Fcod 4864

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Löytyy tarrat ja leima oli 11 vuodelta. Tehään tehään, ei oo mötönetit auki sun muut niin ei voi tulppii vaihtaa ;)
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Vaihtelinpa kynttilät ja ei, ei vi**u! Sellane mielenkiintonw ilmiö tapahtu ku testasin et losautti putkessa aika miehekkäästi, mokomakin viripeli olevinaan.

Täytyy koittaa toisella kassulla..

Niin ja toinen se helen amuli hemuli vetelee jossai reilusti yli 2000.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onko kulutus kasvanut, adaptaatio voi olla syystä tai sitten lambdan takia virheellinen ja siksi liikasoppaa menee putkeen saakka.

Olikos imuvuodot testattu. Huohotinputki tulpaten ja puhallus siihen perässä tulleen norsun kärsään
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Testasin imuvuodot, ei vuotoja. Kyllä se kulutus on kai kasvanu, huono sanoo kun testaillu jatkuvalla syklillä. Lambda hyppii todennäkösesti juuri niinkun kuuluukin ja kyllä kai se adaptaatiokin tapahtuu, en tiiä ku ei tuu ilmotusta siitä.

Toinen: Eikös tuon Pbef pitäis olla lähes sama kuin Pinl? Kiihdytin sen verran mitä tuo meni kivasti ettei tullu smetanaa niin Pbef oli 400 suurempi.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Sen lambdan aiheuttaman lisäkulutuksen näkee heti kun ajaa rauhallisella nopeudella 80-100 alueella vakkari päällä kymmenkunta kilsaa ja nollaa kulutusnumerot lennossa alussa.
Pbef = ennen kaasuläppää
Pinl = imusarjassa
Jos läppä on reilusti auki niin lukemat on samat, mutta kun kyse on sähköisestä kaasuläpästä niin et voi tietää.

smetanaa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Smetana= sama mikä asento kaasupolkimessa tietyn pisteen jälkeen eli Pinl kun on 1400.

Täytyy huomenna tesutella tuo kulutus. Mitkä tohon amuliin vaikuttaa, ei vissii pelkästää imuvuodot? Eihän kasetti tuommosta tee?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Päivitystä.

Toimivalla kassulla, immulla, bypassilla koitettu ei vaikutusta. Pari havaintoa lisää, eli lambda huitelee kokoajan siellä 1500 päällä tyhjäkäynnillä. Rötääminen alkaa kun lambda on 2500 eli suunnilleen kun Pinl on 1400. Toinen kummajainen amul kävi pari kertaa siellä reilussa 1500, sen jälkeen tipahti nollaan eikä saatu nousemaan mitenkään..

Onko se lampaada kauppaan lähettävä?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5262
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

smetana = Kuva

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

vesa67 kirjoitti:bensasuodatin vaihdettu ?

Ja immu, tulpat ja DI kasetti on takuulla kunnossa ?
Näyttääkö E85 adaptaatio oikeita lukemia ja missä Amul pyörii ?
Kaikki vaihdettu uusiin tai koetettu toimivilla! Tein elämäni virheen äsken, tankkasin bensaa tankkiin ja kappas kummaa oli hauska tehdä kiihdytys neljän aikaan nelostielle jyväskylässä! Adaptaatio pysyi 850, ei mihinkään sieltä vaikka 25 litraa losotin 95.. Hemuli 0 :roll: Tästä startataan viikonloppu.. Viinaa on pakko ottaa kohta!
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Täältäkin suunnalta tulisi arvon raadille pähkinä purtavaksi, saman vikakoodin tiimoilta.

Eli sigun Aero kyseessä biopower-softalla onko tuo nyt joku stage 3+ tai 4 en tiedä tarkalleen, mutta tarkempi säätö vielä tekemättä.

Ja ajossa tapahtuu seuraavaa, eli: kiihdytän reilummalla kaasulla kiekat 4000-4500rpm/min ja sitten CE-valo alkaa vilkkumaan , jonka jälkeen höllään heti ja tuo Fcod 4864 jää muistiin ja parin käynnistyksen jälkeen katoaa.
Pahaa nykimistä tai puutumista ei ilmaannu, ei siis ihan selvää nykimistä ja en osaa tarkalleen sanoa, että tuleeko siinä pieni nykäisy vai onko se vain se, kun vaihtaa vaihdetta isommalle.

Autoon on vaihdettu niputuksen aikana/jälkeen: alkup. sytkäkasetti, Maf-anturi, tulpat, katti on uusi ferritan 3"-kisamalli ja aamusta vaihdoin Abbott racing:in kierrättävän dumpin alkuperäiseen bypass malliseen, mutta ilman vaikutusta.

Autoon laitettiin vähän kaikenlaista pajalla ja jos näistä on apua niin listaan ne tähän: Abbott racing:in mitsun hybridi-ahdin, IC, delivery pipe, kobra ja kevennetty vauhtipyörä.

Lisäksi T5-nokat, jäykemmät venan jouset, wössner-männät vakio koossa, siemens deka 870cc suuttimet, wallbro 255lph pa-pumppu ja suosituksesta vakio bensapaineen säädin paikallaan...

Ja kun nuo loogisimmat on jo uusittu, niin nyt tuumailun alla on, että tehtiinkö bensa-"ämpärin" kokoonpano liian pitkällä (n.30cm) bensaletkulla ja se menee kuormituksessa ruttuun tai edes sen verran, että virtaus häiriintyy.

Kaveri esitti tämän mielipiteen ja pajalla mies ei uskonut tähän, kun letku on painepuolella.
Itse olen pihalla, kuin lumiukko koko touhusta nyt...

Ajatuksia ja ideoita otetaan vastaan?
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Ja vikakoodi tietty nollattu aina välissä? Onko "ämpärissä" olevan bensaletkun liittimet tarkastettu? Josku on tullut törmättyä löystyneisiin liittimiin, kun etanoli on letkua aikansa pehmittänyt. Myös etanolin kestävä nimittäin vähän notkistuu aikansa liotessaan.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Juhaska
"Hirsch"
Viestit: 802
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 17:47
Paikkakunta: Kemijärvi

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Letkut on laitettu niillä pihdit vaativilla klemmareilla kiinni.
Autolla on ajettu niputuksen jälkeen vasta vajaa 300km ja e85:sta käytetty tästä ajosta 0km...
Tarkoitus on kylläkin ajella välillä etanolilla ja tätä silmällä pitäen letku ämpärissä on viinaan upotuksen kestävää.

Niin ja edellisessä postauksessa jäi mainitsematta, että alipaineletkut uusittiin siinä samalla.

Ilmamassa pyynti-/mitattu kulkee lähes käsi kädessä, lambda-arvo ok, muita arvoja oli tarkoitus katsella tarkemmin tulevana pyhänä...
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onko Juhaska katsonut ilmamassan ja ahtopaineen korrelaation ?

Lepistö vaihtaa sen lambdan seuraavaksi jos ei ehdi kulutusta testaamaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Katoin sen kulutuksen, en vaan muistanut ilmotella. Päin persettä sekin. Mitenkä se vaikuttaa adaptaatioon?
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Fcod 4864

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Lepistö vaihtaa sen lambdan.
Adaptaatio on sekaisin koska lambda mittaa väärin. Siksi etanoliadaptaatio ja koko maailma on myös sekaisin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin