Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Eli syttyi kyseinen valo alkumetreillä lähdettyä töistä lämpimästä hallista.
Aamuisin olen lähtenyt näillä pakkasilla ilman lämmitystä töihin.
Kysymys kuuluu, että jääkö valo palamaan vai sammuuko itsestään ilman
toimenpiteitä? Eli tsekkaako järjestelmä aina mahdollisen vian, vai pitääkö ottaa akun
johdot irti, että saa sammumaan valon esim. hetkellisen vian ilmaantuessa?
Valo siis jää palamaan starttauksien jälkeenkin. Joten kaipaisin hiukan selvennystä
siihen onko mahdollista, että hetkellisen toimintahäiriön vuoksi valo jää palamaan ilman
nollausta.
Etsi toiminnolla kauhulla lueskellut kyllä koko illan missä mahtanee olla vika
Kaikki kuulostaa normaalilta ja auto toimii normaalisti kuitenkin. Vahvasti epäilen, että jotain kallista remonttia edessä, koska öljytikkua kurkatessa
se näytti "keltaiselta mössöltä". Huohotin päivitys tehty viime keväänä. Ja autolla ajettu 168000km.
Aamuisin olen lähtenyt näillä pakkasilla ilman lämmitystä töihin.
Kysymys kuuluu, että jääkö valo palamaan vai sammuuko itsestään ilman
toimenpiteitä? Eli tsekkaako järjestelmä aina mahdollisen vian, vai pitääkö ottaa akun
johdot irti, että saa sammumaan valon esim. hetkellisen vian ilmaantuessa?
Valo siis jää palamaan starttauksien jälkeenkin. Joten kaipaisin hiukan selvennystä
siihen onko mahdollista, että hetkellisen toimintahäiriön vuoksi valo jää palamaan ilman
nollausta.
Etsi toiminnolla kauhulla lueskellut kyllä koko illan missä mahtanee olla vika
Kaikki kuulostaa normaalilta ja auto toimii normaalisti kuitenkin. Vahvasti epäilen, että jotain kallista remonttia edessä, koska öljytikkua kurkatessa
se näytti "keltaiselta mössöltä". Huohotin päivitys tehty viime keväänä. Ja autolla ajettu 168000km.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
aja vain TECH:in päähän ja luetuta vikakoodit. voipi hyvin olla vain esim. by-pass venttiili.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
CE valon saa "sammutettua" irroittamalla akun kaapelin ja myöskin käyttämällä jonkin sulakkeen irti (en nyt vaan muista minkä).
Omassa sabassa oli vastaavanlaista ongelmaa pariviikkoa sitten, CE valo syttyi, mutta auto toimi kuitenkin normaalisti. Pajalle vian lukuun -> P0101 Ilmamassamittari temppuilee.
Omassa sabassa oli vastaavanlaista ongelmaa pariviikkoa sitten, CE valo syttyi, mutta auto toimi kuitenkin normaalisti. Pajalle vian lukuun -> P0101 Ilmamassamittari temppuilee.
____________________
jouvee
9-5 Wagon Vector 2.0t
jouvee
9-5 Wagon Vector 2.0t
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Voisi kokeilla tuota akun irroittamista, mutta muistaako joku mikä sulake pitää irroittaa?
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Lienee sama vuosimallien osalta, numero 17.
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Jeps, tuo se oli. Eli käytin akun kaapelit irti ja otin sulakkeen hetkeksi pois.barum kirjoitti:Lienee sama vuosimallien osalta, numero 17.
CE-valo ei syttynyt ainakaan vielä, mutta seurataan tilannetta kun lähden tänään
töistä.
Kiitoksia kommenteista ja neuvoista kaikille
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Pelkästään toinen toimenpiteistä olisi riittänyt.kovasuo kirjoitti:Eli käytin akun kaapelit irti ja otin sulakkeen hetkeksi pois.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Okkei, eli olen taas viisaampi Kiitoksia tiedostasuorsa kirjoitti:Pelkästään toinen toimenpiteistä olisi riittänyt.kovasuo kirjoitti:Eli käytin akun kaapelit irti ja otin sulakkeen hetkeksi pois.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
En kyllä ymmärrä miksi ce-valo pitää saada mahd. äkkiä sammutettua? Samalla nollaantuu myös vikakoodit eikä mahdollisen vian jäljille pääse. Enemmän se valo ärsyttää ku haittaa ite ajamista kerta auto toimii ok? Tai tietää ainakin etukäteen varautua mitä tuleman pitää ni tietää siihen malliin autoa kuulostella ku ajelee.
Ahdonvoimaa
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Niinhän siinä sitten kävi, että auto sammui ajosta suoraan. Mutta mitään vikavaloja ei syttynyt. Merkkiliike tutkinee asiaa...
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Soo, soo Mimmi. Ei saa toisten hmmm... ajattelemattomuudesta rankaista verbaalisesti .Mimmi kirjoitti:Ai niin, muistathan sitten tulla itkemään tänne merkkiliikkeen kalleutta.
Nimimerk. Laakkonen tutki joskus tonttua ja maksoin aivan tarpeeksi
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Tänään(veronpalautus päivänä) syttyi oma Check Engine liikennevaloissa seistessä.
Auto toimii niinkuin ennenkin eikä ole edes Limb Home tilassa.
Ilmeisesti tuota ei siis kannata mennä ominpäin sammuttelemaan vaan ajettava suoraan (kalliille) marmoritiskille.
Uskaltaakohan tuolla nyt ajella, kun kuitenkin töissäkin pitäisi käydä. Kun veikkaan ettei merkkiliikkeestä ihan tällepäivälle aikaa saa?
Autona siis tosin V6 3.0t
Auto toimii niinkuin ennenkin eikä ole edes Limb Home tilassa.
Ilmeisesti tuota ei siis kannata mennä ominpäin sammuttelemaan vaan ajettava suoraan (kalliille) marmoritiskille.
Uskaltaakohan tuolla nyt ajella, kun kuitenkin töissäkin pitäisi käydä. Kun veikkaan ettei merkkiliikkeestä ihan tällepäivälle aikaa saa?
Autona siis tosin V6 3.0t
9-3ss 1.8t -07
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Voihan sielä merkkiliikkessä vain luetuttaa ne koodit ja itse korjata vika.
Eikä se koodien luku niin kallista ole
Eikä se koodien luku niin kallista ole
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Itse asiassa sainkin ajan jo tänään kolmeksi. Hieno homma.Sabanisti kirjoitti:Voihan sielä merkkiliikkessä vain luetuttaa ne koodit ja itse korjata vika.
Eikä se koodien luku niin kallista ole
Muistaakseni pari vuotta sitten maksoi koodien luku reilu 70 euroa, joten ei se ainakaan halpaa ollut
9-3ss 1.8t -07
Re: Moottorin vikavalo/Check Engine 2.0t vm. 2001
Juu, kannattaa luetuttaa tosiaan koodit liikkeessä.JL79 kirjoitti:Tänään(veronpalautus päivänä) syttyi oma Check Engine liikennevaloissa seistessä.
Auto toimii niinkuin ennenkin eikä ole edes Limb Home tilassa.
Ilmeisesti tuota ei siis kannata mennä ominpäin sammuttelemaan vaan ajettava suoraan (kalliille) marmoritiskille.
Uskaltaakohan tuolla nyt ajella, kun kuitenkin töissäkin pitäisi käydä. Kun veikkaan ettei merkkiliikkeestä ihan tällepäivälle aikaa saa?
Autona siis tosin V6 3.0t
Mullakin toimi aivan normaalisti seuraavaan aamuun. Merkkiliikkeessä on tosiaan jonoja, tutkivat vian 8.12 eli auto seisonee siellä sinne asti.
Ja tietääpähän mihin menee veronpalautukset ja joulukuun palkka, ei naurata ei
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988