Vaihdelaatikon vääntötuki

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2144
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja baasenar »

blair kirjoitti:Mites näiden vääntötukien irroittaminen, tarvitseeko tukea mistään vai otetaanko vain irti?

Vaihdan siis kummankin pään puslat, eli irroitan koko palikan.
Irti vaan koko palikka, ei tarvitse tukea mitään.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja blair »

Thanks dude :P
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2144
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Tilasin Rikulta tuon laatikon puoleisen punaisen Powerflex -vaimennuskumin. Hinta klubialennuksin 29.70 €. Ajattelin, että häviää klonksahdukset.
No ne hävis melkein, mutta ei kokonaan. Kumi oli kyllä ihan lusu eli loppu. Vähän kun peukalolla painoi, niin muklahti irti pesästään. Mutta ihmetytti vanhan kumin pultin reikä, kun se ei ollutkaan pyöreä, vaan hahlo vaakasuunnassa! En ymmärrä! Sehän se juuri näitä klonksahduksia edesauttaa. Uretaanipuslassa oli kyllä ihan pyöreä reikä, millin väljä kylläkin. Mites muilla nää orkkispuslat, onko reikä pyöreä vai...?

Mitenkäs muuten tuo kaksoismassavauhtipyörä oireilee, kun se alkaa tulla tiensä päähän? Käväisi mielessä, että olisko se sitten osasyynä tuohon ääntelyyn. Ymmärtääkseni siihen alkaa tulemaan välystä pyörimissuunnassa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja blair »

Vaihdoin molemmat puslat ja nyt kun ei ole sitä hahloa reiässä, niin tanko on ikään kuin liian lyhyt, enkä saa takimmaista pulttia kiinni!

Mites tota pitäis vänkää, että menee paikoilleen? Auto on renkaillaan rampeilla, jos sillä väliä..

Eli siis hahlo oli vanhassa, vastauksena edelliselle...

EDIT:
Vanha kunnon "sorkkarauta vaihdelaatikon taakse ja väätäen" auttoi, homma kunnossa.
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Meinasin vastata että vaihde päälle taikka P jos on automaaginen, ja kaveri työntämään autoa puskurista oikeaan suuntaan. Ainakin mulla moottoripaketti liikkuu selvästi kun näin tekee (lienee vaihtokunnossa se pusla mullakin).
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja blair »

Kartsa kirjoitti:Meinasin vastata että vaihde päälle taikka P jos on automaaginen, ja kaveri työntämään autoa puskurista oikeaan suuntaan. Ainakin mulla moottoripaketti liikkuu selvästi kun näin tekee (lienee vaihtokunnossa se pusla mullakin).
Kiitos vastauksesta kuitenkin, saattaa tiedosta olla hyötyä minulle tai jollekin muulle tulevaisuudessa.
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Speedpartsilta ei enää powerflexejä löydy ja elkparts alhaalla mutta käykö tämä: http://shop.speedparts.se/en/prod/origi ... 30258.html

Vai: http://www.ebay.co.uk/itm/150844823345

En värinöitä pelkää, lähinnä että kestää pitkään ja virivaraa löytyy.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6486
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Eski »

Miten niin ei löydy, kaikki mitä katsoin näkyi olevan vihreällä koodilla->
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... ex-bushes/

Eski
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Upsista... :oops:

Eli tämä: http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 6-222.html

Tilaukseen...
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

baasenar kirjoitti:Tilasin Rikulta tuon laatikon puoleisen punaisen Powerflex -vaimennuskumin. Hinta klubialennuksin 29.70 €. Ajattelin, että häviää klonksahdukset.
No ne hävis melkein, mutta ei kokonaan. Kumi oli kyllä ihan lusu eli loppu. Vähän kun peukalolla painoi, niin muklahti irti pesästään. Mutta ihmetytti vanhan kumin pultin reikä, kun se ei ollutkaan pyöreä, vaan hahlo vaakasuunnassa! En ymmärrä! Sehän se juuri näitä klonksahduksia edesauttaa. Uretaanipuslassa oli kyllä ihan pyöreä reikä, millin väljä kylläkin. Mites muilla nää orkkispuslat, onko reikä pyöreä vai...?

Mitenkäs muuten tuo kaksoismassavauhtipyörä oireilee, kun se alkaa tulla tiensä päähän? Käväisi mielessä, että olisko se sitten osasyynä tuohon ääntelyyn. Ymmärtääkseni siihen alkaa tulemaan välystä pyörimissuunnassa.
oletko tarkastanut oikean puolen vetarin tukilaakerin?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2144
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Frostgrey kirjoitti:
baasenar kirjoitti:Tilasin Rikulta tuon laatikon puoleisen punaisen Powerflex -vaimennuskumin. Hinta klubialennuksin 29.70 €. Ajattelin, että häviää klonksahdukset.
No ne hävis melkein, mutta ei kokonaan. Kumi oli kyllä ihan lusu eli loppu. Vähän kun peukalolla painoi, niin muklahti irti pesästään. Mutta ihmetytti vanhan kumin pultin reikä, kun se ei ollutkaan pyöreä, vaan hahlo vaakasuunnassa! En ymmärrä! Sehän se juuri näitä klonksahduksia edesauttaa. Uretaanipuslassa oli kyllä ihan pyöreä reikä, millin väljä kylläkin. Mites muilla nää orkkispuslat, onko reikä pyöreä vai...?

Mitenkäs muuten tuo kaksoismassavauhtipyörä oireilee, kun se alkaa tulla tiensä päähän? Käväisi mielessä, että olisko se sitten osasyynä tuohon ääntelyyn. Ymmärtääkseni siihen alkaa tulemaan välystä pyörimissuunnassa.
oletko tarkastanut oikean puolen vetarin tukilaakerin?
Enpä ole tarkistanut sitä, vielä. Pitääpä katsoa, kun vaimo tuo femman kotiin. Kiitokset vinkistä! :)
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Kaizu
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 15:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Pitäis varmaan itsekin vaihtaa tuo pusla kun kolmosella ajaessa aloittaa moottorijarrutuksen ja pitää kättä kepillä se tuntuu elävän aivan oma elämäänsä.

Mutta pehmeinkö, eli tuo punainenko on paras? Näyttäisi olevan tarjolla nykyisin niden keltaisen ja punaisen lisäksi myös "kivikovaa" PFF66-221BLK mustaa.
Saab 9-5 Aero Kombi 2.3T Manual -00
#5608
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2144
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Kaizu kirjoitti:Pitäis varmaan itsekin vaihtaa tuo pusla...
Mutta pehmeinkö, eli tuo punainenko on paras?
Punainen joo
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Veketti »

Minä laitoin keltaisen Powerflexin ja enkä mitään värinöitä ole huomannut. Tässä ainakin itselle uskotellut, että kovin mikä ei aiheuta värinöitä on paras.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vaihdelaatikon vääntötuki

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Veketti kirjoitti:Minä laitoin keltaisen Powerflexin ja enkä mitään värinöitä ole huomannut. Tässä ainakin itselle uskotellut, että kovin mikä ei aiheuta värinöitä on paras.
Näihän se on. Punainen riisseleihin, keltanen bensoihin ja mustat ratakäyttöön.
Powerflexejä löytyy myös täältä: http://www.modificars.fi/tuotteet/polyu ... -powerflex
Vastaa Viestiin