Vaihdelaatikon vääntötuki

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Itselle vaihdettiin vääntötuki muutama viikko sitten, myös kaveri sai tasonsäätösarjan. Joten varaosa-tilanne on näemmä hieman parantunut.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja blair »

soap95 kirjoitti:Itselle vaihdettiin vääntötuki muutama viikko sitten, myös kaveri sai tasonsäätösarjan. Joten varaosa-tilanne on näemmä hieman parantunut.
No mutta! Hienoa!

Saanko udella, mitä maksoi osa ja mitä asennus?

Tack!

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Eski »

blair kirjoitti:
soap95 kirjoitti:Itselle vaihdettiin vääntötuki muutama viikko sitten, myös kaveri sai tasonsäätösarjan. Joten varaosa-tilanne on näemmä hieman parantunut.
Saanko udella, mitä maksoi osa ja mitä asennus?
-b
soap95:lla on manuaali, joten mihin blair meinasit tuota manuaalin tukea tarvita, kun sinulla on automaatti, johon kannattaa laittaa se dieselin vääntötuki (orggis n. 50e/PCS:llä). Spedepartsin sivujen mukaan tuo manuaalin tuki on noin 10e halvempi kuin tuo TID-automaatin...

Jos tarkoitit tasonsäätösarjaa, niin sehän on lisävarustetarjouskampanjassa 525e. Asennushinnat riippuvat paikasta, mutta eiköhän nuo molemmat sellaisia max puolen tunnin hommia osaavalle asentajalle ole :D

Eski
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja blair »

Eski kirjoitti: soap95:lla on manuaali, joten mihin blair meinasit tuota manuaalin tukea tarvita, kun sinulla on automaatti, johon kannattaa laittaa se dieselin vääntötuki (orggis n. 50e/PCS:llä). Spedepartsin sivujen mukaan tuo manuaalin tuki on noin 10e halvempi kuin tuo TID-automaatin...

Jos tarkoitit tasonsäätösarjaa, niin sehän on lisävarustetarjouskampanjassa 525e. Asennushinnat riippuvat paikasta, mutta eiköhän nuo molemmat sellaisia max puolen tunnin hommia osaavalle asentajalle ole :D

Eski
Noh, minä tykkään että kunnon saabistilla on varastossa kaikenlaista Saapi osaa, kuten manuaalin vääntötuki. Jos vaikka joskus joku naapuri jostain syystä ostaa :saab: ja se on manuaali, niin mitäs sitten tehdään! Joskin kukaan naapuri ei osta Saabia, ne on jo nähnyt että mulla on koko ajan jommankumman :saab: pelti pystyssä. :mrgreen:

Kiitos Eski, tilailen sopivassa välissä PCS:ltä tuon dieselin osan - onko kyseessä ihan plug & play osa vai onko Dremmeli projekti? Mietin vielä mitä muuta samalla voisi tilata....

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
kello
"Aero"
Viestit: 361
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja kello »

Korjaantuiko kaikilla siis tuo kepin välys puslan vaihtamisella? Omassa on myös tuota vikaa ja olen olettanut että vaihdevivusto on kulunut väljäksi nivelistä, ja se aiheuttaa sitä välystä, mutta tuppaako näin käymään? Onko kenelläkään ikinä ollut tarvetta vaihtaa sitä vaihdevivustoa femmaan?
Saab 9-5 Aero XWD -11
Mikko Parikka
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
Paikkakunta: AKAA

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Mikko Parikka »

Minä vaihdoin vanhaan tukeen uretaanipuslat, siinä se, vartin homma.
Mikko Parikka
#1057#
kello
"Aero"
Viestit: 361
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2010 21:32
Paikkakunta: Tampere

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja kello »

Muuttuiko kepin välys? (jos sellaista oli ennen vaihtoa)
Saab 9-5 Aero XWD -11
Mikko Parikka
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
Paikkakunta: AKAA

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Mikko Parikka »

Mulla on tomaatti Maptun Stage 1, eli keppi ei heilunut. Orggispuslassa on sentti tyhjää molempiin suuntiin ennenkuin varsinainen kumiosa alkaa. Taliaferron uretaanipusla täyttää momenttivarren koko tilan. Tyhjäkäynnillä värinät ehkä hieman lisääntyivät, mutta koko paketti tuntuu nyt paljon jämäkämmältä, kun mikään ei pääse liikaa liikkumaan väännön alla.
Mikko Parikka
#1057#
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja blair »

mistä tilasit puslan - mitä kustansi toimitettuna? Vaikka manuaali, niin silti kiinnostaa (huom. Eski :wink: )
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Mikko Parikka
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
Paikkakunta: AKAA

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Mikko Parikka »

Taisi olla valitettavasti Elkparts, hinta ehkä toimitettuna 60€. Nythän se ei sieltä enää onnistu. Genuinella osan hinta on vain 30-35$ eli ei mitään, mutta lähetyskulut ovat heillä järjettömät (>300€). Onkohan Euroopaan löytynyt toista jälleenmyyjää?
Mikko Parikka
#1057#
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja soap95 »

blair kirjoitti:No mutta! Hienoa!
Saanko udella, mitä maksoi osa ja mitä asennus?
Tack!
-b
Eli kyseessä todellakin manuaali.

Osa 108€ ja asennus 45€ merkkiliikkeessä Lahdessa.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja melberi »

GenuineSaabille on tullut näköjään pusla myös vanhemman malliseen (98-99) vääntötukeen, jonka tilaamista harkitsen. Minulle postikulut näyttävät n. 100 dollaria yhdelle kappaleelle. Tilasin aiemmin kesällä short shifter kitin erikseen kysymällä 70 dollarin lähetyskuluilla. Varmaan puslan saa halvemmalla liikkeelle, kun kyse on pienestä ja kevyestä osasta. Onko joku muu kiinnostunut vääntötuen puslista? Voitaisiin tehdä kimppatilaus ja säästää kuluissa.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Hei !

Voisin kyllä lähteä tuohon kimppatilaukseen...

Mulla olis tommonen 2.3t vm -01 manuaali ja pu puslaahan sieltä genuinelta tais
nimenomaan saada...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Termos »

melberi kirjoitti:joku muu kiinnostunut vääntötuen puslista? Voitaisiin tehdä kimppatilaus ja säästää kuluissa.
Juu, mukana ollaan, jos homma toteutuu.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja blair »

Automaatin puslaa voisin kimppaan lähteä tilaamaan, kunhan kustannukset selviää. Ei kai tarvitse koko lähetys olla samaa tavaraa?
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Vastaa Viestiin