Jälkiasennusxenoneista?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

valtteri kirjoitti:
9-5T kirjoitti:http://www.xenonkungen.se/xenonkit.htm
Tuolla olisi 55W xenonit jollen väärin ymmärtänyt.
55W avger ca 50% mer ljus än standard xenon 35W. Motsvarar ca 165W halogen. Ej lämplig som halvljus i personbilar av trafiksäkerhetsskäl. Rekommenderas för bilens befintliga helljus, extraljus etc. 4300K är original färgtemperatur (Kelvin). I Webbutiken ser du vilka färgalternativ vi har för resp. lampsockel
Nyt rupee valotehoa olemaan..... vastaa 165 W halogeeninä 8O

ja ei suositella auton normaaleiksi lähivaloiksi, vain pitkiin ja lisävaloihin...

Onko kukaan muuten päässyt katsastuksesta läpi "laittomilla" xenoneilla? Itselläni on tilanne, että 9-5:ssä on bixenonit ja ajattelin asentaa pitkien H7:n tilalle myös xenonit. Mitenköhän suuri on riski, että katsastusmies huomaa lisääntyneen valotehon pitkillä?
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

En tiedä kannattaako edes yrittää katsastaa xenoneilla, kun tavallisten polttimoiden laittaminen takaisin onnistuu yhtä nopeasti kuin normaali lampun vaihto...

Eski
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

ja ajattelin asentaa pitkien H7:n tilalle myös xenonit.
Samakai se mitä siellä kaukovaloissa on? Tai en ole varma suomen käytännöstä. :D
Audi A4 2.0TFSIq
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

JouniH kirjoitti:
ja ajattelin asentaa pitkien H7:n tilalle myös xenonit.
Samakai se mitä siellä kaukovaloissa on? Tai en ole varma suomen käytännöstä. :D

Miten se referenssirajoitus, koskeeko se siis myös pitkiä valoja?
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Miten xenon asennuksen myötä tulleesta front light failure ilmoituksesta pääsisi eroon? Onko ainoa keino laittaa vanhaan h4-kantaan jokin vastus tai lamppu syömään virtaa niin että järjestelmä luulee valojen toimivan vai onko muuta keinoa?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

NG900SET -95 kirjoitti:Miten xenon asennuksen myötä tulleesta front light failure ilmoituksesta pääsisi eroon? Onko ainoa keino laittaa vanhaan h4-kantaan jokin vastus tai lamppu syömään virtaa niin että järjestelmä luulee valojen toimivan vai onko muuta keinoa?
On ilmeisesti olemassa jotain "huijauspiuhoja" jonka avulla ajotietokone ei herjaa. Tarkemmin en tiedä niiden toiminnasta..
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

Kovia hintojapa pyytelevät Suomessa Xenon-sarjoista.

Saksasta irtoaa halvimmat alle satkulla ja "hyvät" (2v. takuu, tyyppihyväksytyt, ei-kiinalaiset) 130e rahteineen.

Sen verran innostuin että piti tilata jo itsellekin... :)
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

"hyvät" ( tyyppihyväksytyt, ei-kiinalaiset)
Mistä noista tietää, mutta kerro sitte kokemuksista ja linkkiä mistä olet tilannu?

tyyppihyväksytyt?? mihin? :D
Audi A4 2.0TFSIq
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

Joo, auto on kyllä hieno. Kiitos vaan.

Mutta höpö höpö noiden sun automaattisten korkeussäätöjen kanssa. Kuka semmosia tasosäätöjä jaksaa alkaa rakentamaan siitä ilosta että saa niitä sitte katsastusmiehelle esitellä (ohjekirjassa muuten luki että niitä sensoreita on tuossa 02-mallissa tasan 2 kappaletta).

Tosiharrasta kyllä rakentaa nelivalomaskit, joissa kaikissa loistaa xenonit ja pisteenä I:n päälle vielä peruutusvalokin xenoniksi mutta ehkä sitten joskus eläkepäivinä sellaista ehtii värkkäilemään.

Umpiothan tykkää huomattavasti enemmän noista xenoneista kuin esim. 100W halogeeneista... Niin ja auton laturikin tykkää ja kaiken maailman viherpiiperötkin kun naftaakin palaa sitte ainaki 0.1desiä vähemmän satkulle.

Sama se kai periaatteessa tuleeko se tavara vinkuintiasta vai korealaisten liukuhihnalta kun ei noita taida made in Finland -merkkisiäkään olla.

Noissa kalliimmissa näkyy olevan ISO standardia, E11-logoa, TÜV-hyväksyntää, CE-merkintää ym. maagista ja 2-vuoden takuutakin, joita ei noista ihan halpisvermeistä löydy. Toisaalta kun ei noista ihan halvimmista ole mitään kokemusta niin paha sanoa niiden laadustakaan sen enempää kuin noista, jotka itselle tilasin. Halpiksilla näkee varmaan ihan samalla tavalla kuin muutaman kympin kalliimmillakin.

Ei muuta kuin http://www.ebay.de aukaisten ja
sinne hakusanaksi xenon KIT ja kategoriaksi Auto&Motorrad: Teile niin sieltä se xenon-rakentajan taivas kirkastuu... :)

Vinkki: jos löydät ilmon, jossa on sähköpostiosoite ilmoitettu (yleensä myös puhelinnumero tai myös katuosoite) niin voit ottaa sinne sähköpostilla suoraan yhteyttä (ei tarvi ebayn tunnuksia) tai piipahtaa siellä autonhaku-, työ- tai lomareissun ohessa.
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

pakollinen off topic:
Ei siinä kuule ehdi mittareita vilkuilemaan kun kaasupolkimen runttaa pohjaan.

Kaasuttaa vielä jonkun AERO-kuskin perään kun jää ihastelemaan niitä nyyttoneita eli hirmuinen turvallisuusriskikin se on kanssa-autoilijoille moinen aparaatti!

Siinä sitä olisikin molemmilla selittelimistä, kuinka moinen "työtapaturma" pääsi tapahtumaan.

:wink:
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

Pakko palauttaa keskustelu takaisin raiteilleen ennen kuin muut innostuu aiheesta... :)

Ajelin tänään motaria pitkin kohti Turkua kun siihen vierelle alkoi puskemaan Bemu, jossa oli xenonit. Siihen se jäi rinnalle aika pitkäksi aikaa kun molemmat vakkarilla puskettiin eteenpäin.

No siinä olikin sitten hyvä verrata lähivalojen kirkkauseroja ja olihan niissä aika lailla eroa vaikka mielestäni tuossa mun viitosessa on hyvät valot.

Turvallisuusnäkökohta lienee kuitenkin aika monella se jälkiasennusxenoneiden laittamisen perusta. Pitkiä ei nykyään enää niin kovin paljoa pääse edes polttelemaan (ainakaan täällä etelän vetelissä) niin ihan järkevää panostaa noihin lähivaloihin varsinkin näin pimeillä keleillä. Tietty ne anturit olis kanssa-autoilijoiden kannalta ok, mutta onhan siinä mekaaninen säätönamiska jota voi tarvittaessa pyöritellä jos alkaa vastaantulijat liikaa vilkuttelemaan. Alusta pitäköön huolen siitä että auto kulkee suurimman osan ajasta suoraan.
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

2.2TiD kirjoitti:pakollinen off topic:
Ei siinä kuule ehdi mittareita vilkuilemaan kun kaasupolkimen runttaa pohjaan.

Kaasuttaa vielä jonkun AERO-kuskin perään kun jää ihastelemaan niitä nyyttoneita eli hirmuinen turvallisuusriskikin se on kanssa-autoilijoille moinen aparaatti!

Siinä sitä olisikin molemmilla selittelimistä, kuinka moinen "työtapaturma" pääsi tapahtumaan.

:wink:
:lol: :lol: :lol: ::: Vilkas mielikuvitus on hyve josta täällä ei rangaista :::: :lol: :lol: :lol:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Kaasuttaa vielä jonkun AERO-kuskin perään kun jää ihastelemaan niitä nyyttoneita eli hirmuinen turvallisuusriskikin se on kanssa-autoilijoille moinen aparaatti!
Eihän sitä parkkipaikalla sovi tolla tavalla kaasutella!!! :wink:
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
2.2TiD

Viesti Kirjoittaja 2.2TiD »

Joo, tarkoitin lähinnä sitä alav...ria :)

Juu ja ihan sellainen vitsiksi tarkoitettu mielikuvitusjuttuhan tuo olikin.

Ehkäpä joku sen sellaisena ymmärsikin ja sain hymyä jonkun kasvoille... hope so... ;)

Mutta xsenoit on tilauksessa ja kerron sitten kokemukset vaikka olis minkälaisia.

Itse tilasin vermeet sellaisesta liikkeestä kuin:
EuroVision Trade GmbH
Westhafenstrasse 1
13353 Berlin
ebay@eurovision-trade.de

Otin tietty sähköpostilla yhteyden...

Eikä sitten mitään käsitystä, millaisesta liikkeestä on kyse...
Ilmoittelen jos oli ongelmia...
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Joo, oikeastaan automaattisella korkeuden säädöllä ei tehe mitään sellaisessa umpiossa jota ei ole tarkoitettu xenoneille. Oikeassa xenon umpiossa valo kuvion yläreuna on "leikattu" suoraksi, että kirkkaasta valosta ei tulisi niitä heijastuksia vastaan tulijalle.

Vertailu, halogen vs. xenon

Kuvassa jälkiasennus xenonit.

Muutaman kerran olen ollu mukana laittamassa noin 100€ xenoni pakettia autoihin ja ku lamput saa päälle niin valo on ku halogeeni mutta aivan sininen. :) Eli ei mitään tekemistä xenonin kanssa.
Audi A4 2.0TFSIq
Vastaa Viestiin