Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Minulle väitettiin että imupuolen lisäksi ahdistaa pakopuoli -> 3" dp King cobran kanssa voi olla eri asia kuin pelkkä King Cobra. Subjektiivisesti olen havainnut että 3" dp lunasti imupuolenkin muutosten toteutumattomat lupaukset, mutta se voi johtua pelkästä äänestäkin
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Eikö kaikki riipu siitä mitä tehoja ottaa autosta ulos? Vai? Ja jos niin, edelleen onko tuo pillikobra mihin asti ok?
Tässä tuore kuva kobrastani.
Tässä tuore kuva kobrastani.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Kobria on femmoissa kolme eri, muistin vaan väärin mihin asti mehupilliä oli. Eli 2,3t:ssäkin on se vielä MY2000, vaikka imusarja ja suuttimet on jo uudempaa mallia sekä kakkoslambda jne. löytyy. 2001-2005 on kaikissa sama "keskikokoinen" tai "aero" kobra. 1998-2000 on mehupilli, paitsi aerossa jo 2000 se keskikokoinen. 2006-> B235L/R on isoin, muissa edelleen se normikoko.
Jos noita nyt oikeasti haluaisi vertailla niin pitäisi mittailla huipputehon kohdalla alipainetta ennen turboa. Mutta kyllä sitä pikkukobraakin voi mitsun kanssa käyttää, se vain rajoittaa tehoa jonkin verran. Tuskin nyt paljoa yli 10 hepasta puhutaan vrt. keskikokoinen, 15T:llä. Hyöty on melko olematon jos ajaa e85:lla vakiosuuttimilla, kun ahtoja pitää muutenkin rajoittaa yläkierroksilla.
Alkuperäiseen huoleen vastaten, kyllä sen mehupillin kanssa pärjää jos tarkoitus on ottaa 230hv etanolilla.
Jos noita nyt oikeasti haluaisi vertailla niin pitäisi mittailla huipputehon kohdalla alipainetta ennen turboa. Mutta kyllä sitä pikkukobraakin voi mitsun kanssa käyttää, se vain rajoittaa tehoa jonkin verran. Tuskin nyt paljoa yli 10 hepasta puhutaan vrt. keskikokoinen, 15T:llä. Hyöty on melko olematon jos ajaa e85:lla vakiosuuttimilla, kun ahtoja pitää muutenkin rajoittaa yläkierroksilla.
Alkuperäiseen huoleen vastaten, kyllä sen mehupillin kanssa pärjää jos tarkoitus on ottaa 230hv etanolilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Jos jotakuta kiinnostaa, niin tuo isompi snorkkeli löytyy numerolla: 12846127 ja maksaa ~40e.Shadow_Fi kirjoitti:Niin ja tosiaan se putki ennen ilmasuodattimen koteloa. Sekin täytyy vaihtaa aeron putkeen? (http://photo.platonoff.com/Auto/2006110 ... nlet_Pipe/)
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Nyt on uusi mitsu kiinni ja uusi imucobra ja voi jösses mikä nautinto verrattuna garrettiin
Arska Saab Klubijäsen no:5106
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Terve.
Kuinkahan tiukaksi tuo tila tuolla alhaalla menee tuolla 06 -> pitempi kaulaisella turbolla?
Omaani 03 aeroon pitäisi turbo vaihtaa ja mietin kun on tälläinen http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 44297.html jo siellä kiinni. Onko tosiaan mahdoton yhtälö, eli must hommata lyhyt kaulainen?
Tommi
Kuinkahan tiukaksi tuo tila tuolla alhaalla menee tuolla 06 -> pitempi kaulaisella turbolla?
Omaani 03 aeroon pitäisi turbo vaihtaa ja mietin kun on tälläinen http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 44297.html jo siellä kiinni. Onko tosiaan mahdoton yhtälö, eli must hommata lyhyt kaulainen?
Tommi
9-5 Aero -03
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Tuo ruottalaisten imuputki turaus on tehty aikoinaan vanhalle pitkäkaulaiselle mitsulle virityksenä. Väittäsin että 06 ja uudempien kingcobra lyhykaulaisella mitsulla on virtaavampi kun tuo vanha ruottalaisten "viritysosa" pitkäkaulaisella..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Perusteluita väittämälle?
Ja tosiaan puhuin taas ohi suuni. Päinvastoinhan ne meni, eli vanhemmassa pitkäkaulainen ja uudemmassa lyhyt... No enihau, lyhyt kaulaiselle mitsulle must have 06 cobra?
Tommi
Ja tosiaan puhuin taas ohi suuni. Päinvastoinhan ne meni, eli vanhemmassa pitkäkaulainen ja uudemmassa lyhyt... No enihau, lyhyt kaulaiselle mitsulle must have 06 cobra?
Tommi
9-5 Aero -03
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Kun pyörittelet käsissäsi tuota rosterista "viriosaa", niin huomaat, että se on halkaisijaltaan varsin pieni alhaalta mutkan kohdalta kuten alkuperäinenkin pitkäkaulalle tehty. Kun taas otat kingcobran käsiisi, niin se on selkeästi paksumpi tuolta alhaalta mutkan kohdalta - onhan tilaa sen luokkaa sentinen enemmän joka on hyödynnetty kingcobrassa.
Valitettavasti ei ole esittää mittaustuloksia. Vain visuaalinen arvio ahdistuksesta.
Sitten tuo rosterinen istuu melko huonosti oikeastaan kaikkeen. eli yläkiinnikkeeseen (kulma aavistuksen väärä), turboon, (ei keskittävää reunusta), huohotus banjoon (kulma ihan vino) bcv:hen (ihme ruuvivirityskorvakko), sekä saa ranetella bypassilta tulevaakin letkua...
Suosittelen eritoten, jos haluaa heitellä rahaa hukkaan eikä laadullakaan niin väliä.
Valitettavasti ei ole esittää mittaustuloksia. Vain visuaalinen arvio ahdistuksesta.
Sitten tuo rosterinen istuu melko huonosti oikeastaan kaikkeen. eli yläkiinnikkeeseen (kulma aavistuksen väärä), turboon, (ei keskittävää reunusta), huohotus banjoon (kulma ihan vino) bcv:hen (ihme ruuvivirityskorvakko), sekä saa ranetella bypassilta tulevaakin letkua...
Suosittelen eritoten, jos haluaa heitellä rahaa hukkaan eikä laadullakaan niin väliä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Visuaalisesti katsottuna on se ainakin väljempi kuin 03 aeron orkkis cobra. Ja aikanaan meni paikalleen suht hyvin, banjon liitos oli toki vino, mutta pienellä ranetuksella sekin osui.
Edelleen esitän kysymystä, käykö tuon "viri"kobran kanssa 06 Mitsubishi millään lailla, vai onko sen kaveriksi ostettava pitkäkaulainen vanhempi versio?
Toinen vaihtoehto tietenkin on ostaa 06 Mitsubishi sekä uudempi orkkis kobra..
Tommi
Edelleen esitän kysymystä, käykö tuon "viri"kobran kanssa 06 Mitsubishi millään lailla, vai onko sen kaveriksi ostettava pitkäkaulainen vanhempi versio?
Toinen vaihtoehto tietenkin on ostaa 06 Mitsubishi sekä uudempi orkkis kobra..
Tommi
9-5 Aero -03
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
omani aion kyllä kasata tuolla rosteriröörillä koska se on helvetin paljon avarampi verrattuna -08:n alkuperäiseen garretin kylkeen tulevaan cobraan.
Onkos joku tutkinut ahtoputkien eroja, uuden muovisessa on puolivälissä ihmeellinen litistys kun taas vanhan alumiininen on tasapaksua kokomatkan? Ahtopaineanturille pitää vain vanhempaan tehdä uusi laippa jos ei käytä vanhan mallin erillisiä map- ja iat -antureita, kumpi lie parempi?
Onkos joku tutkinut ahtoputkien eroja, uuden muovisessa on puolivälissä ihmeellinen litistys kun taas vanhan alumiininen on tasapaksua kokomatkan? Ahtopaineanturille pitää vain vanhempaan tehdä uusi laippa jos ei käytä vanhan mallin erillisiä map- ja iat -antureita, kumpi lie parempi?
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Tämä ei siis ole Mitsukka, mutta voi kiinnostaa joitain.
Uusia Troll R (Garett T2811) turboja on nyt saatavilla ainakin rajoitetusti ja melko huokeaan hintaan 550 ekeä.
Näyttää olevan ykköskoppaseen 9-3:seen ja siinähän on ollut sekä B2x4 että B2x5 moottoria. Asentuuko molempiin ja siten myös mahdollisesti 9-5:een? Vai onko niissä moteissa suuria eroja ulkoisesti? Onko tämä trolli jotenkin parempi kuin Aeron mitsu?
http://www.cardyourcar.eu/?product=gare ... -i-troll-r
Linkin perusteella olisi 9-5:een?
Edittiä: Ahaa, eli vanhat 300/305 hv Hirsch virit tunnettiin Troll R nimellä ja nimenomaan 9-5 mallissa.
Uusia Troll R (Garett T2811) turboja on nyt saatavilla ainakin rajoitetusti ja melko huokeaan hintaan 550 ekeä.
Näyttää olevan ykköskoppaseen 9-3:seen ja siinähän on ollut sekä B2x4 että B2x5 moottoria. Asentuuko molempiin ja siten myös mahdollisesti 9-5:een? Vai onko niissä moteissa suuria eroja ulkoisesti? Onko tämä trolli jotenkin parempi kuin Aeron mitsu?
http://www.cardyourcar.eu/?product=gare ... -i-troll-r
Linkin perusteella olisi 9-5:een?
Edittiä: Ahaa, eli vanhat 300/305 hv Hirsch virit tunnettiin Troll R nimellä ja nimenomaan 9-5 mallissa.
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Vanha topikki - mutta nostetaan silti...
Haaveissa vaihtaa GT17 TD04:ään - vanhat linkin näyttää olevan kuolleita tuosta turbokampanjasta...
Saab webshopista löytyy kyllä TD04 sekä se king cobra osanumerot...
Mutta kysymys: mikä on se osanumero jolla saa tarvittavat putket yms. hilut tuohon konversioon marmoritiskiltä?
Haaveissa vaihtaa GT17 TD04:ään - vanhat linkin näyttää olevan kuolleita tuosta turbokampanjasta...
Saab webshopista löytyy kyllä TD04 sekä se king cobra osanumerot...
Mutta kysymys: mikä on se osanumero jolla saa tarvittavat putket yms. hilut tuohon konversioon marmoritiskiltä?
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Minulta löytyy hyvät soviteosat joilla vanhat putket voi käyttää jos ei löydy koodeja. Samoin king kobra tarvii sitten lyhytkaulaisen mitsun, vakio vanha kobra pitkäkaulaiselle riittää hyvin jos suuttimia, putkistoa ja softaa ole samalla päivittämässä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab turbokampanja osa 2: 9-5 Mitsubishi turboahdin
Laitoin vesa67 viestiä sulle