Saab 9-5 3.0 V6 turbon tehot ja suorituskyky?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
PP440
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 01:40

Viesti Kirjoittaja PP440 »

MMm jooh, kyllähän tuolta speedpartsilta löytyis noita putkistoja.. taitaa mennä tilaukseen tässä lähiaikoina.

Kuva

Näky olevan noita Dotzin vanteitaki myynnissä tuolla, yllättävän kalliitahan noi on.. onneks tuli tähän saabikseen kaupan mukana 17" dotzit. :P
pajunen3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 20:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pajunen3 »

AC kirjoitti:Allekirjoituksen autossa taitaa olla samainen vika, korjaaja epäili tiivisteen vuotavan, mutta kirjoittamasi perusteella lienee sama vika. Sait sarjan siis itse hitsailtua kasaan ja nyt toimii? 195tkm tuolla on nyt ajettu ja Saksasta raahattu reilun satatonnia ajettuna tänne.
Täytyy käskeä huomenna katsoa sitä pakosarjaa kun auto menee alustanvaihtoon, että onko sille mitään tehtävissä vai laitetaanko uusi pakosarja Rolling Eyes
Kyllä mäkin sen tiivisteen ensin vaihdoin, mutta kun se ei auttanut niin puhuin sille eräälle tapaukselle joka kertoi että vika on hyvin varmasti pakosarjassa.
Katselin speedpartsin sivuilta mutta en löytänyt takimmaista sarjaa ja merkkiliikkeessä(metro-auto) se maksaa kuulemma useemman satasen.
Siiten seuraava paikka on turbo, joka käy jo nyt väljänä, joka täytyy varmaan vaihtaa kohta kun sieltä tulee pikkaisen oljyä imusarjan puolelle. On vaan ajan kysymys koska ne turbot leikkaa kiinni kun öljyvuoto alkaa. Vuoto on helppo tarkastaa ottamalla muovinen pätkä imusarjaa irti kaasuläppäkotelon päästä. Kosteutta sisällä=turbo väljä. Sehän on integroitu etummaiseen pakosarjaan ja niitä saa speedpartsilta hinta nyt 682.02€
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Täytyy käskeä huomenna katsoa sitä pakosarjaa kun auto menee alustanvaihtoon, että onko sille mitään tehtävissä vai laitetaanko uusi pakosarja
No "AC", mikä oli tuomio?
Itsellä nimittäin alkanut kanssa kuulumaan pientä kuminaa kiihdytyksissä/vedätettäessä n.2000-23000rpm:n tienoilla. Ääni tuntuis tulevan jostain apukuskin jalkatilan tienoilta...
Vaimentimet ovat ehjät, joten jokin muu paikka siellä on alkanut hieman ääntä pitämään. Normaalissa ajossa ääntä ei kuulu, mutta juuri kiihdytysten aikana. Jollain muulla vastaavaa...?
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Ysivee kirjoitti:No "AC", mikä oli tuomio?
Itsellä nimittäin alkanut kanssa kuulumaan pientä kuminaa kiihdytyksissä/vedätettäessä n.2000-23000rpm:n tienoilla. Ääni tuntuis tulevan jostain apukuskin jalkatilan tienoilta...
Vaimentimet ovat ehjät, joten jokin muu paikka siellä on alkanut hieman ääntä pitämään. Normaalissa ajossa ääntä ei kuulu, mutta juuri kiihdytysten aikana. Jollain muulla vastaavaa...?
Ei ollut pakosarjan tiivistettä korjaajalla, joten ei avattu. Menee maanantaina takas niin katsoo voiko sen vielä hitsata kasaan. Toivoa sopii, sillä pakosarja maksaa ~800e 8O
BMW 320dA Coupe LCI
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Menee maanantaina takas niin katsoo voiko sen vielä hitsata kasaan. Toivoa sopii, sillä pakosarja maksaa ~800e
:evil: :evil: :evil:

Tuota joo, onkos kenelläkään mitään hyviä vinkkejä asian hoitamiseksi yhtään edullisemmin? Saako pakosarjoja tarvikkeina, olisiko joku "virisarja" edullisempi tai jotain muuta?
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Voisiko joku ystävällisesti laittaa kuvan (EPC) V6 moottorin "pakosarja - turbo - katti" tienoilta. Eli siis sellainen, josta tällaiselle tietämättömälle selviää edes vähän, millainen kompleksi tuo pakosarja on ja kuinka se liittyy lohkoon ja kattiin. KIITOS!!
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

KuvaKuva
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Kiitos!


Ja vielä jos saisi yhden tarkennuksen: missäs tuossa on se "paljon puhuttu" taaempi pakosarja...
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ysivee kirjoitti:Kiitos!


Ja vielä jos saisi yhden tarkennuksen: missäs tuossa on se "paljon puhuttu" taaempi pakosarja...
Eikös se ole tuo jälkimmäisessä kuvassa numerolla 6?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

kyllä
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Noniin, nyt on pakosarja ehjätty ja käy nätisti :wink:

Uudet tiivisteet molempiin päihin ja sisäputket hitsattuna paikoilleen sekä ulkokuoren reiät ummessa. Muuttui kyllä koneen ääni läpi kierrosalueen nätimmäksi, ehti varmaan tohon röpötykseen jo vähän tottua.
BMW 320dA Coupe LCI
pajunen3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 20:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pajunen3 »

AC kirjoitti:Noniin, nyt on pakosarja ehjätty ja käy nätisti :wink:

Uudet tiivisteet molempiin päihin ja sisäputket hitsattuna paikoilleen sekä ulkokuoren reiät ummessa. Muuttui kyllä koneen ääni läpi kierrosalueen nätimmäksi, ehti varmaan tohon röpötykseen jo vähän tottua.
No niin... Sehän oli sit sama vika sulla ku mulla. Mun operaatiosata taitaa olla jo 4 viikkoo ja hyvin on kestäny. Oli se pakosarja vaa ahdasta puuhaa irrottaa :)
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

pajunen3 kirjoitti:No niin... Sehän oli sit sama vika sulla ku mulla. Mun operaatiosata taitaa olla jo 4 viikkoo ja hyvin on kestäny. Oli se pakosarja vaa ahdasta puuhaa irrottaa :)
Jepjep, samaa katteltiin ja annettiin ammattilaisen hoitaa homma :wink:
Aika edulliseksi tuli, reilu satanen uusien tiivisteiden kera, Metro-auto olis varmaan vain vaihtanu pakosarjan, tuskin olis ollu tonnin alta se homma :D
BMW 320dA Coupe LCI
pajunen3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Su Helmi 05, 2006 20:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pajunen3 »

Joo...halvalla pääsit, ku töissä yks epäonninen puhu jotain n.850€:sta... oli joutunut vaihtaan. Oli kuulemma se peltisarja sieltä sisältä hajonnut korjauskelvottomaksi(palasiksi). Katti meni myös vaihtoon(3000€) sekä vähän myöhemmin turbopakosarja-integraatio; Ruotsista SPEEDPARTSILTA ~700€
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
GRFN
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Loka 14, 2006 14:04

Viesti Kirjoittaja GRFN »

9-5 3.0t kirjoitti:Itse vaihdoin tuon Nordicin steg 2 -boksin alkuperäisen paikalle torstaina. Nyt vetää suuta hymyyn ajellessa. Vientä viilausta vielä ja kohta hymyilyttää vielä enemmän.
Nostetaas tälläistä keskustelua niin ei tarvi uutta aloittaa.

Saanko jostain hommattua tuon pelkän boksin, kun en tunne mitään erityistä tarvetta tuolle putkistolle? Jos, niin mistä ja minkähänlaiseen hintaan?
Ei noita taida käytettynä olla pahemmin tarjolla.
Toi nordicin steg 2 taitaa olla ainut tarjolla oleva satsi tähän moottoriin, en ole ainakaan onnistunut ankarasta googletuksesta huolimatta löytämään mitään muita.
Vastaa Viestiin