä vasemmassa reunassa.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Onko vielä missään myynnissä H7-pohjalta toimivaa Bi-Xenon -muutossarjaa? H4-kannalla toimivan sarjan jo löysinkin.
Onko ylipäätään järkevää laittaa tuollaista Bi-Xenon -systeemiä? Eli siis xenonit toimimaan myös pitkillä valoilla?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

tami kirjoitti:Onko vielä missään myynnissä H7-pohjalta toimivaa Bi-Xenon -muutossarjaa? H4-kannalla toimivan sarjan jo löysinkin.
Onko ylipäätään järkevää laittaa tuollaista Bi-Xenon -systeemiä? Eli siis xenonit toimimaan myös pitkillä valoilla?
Ei kai tuo tarvi kuin 2 kpl noita H7 muutosarjoja :lol:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6493
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Oikeissa bi-xenon valoissa on polttimossa liikkuva suljin, joka siirtyy kaukovaloja käytettäessä ja lisäksi halogeenit apukaukovaloina. Tuollaiseen H7-jälkiasennussarjaan en ole vielä törmännyt.

Tavallista H7-muutossarjaa ei oikein kannata pitkiin laittaa, kun xenonit syttyvät välähtämällä ja sen jälkeen himmenevät ja kirkastuvat täyteen kirkkauteen noin 5-10 sekuntia. Eli ei oikein toimi pitkisssä, joita joutuu sytyttämään ja sammuttamaan jatkuvasti. Lisäksi xenon-polttimoiden ikä lyhenee jokaisesta sytytyksestä.

Eski
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Eski kirjoitti:Tavallista H7-muutossarjaa ei oikein kannata pitkiin laittaa, kun xenonit syttyvät välähtämällä ja sen jälkeen himmenevät ja kirkastuvat täyteen kirkkauteen noin 5-10 sekuntia. Eli ei oikein toimi pitkisssä, joita joutuu sytyttämään ja sammuttamaan jatkuvasti. Lisäksi xenon-polttimoiden ikä lyhenee jokaisesta sytytyksestä.
Näin se taitaa olla. Tuo viive syttymisessä ei varmasti ole hyvä juttu kun valoa eniten kaipaisi. Kiitoksia taas. :)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6493
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Viive kyllä lyhenee, jos lamput sammuttaa ja sytyttää nopeasti uudelleen. Jokuhan täällä kertoi laittaneensa xenonit pitkiin. Voisihan tuota itsekin joskus kokeilla vaihtaa xenonit pitkien tilalle, niin näkisi miten homma käytännössä toimii...

Eski
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Eski kirjoitti:Viive kyllä lyhenee, jos lamput sammuttaa ja sytyttää nopeasti uudelleen. Jokuhan täällä kertoi laittaneensa xenonit pitkiin. Voisihan tuota itsekin joskus kokeilla vaihtaa xenonit pitkien tilalle, niin näkisi miten homma käytännössä toimii...
Eski
Tai sitte odottelee että H7-kannalle tulee yhdellä polttimolla toteutettu Bi-systeemi joka poistaa viiveen. Toimii sähkömagneetin liikuttamalla polttimolla. Tosiaan saatavana toistaiseksi vain H4-kannalle.
Kuva
AC kirjoitti:Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?
Ei kyllä tosiaan pahan hintaisia enää. Halvimmat mihin itse törmänny. Vertailun vuoksi.....
http://www.katuauto.fi AMP-Xenon H7 189€
http://www.xenonvalot.com H7-sarja alkaen 490€
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

AC kirjoitti:Ajattelin kanssa tuollaiset jälkiasennus-xenonit laittaa keulalle. Mitä mieltä olette tuosta värilämpötilasta, onko 8000K liian kylmä jo? Ainakin 10000K silmä havaitsee jo huomattavan sinertävänä vaikka se ei sitä ole.

Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?

Tämän topicin kokemusten perusteella valonvalvontarele ei ilmeisesti herjaa noista vaikka ballastin ottama virta on mitä on.
Itse en lähtisi 6000k korkeampiin ollenkaan. Siinä lisääntyy vaan ulkonäkö mutta itse valojen "tehon" kanssa tuolla värilämpötilalla ei ole sen kummempaa tekemistä.
5200k lamput on 10% kirkkaammat kuin 7000k mitattuna lumeneissa, ei k-asteita.

Näin olen itse asian ymmärtänyt :P
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tai sitte odottelee että H7-kannalle tulee yhdellä polttimolla toteutettu Bi-systeemi joka poistaa viiveen. Toimii sähkömagneetin liikuttamalla polttimolla. Tosiaan saatavana toistaiseksi vain H4-kannalle.
En oikein ymmarrä miten tuo oikein 9-5:ssa mahtaa toimia kun lyhkäset ja pitkät ovat eri "umpioissa" :roll:

Tuskin se noissa ulommissa lyhkäsen "umpioissa" sen pitemmälle valasee vaikka polttimo liikkuisi ees taas 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

pade kirjoitti:
AC kirjoitti:Ajattelin kanssa tuollaiset jälkiasennus-xenonit laittaa keulalle. Mitä mieltä olette tuosta värilämpötilasta, onko 8000K liian kylmä jo? Ainakin 10000K silmä havaitsee jo huomattavan sinertävänä vaikka se ei sitä ole.

Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?

Tämän topicin kokemusten perusteella valonvalvontarele ei ilmeisesti herjaa noista vaikka ballastin ottama virta on mitä on.
Itse en lähtisi 6000k korkeampiin ollenkaan. Siinä lisääntyy vaan ulkonäkö mutta itse valojen "tehon" kanssa tuolla värilämpötilalla ei ole sen kummempaa tekemistä.
5200k lamput on 10% kirkkaammat kuin 7000k mitattuna lumeneissa, ei k-asteita.

Näin olen itse asian ymmärtänyt :P
Kyllä, näinhän se on mitä itsekin olen tutkinut, mutta tuo valon luonnollisuus tuossa kiinnostaa. Vaikuttaisi siltä että se 6000K olis paras, jospa ne herättäs vähemmän huomiotakin :)
BMW 320dA Coupe LCI
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

AC kirjoitti:
pade kirjoitti:
AC kirjoitti:Ajattelin kanssa tuollaiset jälkiasennus-xenonit laittaa keulalle. Mitä mieltä olette tuosta värilämpötilasta, onko 8000K liian kylmä jo? Ainakin 10000K silmä havaitsee jo huomattavan sinertävänä vaikka se ei sitä ole.

Katuauto.fi myy AMP-merkkistä sarjaa, mikä joidenkin kommenttien mukaan vaikuttaisi laadukkaalta, hinnallakaan ei ole pilattu, onko kokemuksia?

Tämän topicin kokemusten perusteella valonvalvontarele ei ilmeisesti herjaa noista vaikka ballastin ottama virta on mitä on.
Itse en lähtisi 6000k korkeampiin ollenkaan. Siinä lisääntyy vaan ulkonäkö mutta itse valojen "tehon" kanssa tuolla värilämpötilalla ei ole sen kummempaa tekemistä.
5200k lamput on 10% kirkkaammat kuin 7000k mitattuna lumeneissa, ei k-asteita.

Näin olen itse asian ymmärtänyt :P
Kyllä, näinhän se on mitä itsekin olen tutkinut, mutta tuo valon luonnollisuus tuossa kiinnostaa. Vaikuttaisi siltä että se 6000K olis paras, jospa ne herättäs vähemmän huomiotakin :)
Mitä nyt itse olen noita Xenoneita tutkiskellut, olen päätynyt siihen lopputulokseen, että nimenomaan nuo 6000k on, ainakin omasta mielestäni, paras kompromissi suorituskyvyn ja "ulkonäön" suhteen.
Yksi tuollainen sarja onkin jo kotona mutta siitä puuttui hieman osia joten asennuspuuhiin en vielä ole ryhtynyt..
Toisaalta en usko että tuo 8000k ihan mahdoton on mutta taitaa vaikuttaa jo todella sinertäviltä kun omasta mielestäni jo noissa 6000k on selvästi sinertävä vivahde.
Vastaa Viestiin