Eli -99 sedaniin tuli hommattua Konin FSD:t, mutta samallahan sitä voisi uusia ainakin jouset. Iskarit on viel paketissa ja asennellaan ne vasta sitten kun tietää, mitä muuta alle voisi laittaa.
Autosta ei saisi tulla juurikaan matalampi, eikä mikään kivireki. Olisikos tässä nyt samalla hyvä vaihtaa autoon esim. AEROn jouset?
Kiitokset jo etukäteen.
Laittaisin Aeron (sporttialustan) jouset. Madaltaa noin 10 mm vakiojousiin nähden. Jos sinulla on kuoleentuneet perusjouset ei varmaan madalla yhtään, voi jopa nousta.
Omaan makuun vakioalusta on aika löysä ja paranee huomattavasti sporttialustan osilla.
Pihinä hetkenä tuli tilattua H&R:n -30mm (aeroon -20mm) jouset FSD-setin kaveriksi, eikä tuo vielä tunnu liian pahalta. Ja vielä on päässyt suojatiekorokkeistakin yli. Aeron alkuperäiset jouset olisi maksanut yli tuplasti noihin H&R:n jousiin verrattuna.
Tobbana kirjoitti:Pihinä hetkenä tuli tilattua H&R:n -30mm (aeroon -20mm) jouset FSD-setin kaveriksi, eikä tuo vielä tunnu liian pahalta. Ja vielä on päässyt suojatiekorokkeistakin yli. Aeron alkuperäiset jouset olisi maksanut yli tuplasti noihin H&R:n jousiin verrattuna.
Korjautuiko tuo perän roikkuminen ihan alustan vaihdossa, että ei tarvinnut mitään korokepalaa ym. räveltää taakse?
Itellä tuli bilsteinin tolpat ja taakse tulikin jo kiireessä vaihdettua kun olivat entiset paskana, muutta perä roikkuu ja roikkuu... Jousiksi ajattelin H&R:ää koska niistä on hyviä kokemuksia aikaisempien saabien kanssa.
Osittain korjaantuu perän roikkuminen H&R jousilla, mutta jos hakee enemmän sellaista "kiilamaista" vaikutelmaa, täytyy laittaa korotuspalat taakse. Sedan malliin on setti, jossa madallus on enemmän etupäässä.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
tuo oma on kyllä ihan napakka ajaa, ei moittimista mut mut.. esteettistä silmää häiritsee aika ajoin(lue päivittäin) tuo keula. Perä ois mielestäni sopivalla tasolla, mitenkähän levoton tulisi jos madaltais h&r llä vaan keulan..
Petter kirjoitti:Osittain korjaantuu perän roikkuminen H&R jousilla, mutta jos hakee enemmän sellaista "kiilamaista" vaikutelmaa, täytyy laittaa korotuspalat taakse. Sedan malliin on setti, jossa madallus on enemmän etupäässä.
tai sitten lasket edestä enemmän kuin takaata niin saat tuon kiila-asennon eikä perä näytä roikkuvalta.
IMO: kamalinta mitä voi liikenteessä nähdä on kun auton takapää on selvästä alempana kuin etupää. Antaa omaan silmään aina jotenkin ''rikkinäisen'' vaikutelman.
Saab NG900T-96, Stage1;''tää vinkuu''.
Saab 9000CS2.3T-92;suhisejapuhise-EX