Saab 9-5 3.0 V6 turbon tehot ja suorituskyky?
Kyllä mäkin sen tiivisteen ensin vaihdoin, mutta kun se ei auttanut niin puhuin sille eräälle tapaukselle joka kertoi että vika on hyvin varmasti pakosarjassa.AC kirjoitti:Allekirjoituksen autossa taitaa olla samainen vika, korjaaja epäili tiivisteen vuotavan, mutta kirjoittamasi perusteella lienee sama vika. Sait sarjan siis itse hitsailtua kasaan ja nyt toimii? 195tkm tuolla on nyt ajettu ja Saksasta raahattu reilun satatonnia ajettuna tänne.
Täytyy käskeä huomenna katsoa sitä pakosarjaa kun auto menee alustanvaihtoon, että onko sille mitään tehtävissä vai laitetaanko uusi pakosarja Rolling Eyes
Katselin speedpartsin sivuilta mutta en löytänyt takimmaista sarjaa ja merkkiliikkeessä(metro-auto) se maksaa kuulemma useemman satasen.
Siiten seuraava paikka on turbo, joka käy jo nyt väljänä, joka täytyy varmaan vaihtaa kohta kun sieltä tulee pikkaisen oljyä imusarjan puolelle. On vaan ajan kysymys koska ne turbot leikkaa kiinni kun öljyvuoto alkaa. Vuoto on helppo tarkastaa ottamalla muovinen pätkä imusarjaa irti kaasuläppäkotelon päästä. Kosteutta sisällä=turbo väljä. Sehän on integroitu etummaiseen pakosarjaan ja niitä saa speedpartsilta hinta nyt 682.02€
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
Saab 9-5 Griffin 1999
No "AC", mikä oli tuomio?Täytyy käskeä huomenna katsoa sitä pakosarjaa kun auto menee alustanvaihtoon, että onko sille mitään tehtävissä vai laitetaanko uusi pakosarja
Itsellä nimittäin alkanut kanssa kuulumaan pientä kuminaa kiihdytyksissä/vedätettäessä n.2000-23000rpm:n tienoilla. Ääni tuntuis tulevan jostain apukuskin jalkatilan tienoilta...
Vaimentimet ovat ehjät, joten jokin muu paikka siellä on alkanut hieman ääntä pitämään. Normaalissa ajossa ääntä ei kuulu, mutta juuri kiihdytysten aikana. Jollain muulla vastaavaa...?
Ei ollut pakosarjan tiivistettä korjaajalla, joten ei avattu. Menee maanantaina takas niin katsoo voiko sen vielä hitsata kasaan. Toivoa sopii, sillä pakosarja maksaa ~800eYsivee kirjoitti:No "AC", mikä oli tuomio?
Itsellä nimittäin alkanut kanssa kuulumaan pientä kuminaa kiihdytyksissä/vedätettäessä n.2000-23000rpm:n tienoilla. Ääni tuntuis tulevan jostain apukuskin jalkatilan tienoilta...
Vaimentimet ovat ehjät, joten jokin muu paikka siellä on alkanut hieman ääntä pitämään. Normaalissa ajossa ääntä ei kuulu, mutta juuri kiihdytysten aikana. Jollain muulla vastaavaa...?
BMW 320dA Coupe LCI
Eikös se ole tuo jälkimmäisessä kuvassa numerolla 6?Ysivee kirjoitti:Kiitos!
Ja vielä jos saisi yhden tarkennuksen: missäs tuossa on se "paljon puhuttu" taaempi pakosarja...
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
No niin... Sehän oli sit sama vika sulla ku mulla. Mun operaatiosata taitaa olla jo 4 viikkoo ja hyvin on kestäny. Oli se pakosarja vaa ahdasta puuhaa irrottaaAC kirjoitti:Noniin, nyt on pakosarja ehjätty ja käy nätisti
Uudet tiivisteet molempiin päihin ja sisäputket hitsattuna paikoilleen sekä ulkokuoren reiät ummessa. Muuttui kyllä koneen ääni läpi kierrosalueen nätimmäksi, ehti varmaan tohon röpötykseen jo vähän tottua.
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
Saab 9-5 Griffin 1999
Jepjep, samaa katteltiin ja annettiin ammattilaisen hoitaa hommapajunen3 kirjoitti:No niin... Sehän oli sit sama vika sulla ku mulla. Mun operaatiosata taitaa olla jo 4 viikkoo ja hyvin on kestäny. Oli se pakosarja vaa ahdasta puuhaa irrottaa
Aika edulliseksi tuli, reilu satanen uusien tiivisteiden kera, Metro-auto olis varmaan vain vaihtanu pakosarjan, tuskin olis ollu tonnin alta se homma
BMW 320dA Coupe LCI
Joo...halvalla pääsit, ku töissä yks epäonninen puhu jotain n.850€:sta... oli joutunut vaihtaan. Oli kuulemma se peltisarja sieltä sisältä hajonnut korjauskelvottomaksi(palasiksi). Katti meni myös vaihtoon(3000€) sekä vähän myöhemmin turbopakosarja-integraatio; Ruotsista SPEEDPARTSILTA ~700€
Saab 9000 CD T16 1990
Saab 9-5 Griffin 1999
Saab 9-5 Griffin 1999
Nostetaas tälläistä keskustelua niin ei tarvi uutta aloittaa.9-5 3.0t kirjoitti:Itse vaihdoin tuon Nordicin steg 2 -boksin alkuperäisen paikalle torstaina. Nyt vetää suuta hymyyn ajellessa. Vientä viilausta vielä ja kohta hymyilyttää vielä enemmän.
Saanko jostain hommattua tuon pelkän boksin, kun en tunne mitään erityistä tarvetta tuolle putkistolle? Jos, niin mistä ja minkähänlaiseen hintaan?
Ei noita taida käytettynä olla pahemmin tarjolla.
Toi nordicin steg 2 taitaa olla ainut tarjolla oleva satsi tähän moottoriin, en ole ainakaan onnistunut ankarasta googletuksesta huolimatta löytämään mitään muita.