Oven saranan säätö
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Oven saranan säätö
Vänkärin puolen etuovi on ruvennut lievästi roikkuun. Yläkulma osuu melkein takaoveen etukulmaan ennenkuin lukko nostaa oven kohilleen. Saranatapit ei hölkkää. Korjaantuuko jos alasaranan oven kiinnityspultin taakse laittaa shimmilevyn. Vai pitääkö heti alkaa A-pilarin saranoiden kolmen kiinnityspultin kanssa säätämään. Joutuuko siinä tapauksessa oven ottamaan kokonaan irti.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: Oven saranan säätö
lainataas tätä topikkia, en haulla löytänyt vastausta.
Olen käynyt katsomassa viimeaikoina useampaakin farkkufemmaa. Erästä autoa tutkiessani huomasin, että takaa katsottuna ja kylkeä myöden, näyttäisi siltä että etulokari on useamman millin korkeammalla kuin etuoven etureuna. Auto on MY2005.
Onkos tuo joku säätöjuttu vai onko näissä ollut laadullista heittoa jo tehtaalta?
kolaroiduksi on usko, ei mikään viittaa siihen.
Olen käynyt katsomassa viimeaikoina useampaakin farkkufemmaa. Erästä autoa tutkiessani huomasin, että takaa katsottuna ja kylkeä myöden, näyttäisi siltä että etulokari on useamman millin korkeammalla kuin etuoven etureuna. Auto on MY2005.
Onkos tuo joku säätöjuttu vai onko näissä ollut laadullista heittoa jo tehtaalta?
kolaroiduksi on usko, ei mikään viittaa siihen.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Oven saranan säätö
Samaa asiaa olen miettinyt, kun tuota -06 Aeroa olen katellut sivustapäin.
Himppasen pykälää on kylkipokkauksessa oven etureunan ja lokasuojan suhteen, oven takapää on kyllä tasan linjassa.
Jos oven etureunaa meinaa säätää ylemmäksi, niin taustapeilin runko passaa nykyistäkin huonommin yhteen konepellin yläreunan kanssa, se on nytkin korkeammalla. Vaatisi konepellin takaosan nostamista, sitten sen ja lokasuojan rako olisi kiilamainen....
Eipä nuo nyt isommin vaivaa, mutta olishan se kiva, että korin linjat jatkuisivat jouheasti edestä taakse
Isohko kuva:
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Saabi/ ... okkaus.JPG
Himppasen pykälää on kylkipokkauksessa oven etureunan ja lokasuojan suhteen, oven takapää on kyllä tasan linjassa.
Jos oven etureunaa meinaa säätää ylemmäksi, niin taustapeilin runko passaa nykyistäkin huonommin yhteen konepellin yläreunan kanssa, se on nytkin korkeammalla. Vaatisi konepellin takaosan nostamista, sitten sen ja lokasuojan rako olisi kiilamainen....
Eipä nuo nyt isommin vaivaa, mutta olishan se kiva, että korin linjat jatkuisivat jouheasti edestä taakse
Isohko kuva:
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Saabi/ ... okkaus.JPG
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Oven saranan säätö
^Samaa vikaa täälläkin. Toisella foorumilla sain neuvoksi säätää lokasuojaa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Oven saranan säätö
Kiitoksia.
Tuossa Termoksen kuvassa tuo asia näkyy selvästi . Oven pokkaus on lokarin pokkausta alempana ja näinollen lokarin ulkoreunan kaarevuus ei ole linjassa oven kaarevuuden kanssa. Lokari tulee siis sivusta katsottuna vähän ovea ulommas.
Pakko vaan vissiin hyväksyä, koska säädettävää olis sitten aika paljon. Nyt oven ja lokarin pystysuuntainen rako on sentään suorassa ja istuvuus konepellin kanssa suht ok.
Tuossa Termoksen kuvassa tuo asia näkyy selvästi . Oven pokkaus on lokarin pokkausta alempana ja näinollen lokarin ulkoreunan kaarevuus ei ole linjassa oven kaarevuuden kanssa. Lokari tulee siis sivusta katsottuna vähän ovea ulommas.
Pakko vaan vissiin hyväksyä, koska säädettävää olis sitten aika paljon. Nyt oven ja lokarin pystysuuntainen rako on sentään suorassa ja istuvuus konepellin kanssa suht ok.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Oven saranan säätö
Etulokarien pokkaus ei välttämättä ole linjassa muun kyljen kanssa. Tätä esiintyy facelift-1 autoissa jonkin verran ja facelift-2 autoissa valitettavasti enemmänkin. Laaduntarkkailusta on tingitty valmistuksen yhteydessä. Kun katselette esim. garaget.orgista ysifemmojen kuvia, niin miltei joka kolmannessa viirusilmässä hammastaa etulokarit enemmän tai vähemmän.
Lokari on kuitenkin hyvin helppo säätää oikeaan kohtaan/asentoon, noin 10 min homma per puoli. Lokarin kiinnityspultit auki (muistaakseni 8 kpl - saatan muistaa väärin), lokari käsin asettelemalla oikeaan asentoon ja kiristys paikalleen.
Lokari on kuitenkin hyvin helppo säätää oikeaan kohtaan/asentoon, noin 10 min homma per puoli. Lokarin kiinnityspultit auki (muistaakseni 8 kpl - saatan muistaa väärin), lokari käsin asettelemalla oikeaan asentoon ja kiristys paikalleen.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)