Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Roissa makso 40 rahaa koodien luku. En tiedä sitten saiko eukko jotain "olen nainen enkä tiiä mitään" alennusta..
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Olis kannattanut vaan munkin suosiolla varata eilen aika merkkiliikkeeseen koodien lukuun. Noh, ei auta ei kun on tyhmä pääJL79 kirjoitti:Itse asiassa sainkin ajan jo tänään kolmeksi. Hieno homma.Sabanisti kirjoitti:Voihan sielä merkkiliikkessä vain luetuttaa ne koodit ja itse korjata vika.
Eikä se koodien luku niin kallista ole
Muistaakseni pari vuotta sitten maksoi koodien luku reilu 70 euroa, joten ei se ainakaan halpaa ollut
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Omani kävi nyt merkkiliikkeessä.
Kaasuläpän letkun takaiskuventtiilli hajonnut. 100euroa
No onneksi tuli näin nopeasti kuntoon
Kaasuläpän letkun takaiskuventtiilli hajonnut. 100euroa
No onneksi tuli näin nopeasti kuntoon
9-3ss 1.8t -07
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Aika hieno juttu, sait tosi nopeesti asian kuntoon ja ei tuo hinta tosiaanJL79 kirjoitti:Omani kävi nyt merkkiliikkeessä.
Kaasuläpän letkun takaiskuventtiilli hajonnut. 100euroa
No onneksi tuli näin nopeasti kuntoon
kuulosta pahalta.
Toivotaan, ett pääsis halvalla munkin kohdalla
Niin auto muuten käynnistyi hetken yrityksien ja odottelun jälkeen ennen kuin hinuri
tuli paikalle. Toivottavasti tallentui edes jotain vikakoodia.
Mutt odotellaan ensi keskiviikkoa kun ottavat auton työnalle... Harmi sinänsä ett auto
odottelee pajalla sinne asti.
Joku viisaampi olisi varmasti pystynyt auttamaan nopeammin
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Juuh, auto haettu huollosta. Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu.
Tosin yksi vika suljettu pois, koska tosiaan vikakoodeja ei löytynyt. Mutta
seuraillaan tilannetta.
Tosin yksi vika suljettu pois, koska tosiaan vikakoodeja ei löytynyt. Mutta
seuraillaan tilannetta.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Jaahas.
Äsken reilusti kiihdyttäessä syttyi taas tuo tuttu valo.
Nyt samaan aikaan palaa TCS ja Check Engine. Lisäksi tyhjäkäynti kierrokset ovat jossain 1500RPM:n paikkeilla. Muuten tuntuu tehot olevan edelleen tallessa. Kiertää kone ainakin hyvin.
Taasko se on käytävä koodit luetuttamassa? Vai onko jollain fiksummalla antaa ideoita, mitä tapahtui?
EDIT:
Näköjään yksi alipaine letku irronnut. Olisiko tuo syy? Kiinnittin letkun takaisin ja ainakin tyhjäkäynti palasi normaaliksi. Edelleen käynnistäessä jokin rele naksuttaa ja TCS ja Check Engine valo palavat.
Miten nuo saisi sammumaan?
Äsken reilusti kiihdyttäessä syttyi taas tuo tuttu valo.
Nyt samaan aikaan palaa TCS ja Check Engine. Lisäksi tyhjäkäynti kierrokset ovat jossain 1500RPM:n paikkeilla. Muuten tuntuu tehot olevan edelleen tallessa. Kiertää kone ainakin hyvin.
Taasko se on käytävä koodit luetuttamassa? Vai onko jollain fiksummalla antaa ideoita, mitä tapahtui?
EDIT:
Näköjään yksi alipaine letku irronnut. Olisiko tuo syy? Kiinnittin letkun takaisin ja ainakin tyhjäkäynti palasi normaaliksi. Edelleen käynnistäessä jokin rele naksuttaa ja TCS ja Check Engine valo palavat.
Miten nuo saisi sammumaan?
9-3ss 1.8t -07
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Nollasin CE valon käyttämällä sulakkeen 17 irti. JA valot sammuivat.
Pienen ajelun jälkeen syttyi taas ja kaasupoljin tuntuu oudolta. Eli taitaa olla Limb Home tilassa. Täytyy nyt yrittää ensimmäistä kertaa tuon nollaaminen kaasuläpän kautta.
Onko asiaan suomenkileisiä ohjeita?
Edit:
Olipa se helppo homma kun hoksasi mitä siellä piti kääntää. Nyt näyttäisi taas olevan kunnossa ja säästöä tuli.
Pienen ajelun jälkeen syttyi taas ja kaasupoljin tuntuu oudolta. Eli taitaa olla Limb Home tilassa. Täytyy nyt yrittää ensimmäistä kertaa tuon nollaaminen kaasuläpän kautta.
Onko asiaan suomenkileisiä ohjeita?
Edit:
Olipa se helppo homma kun hoksasi mitä siellä piti kääntää. Nyt näyttäisi taas olevan kunnossa ja säästöä tuli.
9-3ss 1.8t -07
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Ei tosiaan kannata nollata tuota vikavaloa, vaan suosiolla vikakoodien lukuun!JL79 kirjoitti:Nollasin CE valon käyttämällä sulakkeen 17 irti. JA valot sammuivat.
Pienen ajelun jälkeen syttyi taas ja kaasupoljin tuntuu oudolta. Eli taitaa olla Limb Home tilassa. Täytyy nyt yrittää ensimmäistä kertaa tuon nollaaminen kaasuläpän kautta.
Onko asiaan suomenkileisiä ohjeita?
Edit:
Olipa se helppo homma kun hoksasi mitä siellä piti kääntää. Nyt näyttäisi taas olevan kunnossa ja säästöä tuli.
Saa aika hyvin vian rajattua.
Itsellä on ollut jos vaikka mitä ongelmia tässä kuukauden sisällä.
Asentoanturin vaihdon jälkeen viikko siitä niin oli irronnut imupuolen letku joka sytytti vikavalon ja
sen jälkeen taas viikko ja sytytyskasetti sytytti taas vikavalon.
Sytkäkasetti oli puhdas arvaus (huollossa), kun en saanut autoa huoltoon joulun alla, yllätys. Noh, vaihdoin sytkäkasetin ja vikavalo kyllä paloi jonkun aikaa kunnes sammui itsestään juuri ennen kuin sain ajan huoltoon joulun jälkeen. Mutta arvaus oli oikein, eli vikakoodi viittasi siihen suuntaan. Ja vikavalo ilmeisesti sammuu ajan myötä...
Tässä nyt vaan vaan omaa stooria, mutta nyt alkaa olemaan vaihdettu kaikki paitsi bensapumppu "tyyppivioista".
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Nyt varmaan kannattaisi myös se pa-pumppu vaihtaa.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Täällä on käynyt melkoinen rumpa asioiden kanssa ja aina vikavalo vaan syttyy kuukauden välein. Alkaa ottaa pattiin.
Eli sama vika jatkuu moottorin vikavalo syttynyt aika tasaiseen tahtiin vaikka merrkiliike korjannut vikaa aina jollain syyllä
Alkaa käydä tää auto kalliiksi, joten olis hyvä jos sais jonkun oikeen paikan mikä osaa korjata viat.
Jos haluutte kuulla vikojen syyt niin laitan niitä sitten tänne oman autoni osalta.
Ja vikavalo palaa taas. Auto nykii kiihdyttäessä hiukan rajummin.
Eli sama vika jatkuu moottorin vikavalo syttynyt aika tasaiseen tahtiin vaikka merrkiliike korjannut vikaa aina jollain syyllä
Alkaa käydä tää auto kalliiksi, joten olis hyvä jos sais jonkun oikeen paikan mikä osaa korjata viat.
Jos haluutte kuulla vikojen syyt niin laitan niitä sitten tänne oman autoni osalta.
Ja vikavalo palaa taas. Auto nykii kiihdyttäessä hiukan rajummin.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Tiedätkö sitä vikakoodin numeroa? Antaako saman koodin joka kerta?
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Aina on ollut imupuolen vuoto, eivät ole kirjanneet vikakoodia kuitteihin mutta yhdessä kuitissa oli P0101. Ihmettelen etteivät koodia ole laittaneet joka kuittiin, mutta tuostaSabanisti kirjoitti:Tiedätkö sitä vikakoodin numeroa? Antaako saman koodin joka kerta?
vika on alkanut ja aina sanottu imupuolen vuodoksi jne...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Kovasuo: Mitä siihen autoon on vaihdettu tai korjattu?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Ettei vaan olis immu paskana? ainakin hakua ku käyttää niin immuun viitataan melko usein. Jos jossaki on tuttu Saabi mies femman kans niin kokeilee toimivalla immulla.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Niin, sitä tässä oikeastaan kyselinkin osien vaihdosta, ettei turhaan jo vaihdettuja osia uudelleen ehdota ensimmäiseksi. Jotain kai on vaihdettu, koska rahaa oli viestin mukaan jo mennyt vian korjaukseen. Näin ainakin ymmärsin. Oikeastaan yhtä tärkeää on myös tietää mitkä mahdolliset vikapaikat on tutkittu ja todettu kunnossa oleviksi.
Ainahan on olemassa mahdollisuus, että vikaa ei ole huomattu tai vaihdettu osa on ollut viallinen. Jälkimmäinen epätodennäköistä, ensimmäinen ei niinkään.
Ainahan on olemassa mahdollisuus, että vikaa ei ole huomattu tai vaihdettu osa on ollut viallinen. Jälkimmäinen epätodennäköistä, ensimmäinen ei niinkään.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)