Rengasmelu
Rengasmelu
9-5 luetaan edustusluokan autoksi, mutta mielestäni rengasmelua on aivan liikaa tuon tasoiseksi autoksi. Onko ketään muuta alkanut nyppiä moinen "ominaisuus"?
Sileällä asfaltilla auto menee hissukseen mutta vähänkin karkealla päällysteellä alkaa ärsyttävä kumina renkaista... Luulisi että Pohjoismainen auto olisi suunniteltu nimen omaan karkeammille päällysteille???
Onko kukaan tehnyt asialle mitään (massaa tms.) vai pitääkö asian kanssa vaan elää.
(9-5 vm-99, uudet 215/55-16 NRVi)
Sileällä asfaltilla auto menee hissukseen mutta vähänkin karkealla päällysteellä alkaa ärsyttävä kumina renkaista... Luulisi että Pohjoismainen auto olisi suunniteltu nimen omaan karkeammille päällysteille???
Onko kukaan tehnyt asialle mitään (massaa tms.) vai pitääkö asian kanssa vaan elää.
(9-5 vm-99, uudet 215/55-16 NRVi)
Etupää on mielestäni suht hiljainen, mutta se humina tulee takapäästä(taka-akselistohan sama kuin B-mallin Ve***ssa) Mahtaako juuri humina kulkeutua runkoa ja akseleita pitkin kajuuttaan eli ei ole oikeastaa "rengasääniä", vain veikkaus
Voisiha se auttaa kun uusisi kaikki takapään kumit ja vetelesi bitumi mattoa ja massaa joka puolelle
Voisiha se auttaa kun uusisi kaikki takapään kumit ja vetelesi bitumi mattoa ja massaa joka puolelle
Saab 9-3 TTID Vector 2008
meteli
Olen samaa mieltä, että mekkalaa on. Mutta harvassa muussa maassa on näin karkeat tienpinnat kuin meillä, ja autoja ei tunnetusti tehdä vain Suomen markkinoille.
Kun seuraa uusien autojen koeajoja, lähes poikkeuksetta moititaan rengasmelun tunkevan sisään. Esim. premium-luokasta vaikkapa uudet Audit.
Veikkaan ilmiön johtuvan paitsi rengastuksesta, myös alustarakenteiden muutoksesta napakampaan suuntaan.
9-5T on tällä foorumilla maininnut havainneensa, että ovat vuosien mittaan vähentäneet ysivitosen melueristyksiä (säästöä?)
Mielenkiinnolla odotan minäkin mahdollisia käytännön eristys-/vaimennuskokemuksia.
Kun seuraa uusien autojen koeajoja, lähes poikkeuksetta moititaan rengasmelun tunkevan sisään. Esim. premium-luokasta vaikkapa uudet Audit.
Veikkaan ilmiön johtuvan paitsi rengastuksesta, myös alustarakenteiden muutoksesta napakampaan suuntaan.
9-5T on tällä foorumilla maininnut havainneensa, että ovat vuosien mittaan vähentäneet ysivitosen melueristyksiä (säästöä?)
Mielenkiinnolla odotan minäkin mahdollisia käytännön eristys-/vaimennuskokemuksia.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Re: Rengasmelu
Laita Michelin Energyt niin ei rengas äänet vaivaa ...Ysivee kirjoitti:9-5 luetaan edustusluokan autoksi, mutta mielestäni rengasmelua on aivan liikaa tuon tasoiseksi autoksi. Onko ketään muuta alkanut nyppiä moinen "ominaisuus"?
Sileällä asfaltilla auto menee hissukseen mutta vähänkin karkealla päällysteellä alkaa ärsyttävä kumina renkaista... Luulisi että Pohjoismainen auto olisi suunniteltu nimen omaan karkeammille päällysteille???
Onko kukaan tehnyt asialle mitään (massaa tms.) vai pitääkö asian kanssa vaan elää.
(9-5 vm-99, uudet 215/55-16 NRVi)
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Äänet
Minusta meteliä tulee nimenomaan (etu)ovista. Sen huomaa näin kesällä tienpinnan vaihdellessa ja sateella.
Valitettavan keveät ovat nuo ysivitosen oven munakennopahvit verrattuna vaikkapa Passatin vastaavaan rakenteeseen, mikäli olette avanneet/nähneet. Kumitiivisteiden paremmuudesta/huonoudesta en osaa sanoa.
Valitettavan keveät ovat nuo ysivitosen oven munakennopahvit verrattuna vaikkapa Passatin vastaavaan rakenteeseen, mikäli olette avanneet/nähneet. Kumitiivisteiden paremmuudesta/huonoudesta en osaa sanoa.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Mulla on 215/55-16 NRH:t ja oon ollu ihan tyytyväinen melutasoon.
Kävin koeajamassa 3.0t Griffinin , jossa oli NRVi:t alla, ja melua oli selkeesti enemmän.
Tokihan ero matkustamon äänenpaineessa voi johtua miljoonasta muustakin syystä kuin rengastuksesta, mutta tämmönen huomio korvakuulolta.
Kävin koeajamassa 3.0t Griffinin , jossa oli NRVi:t alla, ja melua oli selkeesti enemmän.
Tokihan ero matkustamon äänenpaineessa voi johtua miljoonasta muustakin syystä kuin rengastuksesta, mutta tämmönen huomio korvakuulolta.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Saabihan on lentokonetehtaan tuote. Kojetaulukin on muotoiltu "lentokonemaisesti", jospa tolla huminalla jäljitellään suihkukoneen ääntäFrostgrey kirjoitti:Etupää on mielestäni suht hiljainen, mutta se humina tulee takapäästä
Lentsikassa paljon istuvana; kieltämättä ääni on vähän samanlaista, vain hiljaista huminaa.........
Koskahan Saabiin tulee HUD-näyttö, se olisi must-varustehankinta, kun sellaisen saisi. Joissain merkeissähän niitä on jo tyrkyllä.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Äänet
Skuiik, naps naps, huminaa . Siis Earit korviin, niin kyllä se siitä. Tiedättehän nuo paidat, joissa on teksti "Jag hör röster". Tilata voi osoitteesta http://www.mentalwear.fi. Muitakin hyviä tekstejä muuten löytyy, itselläni on "Pakkopaita".Ysivee kirjoitti:Onko jollain muuten hyviä ohjeita kuinka sen oviverhoilun voi irrottaa ilman että a) sivuairbagit poksahtaa naamalle ja b) kaikki muovinapsut jne. ei ole poikki...
Siis asiaan. Purin oviverhoilun tuossa kesemmällä, no problem. Ei tullut bägiä niskaan eikä mennyt nastoja poikki, mutta malttia pitää olla. Sivubägit ovat tosiaan selkänojissa, mutta anturi lienee ovessa, koska verhoilun alla oli varoitustekstejä aiheesta.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Sitä minäkin epäilin ja siksi kysyin asiaa, ettei sohaise sitä ensimmäisenä jollain ruukkarillamutta anturi lienee ovessa
Olisko mitään ohjeita kuinka asia siis hoidetaan. Itselläni kun ei satu olemaan mitään käsitystä missä järjestyksessä mitäkin aletaan purkamaan...Purin oviverhoilun tuossa kesemmällä, no problem
Minä vaihdoin ensiasennusrenkaiden tilalle NRHi 205/55-16 ja melutaso putosi selvästi. Renkaiden vaihdosta tietämättömiltä kavereiltakin on tullut spontaanisti kommentteja äänettömyydestä. NRVi:ssä on isompi nopeusluokka ja siksi se on varmaankin myös kovempi ja meluisampi. NRHi:n 210 km/h riittänee meille useimmille, paitsi katsastussedälle?dartsiartsi kirjoitti:Mulla on 215/55-16 NRH:t ja oon ollu ihan tyytyväinen melutasoon.
Kävin koeajamassa 3.0t Griffinin , jossa oli NRVi:t alla, ja melua oli selkeesti enemmän.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Itselläni on myös tarkoitus hieman eristellä omaa 9-5:sta.
Ovipahveihin bitumi mattoa sisäpuolellel ja samalla kunnon ruostesuojaus oviin( turvatyyny sensoreita varoen ).
Takapäähän bitumi/huopamattoa samalla kun pistetään vahvari, subbarit ,kondesaattori ja virtapiuhat laillisesti paikalleen. Eli tarkoitus pistää huopaa/bitumia joka paikkaan mihin sitä saa nätisti mahtumaan.
Pohjan massaus myös tulevaisuudessa
Ovipahveihin bitumi mattoa sisäpuolellel ja samalla kunnon ruostesuojaus oviin( turvatyyny sensoreita varoen ).
Takapäähän bitumi/huopamattoa samalla kun pistetään vahvari, subbarit ,kondesaattori ja virtapiuhat laillisesti paikalleen. Eli tarkoitus pistää huopaa/bitumia joka paikkaan mihin sitä saa nätisti mahtumaan.
Pohjan massaus myös tulevaisuudessa
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Onkohan ovien sisältä tosiaan jätetty jotain pois, kun tuntuu että -04:ssa kaiuttimien ääni kuuluu auton ulkopuolelle turhan hyvin vaikka voimakkuutta pitäisi kohtuullisella tasolla. -00:ssa en huomannut samaa. Molemmissa samat vakiot AS2:t.
Viimeksi muokannut anttipa, Pe Syys 10, 2004 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900