
virilastusta
Näin varmaan tehdään. Luulen, että v. 2005 305 hepat (ne muutamat) on maahantuoja rakennuttanut Suomessa (verotuksen takia) jossakin merkkiliikkeessä ko. Aero-kiertuetta varten, sillä omani ei ennättänyt mennä maahantuojalta jälleenmyyjälle. Maahantuoja on kierrättänyt ko. "kotteroita" erinäisissä tapahtumissa. Itse huomasin kun ajelin juuri ostetulla autolla juhannusviikolla hiekkatietä mökille, että autoni oli käynyt jossakin välissä Atomicin tapahtumassa. Asia paljastui kun mökkitien hiekka oli tarttunut liimajäänteisiin auton kyljessä. Kyljessä luki iloisesti ATOMIC!Mimmi kirjoitti:Maahantuojan autotkin hoidetaan merkkiliikkeissä.
Että sillai. t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
Ford Explorer
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
Ford Explorer
Tuossa kuumeisille, käykää joku hakemassa pois.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=195893
http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=195893
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re:
Olisi harkinnassa 2,0t:hen (vm 2005) Hirschin 210 hv päivitys. Mm. täältä foorumilta olen moneen kertaan tämän 2.3T 220 hv vertailuautoasian ja siitä seuraavan etujarrujen päivityksen lukenut ja tiedustelin asiaa Tampereen Metroautosta. Siellä sitten EPC:stä tavattiin ja kuulemma myös maahantuojalta kyseltiin ja minulle sitten todettiin, että 2,0t:ssä ja 2.3T:ssä olisi samat jarrut. Minä kyllä uskon, että jarrut ovat isommat, mutta osaisiko joku kertoa, mistä tarkalleen pitäisi neuvoa tamperelaisia tuo asia löytämään. Eivät ole kuulemma yhteenkään 2,0t:hen Hirschiä asentaneet.9-5T kirjoitti: Tähän asti vertailuautona on ollut saman mallisarjan auto jossa on ollut saman verran tai enemmän tehoa eikä saman vuoden Aero. En tiedä muuttuiko ensimmäisen faceliftin yhteydessä mallisarja kuten toisessa kävi joten vertailu kohtana voi käyttää ainakin 2.3T 220hv mallia vuodelta -04 ja -05 jolloin muutokset maksaa alta 500e eli etujarrut.
9-5 2,0t Wagon -05
Re: virilastusta
Ei kannat uskoa itseään vaan tällä kertaa merkkiliikettä. Ainoastaan Aerossa, bensa V6:ssa ja 3.0 diiseleissä on isommat jarrut. 2,3T, joka on myös mitsun ahtimella varustettu 220hv kulkine, omaa ne pienemmät 15" jarrut. Konekoodi paljastaa asian, eli B235R, B308E ja D308L on isompien jarrujen konetyyppi.
Article : Jarrukotelo
PartNo : 5391990
Usage : 2002-2005, B235R, B308E, D308L, LH. 16'' Brakes
Order Quantity : 1
Article : Jarrukotelo
PartNo : 5392014
Usage : 2002-2005, B205E, B235E, D223L, B235L, LH
Order Quantity : 1
Ainakin 9-5T:llä oli jossain vaiheessa Hirschin sarja 2.0 koneessa. Ei tuo pitäisi vaatia mitään jarrumuutoksia tms, ohjelma sisään vain ja muutoskatsastus. Ja tuo Hirsch on kaiken lisäksi ihan laillinen viri.
Matti
Article : Jarrukotelo
PartNo : 5391990
Usage : 2002-2005, B235R, B308E, D308L, LH. 16'' Brakes
Order Quantity : 1
Article : Jarrukotelo
PartNo : 5392014
Usage : 2002-2005, B205E, B235E, D223L, B235L, LH
Order Quantity : 1
Ainakin 9-5T:llä oli jossain vaiheessa Hirschin sarja 2.0 koneessa. Ei tuo pitäisi vaatia mitään jarrumuutoksia tms, ohjelma sisään vain ja muutoskatsastus. Ja tuo Hirsch on kaiken lisäksi ihan laillinen viri.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: virilastusta
Täällä myös 2.0T Hirschin virillä ja muutoskatsastettu on 155kw tehoille ja minulla on myös nuo pienemmät jarrut. Auto oli jo muutoskatsastettu saksassa ja siinä oli muutoskatsatuksessa mainittu hirschin alusta -35mm ja lastu(sis. suuttimet). ei ongelmia suomen rekisteröinti katsastuksessa. Eli alusta ilmeisesti täytyy muuttaa, ja jos ei tarvi, niin kyllä se ainakin kannattaa
jarrut kyllä päivitän keväällä noihin 308mm kokoisiin ihan omasta tahdosta.

Re: virilastusta
WISsin 2007 mukaan moottorilla B235L 2.3T varustetuissa autoissa on seuraavat jarrut;
VM 2004 etu 308 mm taka 300 mm tämä oli ensimmäinen 2.3T
VM 2005 etu 308 mm taka 286 mm koskee EU ja GB, US-versiossa oli pienet jarrut 288/286 mm.
VM 2006 ja 2007 samat kuin VM 2005.
Toisaalta katselin yhtä myytävää 95:sta 2.3t . Se oli esittelyauto, ja myyjä sanoi siinä olevan 220 hp. Se oli katsatettu. Minusta sen jarrut olivat silmämääräisesti samankokoiset kuin itselläni on 2.0T:ssä. Vertasikn jarrulevyä jarrukilpeen ja vanteeseen.
terv,
george
VM 2004 etu 308 mm taka 300 mm tämä oli ensimmäinen 2.3T
VM 2005 etu 308 mm taka 286 mm koskee EU ja GB, US-versiossa oli pienet jarrut 288/286 mm.
VM 2006 ja 2007 samat kuin VM 2005.
Toisaalta katselin yhtä myytävää 95:sta 2.3t . Se oli esittelyauto, ja myyjä sanoi siinä olevan 220 hp. Se oli katsatettu. Minusta sen jarrut olivat silmämääräisesti samankokoiset kuin itselläni on 2.0T:ssä. Vertasikn jarrulevyä jarrukilpeen ja vanteeseen.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: virilastusta
Tässä käsityksessä minäkin olen koko ajan ollut, mutta ongelma on nyt vakuuttaa myös M-auto siitä.9-5T kirjoitti:2.3T:ssä eli 220hv on edessä 16" ja takana 15" kuten 00-01 aeroissakin.
Olivatko nämä peräisin siis EPC:stä:
mutta WIS 2007 sanoo georgen mukaan juuri kuten 9-5T. Eli M-autossa pitäisi katsella EPC:n sijasta WISiä?G-mies kirjoitti:Article : Jarrukotelo
PartNo : 5391990
Usage : 2002-2005, B235R, B308E, D308L, LH. 16'' Brakes
Order Quantity : 1
Article : Jarrukotelo
PartNo : 5392014
Usage : 2002-2005, B205E, B235E, D223L, B235L, LH
Order Quantity : 1
9-5 2,0t Wagon -05
Re: virilastusta
Ristiriitaista tietoa löytyy, EPC sanoo yhtä WIS toista. Löysin minäkin nyt WISsistä tuon jarruhomman, jopa vertailutaulukon, mitä jarruja missäkin mallissa on käytetty. Sen perusteella tarvitset 16" jarrut eteen, kuten tässä ovat jo viisaammat todenneet. Aikaisemman postauksen tiedot olivat EPC:stä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: virilastusta
Kannattaakos tuota vakuuttaa, jos maahantuojakin on ollut samaa mieltä?jlu kirjoitti:Tässä käsityksessä minäkin olen koko ajan ollut, mutta ongelma on nyt vakuuttaa myös M-auto siitä.9-5T kirjoitti:2.3T:ssä eli 220hv on edessä 16" ja takana 15" kuten 00-01 aeroissakin.
Nopeeta vaan sama kirjallisena ennen kuin mieli muuttuujlu kirjoitti:
Siellä sitten EPC:stä tavattiin ja kuulemma myös maahantuojalta kyseltiin ja minulle sitten todettiin, että 2,0t:ssä ja 2.3T:ssä olisi samat jarrut.

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: virilastusta
Lopullinen kanta tuo ei vielä ollut kummaltakaan. Kaikki keskustelut käyty vasta puhelimessa.Saab-man kirjoitti:Kannattaakos tuota vakuuttaa, jos maahantuojakin on ollut samaa mieltä?jlu kirjoitti:Tässä käsityksessä minäkin olen koko ajan ollut, mutta ongelma on nyt vakuuttaa myös M-auto siitä.9-5T kirjoitti:2.3T:ssä eli 220hv on edessä 16" ja takana 15" kuten 00-01 aeroissakin.
9-5 2,0t Wagon -05
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: virilastusta
Onko kellään kokemusta V6:n virittämisestä. En nyt tunne suurta intohimoa sen suuntaan mutta kaipa tämä on avoin foorumi kysellä. 

SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: virilastusta
Löytyvät:Mimmi kirjoitti:Mistäs kohdasta sinä tuollaisia luet, kun minun WISsisäni lukee vain vakio ja raskas auto?
jarrut --> jarrulevyt ja -palat --> mittarin kuva --> jarrukonfiguraatiot
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: virilastusta
On niin tehokas auto jo, ettei paljoa tarvi!Peter Finn kirjoitti:Onko kellään kokemusta V6:n virittämisestä. En nyt tunne suurta intohimoa sen suuntaan mutta kaipa tämä on avoin foorumi kysellä.

(Ei löydy Hirschiä eikä Maptunia, mutta voimaa.com löytyy 3.0TiD:lle. BSR:ää löytyy pensa V6:lle sitten. Vakio 200hp ja 310Nm, PPC:llä 220hp (+20hp) ja 340Nm (+30Nm).)
#3431
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: virilastusta
Kyllä tuo Pockyn BSR väitti voivansa sen tehdä, miten, en tiedä.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71