Irti vaan koko palikka, ei tarvitse tukea mitään.blair kirjoitti:Mites näiden vääntötukien irroittaminen, tarvitseeko tukea mistään vai otetaanko vain irti?
Vaihdan siis kummankin pään puslat, eli irroitan koko palikan.
Vaihdelaatikon vääntötuki
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Thanks dude
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Tilasin Rikulta tuon laatikon puoleisen punaisen Powerflex -vaimennuskumin. Hinta klubialennuksin 29.70 €. Ajattelin, että häviää klonksahdukset.
No ne hävis melkein, mutta ei kokonaan. Kumi oli kyllä ihan lusu eli loppu. Vähän kun peukalolla painoi, niin muklahti irti pesästään. Mutta ihmetytti vanhan kumin pultin reikä, kun se ei ollutkaan pyöreä, vaan hahlo vaakasuunnassa! En ymmärrä! Sehän se juuri näitä klonksahduksia edesauttaa. Uretaanipuslassa oli kyllä ihan pyöreä reikä, millin väljä kylläkin. Mites muilla nää orkkispuslat, onko reikä pyöreä vai...?
Mitenkäs muuten tuo kaksoismassavauhtipyörä oireilee, kun se alkaa tulla tiensä päähän? Käväisi mielessä, että olisko se sitten osasyynä tuohon ääntelyyn. Ymmärtääkseni siihen alkaa tulemaan välystä pyörimissuunnassa.
No ne hävis melkein, mutta ei kokonaan. Kumi oli kyllä ihan lusu eli loppu. Vähän kun peukalolla painoi, niin muklahti irti pesästään. Mutta ihmetytti vanhan kumin pultin reikä, kun se ei ollutkaan pyöreä, vaan hahlo vaakasuunnassa! En ymmärrä! Sehän se juuri näitä klonksahduksia edesauttaa. Uretaanipuslassa oli kyllä ihan pyöreä reikä, millin väljä kylläkin. Mites muilla nää orkkispuslat, onko reikä pyöreä vai...?
Mitenkäs muuten tuo kaksoismassavauhtipyörä oireilee, kun se alkaa tulla tiensä päähän? Käväisi mielessä, että olisko se sitten osasyynä tuohon ääntelyyn. Ymmärtääkseni siihen alkaa tulemaan välystä pyörimissuunnassa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Vaihdoin molemmat puslat ja nyt kun ei ole sitä hahloa reiässä, niin tanko on ikään kuin liian lyhyt, enkä saa takimmaista pulttia kiinni!
Mites tota pitäis vänkää, että menee paikoilleen? Auto on renkaillaan rampeilla, jos sillä väliä..
Eli siis hahlo oli vanhassa, vastauksena edelliselle...
EDIT:
Vanha kunnon "sorkkarauta vaihdelaatikon taakse ja väätäen" auttoi, homma kunnossa.
Mites tota pitäis vänkää, että menee paikoilleen? Auto on renkaillaan rampeilla, jos sillä väliä..
Eli siis hahlo oli vanhassa, vastauksena edelliselle...
EDIT:
Vanha kunnon "sorkkarauta vaihdelaatikon taakse ja väätäen" auttoi, homma kunnossa.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Meinasin vastata että vaihde päälle taikka P jos on automaaginen, ja kaveri työntämään autoa puskurista oikeaan suuntaan. Ainakin mulla moottoripaketti liikkuu selvästi kun näin tekee (lienee vaihtokunnossa se pusla mullakin).
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Kiitos vastauksesta kuitenkin, saattaa tiedosta olla hyötyä minulle tai jollekin muulle tulevaisuudessa.Kartsa kirjoitti:Meinasin vastata että vaihde päälle taikka P jos on automaaginen, ja kaveri työntämään autoa puskurista oikeaan suuntaan. Ainakin mulla moottoripaketti liikkuu selvästi kun näin tekee (lienee vaihtokunnossa se pusla mullakin).
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Speedpartsilta ei enää powerflexejä löydy ja elkparts alhaalla mutta käykö tämä: http://shop.speedparts.se/en/prod/origi ... 30258.html
Vai: http://www.ebay.co.uk/itm/150844823345
En värinöitä pelkää, lähinnä että kestää pitkään ja virivaraa löytyy.
Vai: http://www.ebay.co.uk/itm/150844823345
En värinöitä pelkää, lähinnä että kestää pitkään ja virivaraa löytyy.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Miten niin ei löydy, kaikki mitä katsoin näkyi olevan vihreällä koodilla->
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... ex-bushes/
Eski
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... ex-bushes/
Eski
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
oletko tarkastanut oikean puolen vetarin tukilaakerin?baasenar kirjoitti:Tilasin Rikulta tuon laatikon puoleisen punaisen Powerflex -vaimennuskumin. Hinta klubialennuksin 29.70 €. Ajattelin, että häviää klonksahdukset.
No ne hävis melkein, mutta ei kokonaan. Kumi oli kyllä ihan lusu eli loppu. Vähän kun peukalolla painoi, niin muklahti irti pesästään. Mutta ihmetytti vanhan kumin pultin reikä, kun se ei ollutkaan pyöreä, vaan hahlo vaakasuunnassa! En ymmärrä! Sehän se juuri näitä klonksahduksia edesauttaa. Uretaanipuslassa oli kyllä ihan pyöreä reikä, millin väljä kylläkin. Mites muilla nää orkkispuslat, onko reikä pyöreä vai...?
Mitenkäs muuten tuo kaksoismassavauhtipyörä oireilee, kun se alkaa tulla tiensä päähän? Käväisi mielessä, että olisko se sitten osasyynä tuohon ääntelyyn. Ymmärtääkseni siihen alkaa tulemaan välystä pyörimissuunnassa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Enpä ole tarkistanut sitä, vielä. Pitääpä katsoa, kun vaimo tuo femman kotiin. Kiitokset vinkistä!Frostgrey kirjoitti:oletko tarkastanut oikean puolen vetarin tukilaakerin?baasenar kirjoitti:Tilasin Rikulta tuon laatikon puoleisen punaisen Powerflex -vaimennuskumin. Hinta klubialennuksin 29.70 €. Ajattelin, että häviää klonksahdukset.
No ne hävis melkein, mutta ei kokonaan. Kumi oli kyllä ihan lusu eli loppu. Vähän kun peukalolla painoi, niin muklahti irti pesästään. Mutta ihmetytti vanhan kumin pultin reikä, kun se ei ollutkaan pyöreä, vaan hahlo vaakasuunnassa! En ymmärrä! Sehän se juuri näitä klonksahduksia edesauttaa. Uretaanipuslassa oli kyllä ihan pyöreä reikä, millin väljä kylläkin. Mites muilla nää orkkispuslat, onko reikä pyöreä vai...?
Mitenkäs muuten tuo kaksoismassavauhtipyörä oireilee, kun se alkaa tulla tiensä päähän? Käväisi mielessä, että olisko se sitten osasyynä tuohon ääntelyyn. Ymmärtääkseni siihen alkaa tulemaan välystä pyörimissuunnassa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Pitäis varmaan itsekin vaihtaa tuo pusla kun kolmosella ajaessa aloittaa moottorijarrutuksen ja pitää kättä kepillä se tuntuu elävän aivan oma elämäänsä.
Mutta pehmeinkö, eli tuo punainenko on paras? Näyttäisi olevan tarjolla nykyisin niden keltaisen ja punaisen lisäksi myös "kivikovaa" PFF66-221BLK mustaa.
Mutta pehmeinkö, eli tuo punainenko on paras? Näyttäisi olevan tarjolla nykyisin niden keltaisen ja punaisen lisäksi myös "kivikovaa" PFF66-221BLK mustaa.
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
#5608
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Punainen jooKaizu kirjoitti:Pitäis varmaan itsekin vaihtaa tuo pusla...
Mutta pehmeinkö, eli tuo punainenko on paras?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Minä laitoin keltaisen Powerflexin ja enkä mitään värinöitä ole huomannut. Tässä ainakin itselle uskotellut, että kovin mikä ei aiheuta värinöitä on paras.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vaihdelaatikon vääntötuki
Näihän se on. Punainen riisseleihin, keltanen bensoihin ja mustat ratakäyttöön.Veketti kirjoitti:Minä laitoin keltaisen Powerflexin ja enkä mitään värinöitä ole huomannut. Tässä ainakin itselle uskotellut, että kovin mikä ei aiheuta värinöitä on paras.
Powerflexejä löytyy myös täältä: http://www.modificars.fi/tuotteet/polyu ... -powerflex