Setti oli Motonetin 70 mm halkaisijaltaan oleva, hinta n. 85€.
Puskurin irroitus kuvallisesti dokumentoituna, toivottavasti jollekin on apua tästä:
Aluksi tietty akun miinusnapa irti ja vähän jotain pehmikettä, esim pahvia puskurin alle, jonka jälkeen yläpuolelta kaksi torxia ja kaksi muoviniittiä auki. Puskurin alapuolelta neljä pienempää torxia auki. Lokareiden etupuolelta kaksi kasimillin kannalla olevaa ruuvia auki, molemmin puolin:

Kammetaan varovasti lokareiden liitoskohdasta muovilokarin ja koripellissä kiinni olevan tuen väliä ja vedetään lokaria suoraan sivulle:


Tämä vaatii hieman voimaa ja hellyyttä, puskurimuovi voi olla aika tiukassa tuossa välissä. Mutta kyllä se sieltä irtoaa.
Tämän jälkeen puskurin pitäisi olla lattialla. Irroita kuskin puolelta pissapojan letku, kannattaa käyttää letkupuristinta ettei ole koko pissapojan sisältö lattialla

Apukuskin puolella oli myös joku sähköliitin joka piti irroittaa, mikä lie tuo anturi etupuskurissa? Jos on lohkolämmitin, pitää senkin piuha irroittaa. Tämän jälkeen tallissa pitäisi näyttää jotakuinkin tältä:

Aluksi vetelin dremelillä nuo sumareiden suojamuovit reijällisiksi ja jo sikaflexiä pidellessäni tuli mieleen että olisihan nuo hyvä saada suunnattuakin, jos vaikka muovipuskuri ei ole ihan vaaterissa. Tein neljän millin polyeteenistä tuommoiset levyt, alumiini tms. olisi toiminut varmaan yhtä hyvin, polyeteeni varmaan vaan on vähän joustavampi asennusalusta.

Levyihin motonetin sumarit kiinni, kiinnikkeitä piti vähän lyhentää jotta valot eivät möllötä liian ulkona puskurin ulkopuolella.

Härvelit puskuriin kiinni, kunhan oli katsottu että kumpikin puoli oli samassa asennossa jonka jälkeen paketti kiristettiin momenttiin:

Valojen ohjausboksi oli varustettu säästömallin johdoilla joten sijoitus piti miettiä johonkin kultaiselle keskitielle. Nippusiteitä ei kannata säästellä, ei sula piuhat heti seuraavalla reissulla.

Tässä vaiheessa on lupa ottaa asennuskalja ja kokeilla päivävalojen toiminta laittamalla liittimet kiinni, vetämällä musta ja punainen piuha akkuun kiinni ja käynnistämällä auto, kö nuo ko. ledit vaativat yli 14 volttia palaakseen. Jos toimii niin onnittele itseäsi ja tee vielä viimehetken suuntaus. On halvan näköistä jos toinen valo sojottaa ylemmäs kuin toinen ja tässä vaiheessa suuntaus on vähemmän akrobatiaa vaativa toimenpide kuin puskuri kiinnitettynä.
Sitten puskin takaisin kiinni, päinvastaisessa järjestyksessä, älä unohda kytkeä kaikkia liittimiä, uusia ja vanhoja sekä pissapojan letkua.
Oikea tapa olisi varmaan ollut vetää plussa valokatkaisijalle asti mutta pitkällisen etsinnän jälkeen, tulipelti ei tarjonnut minulle tarpeeksi houkuttavaa reikää ( jos joku tietää mistä kannattaa/ saa helpolla piuhan vedettyä viirusilmässä läpi kuskin puolelle, saa kertoa). Laitoin miinuksen runkoon ja plussan suoraan akkuun, sulake pelastaa. Oranssin herätteen vedin konehuoneen sulakeboksiin, vasemman lähivalon sulakkeen jalkaan. Ei paras ratkaisu muttei varmaan paskinkaan. Lopuksi kabiinin sulakeboksista sulake 35 pois. Nyt pitäisi näyttää tältä:

Valokatkaisijan ollessa nollassa, eli vasemmalla, palavat _vain_ päiväajovalot, keskiasennossa palavat myös parkit ja takavalot ja oikealla sammuvat päiväajovalot ja syttyvät xenonit.

Semmosta.