DI-kasettien hinnat...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Mites nuo Pro Parts Swededenin " valmistamat " takuulliset sytytyskasetit.

Kokemuksia kenelläkään ?
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Raser »

mikkoimp kirjoitti:en nyt itse pidä tuota saabin sytkäkasettia kovinkaan pahana peikkona, ompahan kerralla kaikki puolat vaihdettu ja helposti, ainoastaan vähän hinnakas.
Mutt' eix se ongelma tässä saabin tapauksessa olekin juuri se vaihtotiheys (tulee järjettömän kalliiksi) ja epämääräisiä oireita aiheuttava rikkoutumassa oleva sytytyskasetti?

Aika hassultahan se kuulostaa että jokaisella saabistilla on varasytytyskasetti takakontissa jota sitten vaihdetaan jossain levähdysalueella ja kokeillaan toimisko paremmin???

Ja miten on mahdollista että jos jo ysitonnisessa on ollut 80-luvulta sytytyskasetti, niin ettei siitä ole vieläkään saatu aikaiseksi luotettavaa versiota? Eikö jossain vaiheessa olisi pitänyt jo älytä luopua kehittämästä tuollaista systeemiä?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Raser kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:en nyt itse pidä tuota saabin sytkäkasettia kovinkaan pahana peikkona, ompahan kerralla kaikki puolat vaihdettu ja helposti, ainoastaan vähän hinnakas.
Mutt' eix se ongelma tässä saabin tapauksessa olekin juuri se vaihtotiheys (tulee järjettömän kalliiksi) ja epämääräisiä oireita aiheuttava rikkoutumassa oleva sytytyskasetti?

Aika hassultahan se kuulostaa että jokaisella saabistilla on varasytytyskasetti takakontissa jota sitten vaihdetaan jossain levähdysalueella ja kokeillaan toimisko paremmin???

Ja miten on mahdollista että jos jo ysitonnisessa on ollut 80-luvulta sytytyskasetti, niin ettei siitä ole vieläkään saatu aikaiseksi luotettavaa versiota? Eikö jossain vaiheessa olisi pitänyt jo älytä luopua kehittämästä tuollaista systeemiä?
Ei ollu 80luvulla missään vielä kasettaja, vuodesta 1994 on ollut trionic ja samoin kasetit.
Eikä noita kasetteja nyt joka vuosi tartte vaihdella. Helposti yks kasetti kestää yli 5vuotta/150tkm
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tais 88 tulla punaset kasetit tonnariin. Olikohan tuotenimeltään sillon DI+APC. Mahtoko olla LH-Jet 2.4.2 kaikis vai vasta viimesis ennen T5.2? Niin ja Trionic (5.2) oli jo MY93 Airossa :wink:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Tero »

Itseasissa ensimmäinen trionic 1993 ja kasetit ollu tonnarissa 88 vuodesta. Ja di kasetti kestää mitä kestää. Hyvällä tuurilla kauankin.
Viimeksi muokannut Tero, Pe Kesä 28, 2013 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

196tkm/12v ja alkuperäisellä mustalla kasetilla mennään
T7 vm. 2001 9-3
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2039
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Julle »

Miten olet niin varma? Onko auto ollut uudesta asti sinulla?
9-5 Aero - 00
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Omassa Aerossani kasetti kesti 8 vuotta ja 140tkm.
SAAB 9-5 Aero -05
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Raser »

Jyrchi kirjoitti:Omassa Aerossani kasetti kesti 8 vuotta ja 140tkm.
Ja kun se meni rikki niin sammuko saab kerrasta vai oireiliko se pitkään ennen hajoamistaan?

Voiko kasetin hajottaa jotenkin jollain virheellisellä toiminnolla? Väärät tulpat vissiin saattaa hajoittaa kassun, entä muu?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Alkaa rötäämään, ei lähe käyntiin, sammuu ajosta. Tämmöstä sytytys puolelle johtavia juttuja se tekee kun on valmista kauraa.

Vikakoodi kertoo lähes varmaksi jos rötäystä ilmenee onko kassu vai mikä shaissee.
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Tero »

Väärät tulpat ja liian pitkät vaihtovälit varmaankin käypi kassun voimille. Itse ainakin öljyn vaihdon yhteydessä vaihdan myös tulpat (6-7tkm) Joku voi sanoa että tarpeetonta, mutta niin halpa investointi niin eipä minua kiinnosta. Tietääpähän, että tuskin vikoja sieltä tarvii ehtiä.

Kasettihan ei anna välttämättä vikakoodia.. seuraamalla mifiä open sidistä ja starttiaikakin jotain osviittaa antaa. Näin ainakin omassa autossani kun arvot muuttuivat alhaisemmiksi kasetin vaihdon jälkeen.
Saab 9-5 Aero -00
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Julle kirjoitti:Miten olet niin varma? Onko auto ollut uudesta asti sinulla?
Huoltokirjaa niin aktiivisesti täytetty, että ihme on jos noin kalliin osan vaihto on jätetty merkkaamatta. Ei muuta faktaa ole. Auto ollut 160tkm kohdalta eteenpäin minulla.
T7 vm. 2001 9-3
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Poy »

Koskimaa kirjoitti:
Julle kirjoitti:Miten olet niin varma? Onko auto ollut uudesta asti sinulla?
Huoltokirjaa niin aktiivisesti täytetty, että ihme on jos noin kalliin osan vaihto on jätetty merkkaamatta. Ei muuta faktaa ole. Auto ollut 160tkm kohdalta eteenpäin minulla.
Kasetista voi myös tarksitaa valmistuspäivän.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Poy kirjoitti:Kasetista voi myös tarksitaa valmistuspäivän.
http://aijaa.com/giH7yx
Vuosi 2006, vko 20? Eli näköjään onkin vaihdettu! Hyvä tietää.
T7 vm. 2001 9-3
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Raser kirjoitti:
Jyrchi kirjoitti:Omassa Aerossani kasetti kesti 8 vuotta ja 140tkm.
Ja kun se meni rikki niin sammuko saab kerrasta vai oireiliko se pitkään ennen hajoamistaan?

Voiko kasetin hajottaa jotenkin jollain virheellisellä toiminnolla? Väärät tulpat vissiin saattaa hajoittaa kassun, entä muu?
CE syttyi palamaan ja meno huononi, virhekoodi P1312, eli sytytyshäiriöitä pytyissä 1 ja 2. Normaalisti pystyi kuitenkin ajelemaan sen aikaa että sai Laakkoselta uuden kassun. Techin päässä tuli tarkastettua vikadiagnoosia ja misfireä syntyi aika runsaasti.
SAAB 9-5 Aero -05
Vastaa Viestiin