key not accepted

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

No eipä tullut. Kuukauden päivät toimi moitteetta. Si taas herjasi. Taas toimi reipas 2 vkoa moitteetta, kunnes herjasi jälleen. WTF? Nyt menossa syyniin uudestaan toiseen paikkaan.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Tuo ajonestohan koostuu neljästä osa-aluesta jotka ovat:
Avain(siru joka tunnistetaan)
Antenni virtaluokon ympärillä(lähettää sirun tiedot ohjainlaitteelle)
Ohjainlaite (twice, joka lukee avaimelta tulleen informaation ja "vertaa" sitä omaan)
Näiden laitteiden välillä olevat johdotukset.

Eli jos oikein käsitin niin sinulle on jo vaihdettu antenni ja twice?

Tässä vaiheessa olisi hyvä katsoa ja mittailla nuo johtosarjat ja liittimet sekä kokeilla auton avainten uudelleen ohjelmointia(mikä lienee tehtykkin Twicen vaihdon yhteydessä) autoon.

sitten jos näistä ei mitään löydy niin uusisin itse avaimen sirun..
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

TURBOapc kirjoitti:Tuo ajonestohan koostuu neljästä osa-aluesta jotka ovat:
Avain(siru joka tunnistetaan)
Antenni virtaluokon ympärillä(lähettää sirun tiedot ohjainlaitteelle)
Ohjainlaite (twice, joka lukee avaimelta tulleen informaation ja "vertaa" sitä omaan)
Näiden laitteiden välillä olevat johdotukset.

Eli jos oikein käsitin niin sinulle on jo vaihdettu antenni ja twice?

Tässä vaiheessa olisi hyvä katsoa ja mittailla nuo johtosarjat ja liittimet sekä kokeilla auton avainten uudelleen ohjelmointia(mikä lienee tehtykkin Twicen vaihdon yhteydessä) autoon.

sitten jos näistä ei mitään löydy niin uusisin itse avaimen sirun..
Aivan, molemmat on vaihdettu. Molemmat avaimet tekevät tuota herjaa. Itsekin lähtisin mittailemaan johtoja ja tarkistamaan liittimet. Auto tosiaan menee syyniin toiseen paikkaan, joten luon toivon heihin.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja JKen »

Avasin tunnistinrenkaan ja piirilevyltä löytyi katkos, tarkemmin paikka näkyy alla olevassa huonossa kuvassa nuolen kohdalla.

Kuva

Raaputin piirilevyn kupariliuskaa lisää esiin ja juotin uudestaan kiinni. Taas toimii.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Hienoa, että tuli kuntoon. Itselläni samainen vaiva esiintyi yllättäen taas parisen viikkoa sitten. Koko kesä menikin ilman herjoja. Joo-o. Auto menee uudelleen syyniin ensi viikolla. Herjan ilmestyessä olen lukijaa hieman käännellyt ja vika on poistunut samaten. Eli..epäilen vahvasti, että vika on johdossa tai liittimessä lukijan alla.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja JKen »

Toinen tapaus

Kuvat isohkoja.

Ennen, jalan juuresta irti:

Kuva

Jälkeen:

Kuva
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tässä olen hieman ihmetellyt kaverin 9-5 -99 "key not accepted" herjaa ja olen päätynyt siihen lopputulokseen, että avaimen "puolella" on tässä tapauksessa väliä.
Toisinpäin starttaa joka kerta ja toistepäin ei koskaan. 8O
Tämä selittänee sen, että miksi avaimen irroitus virta lukosta joskus korjasi ongelman. Avain luikahti joskus toistepäin lukkoon. :lol:

Kehänkin olen toisesta toimivasta autosta jo vaihtanut - ei vaikutusta. :roll:

Seuraavaksi kokeilen toisella avaimella, kun sellainen löytyy..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Hook kirjoitti:Tässä olen hieman ihmetellyt kaverin 9-5 -99 "key not accepted" herjaa ja olen päätynyt siihen lopputulokseen, että avaimen "puolella" on tässä tapauksessa väliä.
Toisinpäin starttaa joka kerta ja toistepäin ei koskaan. 8O
Tämä selittänee sen, että miksi avaimen irroitus virta lukosta joskus korjasi ongelman. Avain luikahti joskus toistepäin lukkoon. :lol:

Kehänkin olen toisesta toimivasta autosta jo vaihtanut - ei vaikutusta. :roll:

Seuraavaksi kokeilen toisella avaimella, kun sellainen löytyy..

Ettei tässäkin olisi kyse vastaanottavan osapuolen eli antennin viasta koska jos sen "vastaanotto kyky" on heikko niin avain toimii niinpäin miten siru on lähempämä antennia.
Oliko tareeksi vaikeasti selitetty :roll:
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja Hook »

tuota minäkin epäilin, mutta sama ongelma myös toisella vastaanottimella. tämä toinen lainavastaanotin oli lainassa omasta kulkineestani, joka on tunnistanut tähän mennessä 3 avaintani luotettavasti edelliset 150tkm, jossa jatkaa edelleen matkaa päivittäin vieressäni. paha sanoa heikkotehoiseksi ;)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

TURBOapc kirjoitti:
Hook kirjoitti:Tässä olen hieman ihmetellyt kaverin 9-5 -99 "key not accepted" herjaa ja olen päätynyt siihen lopputulokseen, että avaimen "puolella" on tässä tapauksessa väliä.
Toisinpäin starttaa joka kerta ja toistepäin ei koskaan. 8O
Tämä selittänee sen, että miksi avaimen irroitus virta lukosta joskus korjasi ongelman. Avain luikahti joskus toistepäin lukkoon. :lol:

Kehänkin olen toisesta toimivasta autosta jo vaihtanut - ei vaikutusta. :roll:

Seuraavaksi kokeilen toisella avaimella, kun sellainen löytyy..

Ettei tässäkin olisi kyse vastaanottavan osapuolen eli antennin viasta koska jos sen "vastaanotto kyky" on heikko niin avain toimii niinpäin miten siru on lähempämä antennia.
Oliko tareeksi vaikeasti selitetty :roll:
Antenni on käsittääkseni ympyrän muodossa avaimen ympärillä. Korjatkaa, jos olen väärässä. Eli sirua rengas lukee 360 astetta.

Suosittelisin varmistamaan liitoksen alhaalta tulevan johdon ja antennimokkulan kohdalta. Minulla se todettiin "kuolleeksi" eli liittimen pinnat eivät koskettaneet aina toisiaan. Joka kerta, kun antennia liikutteli, vika poistui. Minä sain rahani takaisin, myös osat sain pitää.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Milläs tuota liitoskohtaa parantaisi? Onko kukaan kolvannut johtoja suoraan antennimokkulaan? Silloin tällöin edelleen kettuilee ja antennimokkulan liikuttelu poistaa vian.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja JKen »

95greyturbo kirjoitti:Milläs tuota liitoskohtaa parantaisi? Onko kukaan kolvannut johtoja suoraan antennimokkulaan? Silloin tällöin edelleen kettuilee ja antennimokkulan liikuttelu poistaa vian.
Kts. tuonne vähän ylemmäs.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

JKen kirjoitti:
95greyturbo kirjoitti:Milläs tuota liitoskohtaa parantaisi? Onko kukaan kolvannut johtoja suoraan antennimokkulaan? Silloin tällöin edelleen kettuilee ja antennimokkulan liikuttelu poistaa vian.
Kts. tuonne vähän ylemmäs.
Nyt en tarkoita itse mokkulan juotoksia vaan liitoskohtaa, jossa twicelta tuleva johtonippu liittyy mokkulaan. Mokkula on autossani aivan uusi.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Lukaisin ketjun nopeesti läpi ja kiitos hyvistä ohjeista.

Mulla herjasi tota äsken kun oli akku menny tyhjäksi maalauksen aikana.
Koskaan aiemmin ei ole herjannut sitä.
Voiko akun tyhjenemisellä olla jotain yhteyttä asiaan?
Vai tarviiko ryhyä etsii antennia tai twiceä?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: key not accepted

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Osaako kukaan neuvoa mitä kautta/minne johtosarja menee virtalukon antennilta? Näyttäisi siltä, että vika on johtosarjassa. Purin antennipaketin ja kaikki näytti olevan kunnossa, mutta huomasin, että jännitteet johtosarjan päässä häviää kun johtoja liikuttelee sopivasti. Piuha tuntui olevan tiukasti kiinni jossakin keskikonsolin sisällä, eli voisi ehkä olettaa, että katkos on jossain keskikonsolissa, eikä kauempana. Olisi kuitenkin kiva tietää minne piuha menee, jos siihen pääsisi käsiksi helpommin jotain muuta kautta (esim. liitin stereoiden takana tmv)
Vastaa Viestiin