403:sta antaa kuvat (ei oikeuksia katsoa).CDTA kirjoitti:Tämän näköistä jälkeä loytyi 155tkm (Joista viimeiset 5tkm E85) ajetun -03 Aero femman öljypohjasta ja lohkosta. Kansi ja venttiilikoppa oli yhtä siistejä ja puhtaita.
Öljyjä tuohon on vaihdeltu 10-15tkm välein ja ainakin viimeisen 50tkm ajan öljy on ilmeisesti ollut Mobilin 0W-40 ja sellaiset sinne lorahti nytkin.
Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Tekeekö noilla motonetistä saatavilla laippaliimoilla mitään? Onko kellään kokemuksia?
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Kyllä nekin toimii, mutta jos ei ole anaerobista (kovettuu ainoastaan kun ei oo hapen kanssa tekemisissa), niin ottaa riskin että se sisäpuolelle jäävä palko irtoaa jossain vaiheessa ja menee tukkimaan öljypumpun imusihtiä tai muuta paikkaa.
Esim. Tammerdiiselistä tai Würthiltä saa noita oikeita anaerobisia liimoja, ellei Motonettikin oo niitä jo ottanu valikoimiinsa.
Hylomariin ei kannata koskea, se ei kuivu koskaan, mutta ei myöskään tiivistä koskaan
Esim. Tammerdiiselistä tai Würthiltä saa noita oikeita anaerobisia liimoja, ellei Motonettikin oo niitä jo ottanu valikoimiinsa.
Hylomariin ei kannata koskea, se ei kuivu koskaan, mutta ei myöskään tiivistä koskaan
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Joopasta joo, se olis tulossa huolto viikonloppu eteen ja ajattelin 2005:een automaagi Aeroon vaihdella öljyt ja bensansuodattimen. Taidanpa samalla käyttää tuon öljypohjan pois ja tarkistaa NE torxit kun rouvan omasta jo tarkistelinkin...
Ajattelin pesaista koneen ensin mutta tuo Fortten hinta ei kiinnosta. Saa ehdotella reseptejä 90%naftaa ja 10% liuotinbensiiniä, tärpättiä?
Täytyypi tänne laittaa sitten info missä kunnossa systeemit on. Oon meinaan ajellu laiskan pitkillä vaihtoväleillä ja perus Geeämmän motonetin öljyillä... Periaattees täs on kait tua moottori huohotinongelmavapaa mutta saas nähdä..
Ajattelin pesaista koneen ensin mutta tuo Fortten hinta ei kiinnosta. Saa ehdotella reseptejä 90%naftaa ja 10% liuotinbensiiniä, tärpättiä?
Täytyypi tänne laittaa sitten info missä kunnossa systeemit on. Oon meinaan ajellu laiskan pitkillä vaihtoväleillä ja perus Geeämmän motonetin öljyillä... Periaattees täs on kait tua moottori huohotinongelmavapaa mutta saas nähdä..
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Flying Pan: "Ja DP300:lla tiivistelin, saa nyt nähdä pitääkö." Onko pitänyt? Kattelin Wurthilta tuota mutta oli erikseen maininta että ei öljypohjaan. Itse joudun nyt menemään silikoni mallisella tiivistemassalla kun en muuta paikallisilta löytänyt.. ..täytyy harjotella laittaa niin vähän ettei pursua ja kuitenkin pitääkin sais
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
STP Engine Flush? 6,90 €Cynomya kirjoitti:Ajattelin pesaista koneen ensin mutta tuo Fortten hinta ei kiinnosta.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311Cynomya kirjoitti:Ajattelin pesaista koneen ensin mutta tuo Fortten hinta ei kiinnosta. Saa ehdotella reseptejä 90%naftaa ja 10% liuotinbensiiniä, tärpättiä?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Jooo... ...not an easy task Autona 2005vm (ei siis riskiryhmää) automaatti Aero Mittarissa noin 215tkm josta ainakin viimeset 100tkm on ajettu GeeÄmmän motonetin öljyllä ja piiitkillä vaihtoväleillä (väittäisin että yli 20tkm per väli). Noista vaihtoväleistä en nyt oo niin ylpeä, hävettää ehkä enemmän Tulee vaan vedettyä tuota matka ajoa työnpuolesta niin että kilometrit vain vilajaa. Ainiin, ja tämä auto saa runtua. Sportti nappi yleensä pohjassa ja samoin kaasu.
Suhtauduin ihan liian kevyesti öljypohjan irroitukseen.. tai eihän tuossa ölppäpohjassa mitään ihmeellistä mutta että saa pakoputken irti! siinä sitä meni aikaa turatessa. Noh nyt on pohja aukastu ja laitoin takasin kiinni. Saa yön yli jäpiä tiivisteliima ja huomenna heitän öljyt sisään. Nyt ymmärrän miksi ei saisi käyttää tuota silikoni pohjaista tiivisteliimaa. Miten tuo sihti voi olla noin tiheä!?! Noh, yritin laittaa massaa todella maltilla mutta aika tuon näyttänee.. ..en tiedä jos tuo kunnolla kuivuu niin miksi se pieni purse sieltä sisältä lähtis öljyn sekaan?
Sitte pari kuvaa kun ne on kivoi (oli liian isoja niin menkööt nyt linkkeinä).
https://lh6.googleusercontent.com/-qyPA ... .30.06.jpg
Tommosen 20mm vaneripalan tein
https://lh6.googleusercontent.com/-cWl- ... .30.27.jpg Ei oo vielä tallilla moottorinosturia niin tunkkasin konetta alhaalta päin (yritin särkeä öljypohjan) ja laitoin tuon palan tuonne väliin ennenku aloin operoimaan. Tässä tapauksessa tuli tilaa mielestäni ruhtinaallisesti öljypohjan kanssa touhuamiselle.
https://lh6.googleusercontent.com/-LKXj ... .52.19.jpg ei kait tästä mitään näe..
https://lh6.googleusercontent.com/-5w3t ... .53.32.jpg Vähäsen oli tavaraa pohjalla, joitain karstan paloja, lastua ei juurikaan. Pinnoilla ei juurikaan paksua kerrosta mustaa.
https://lh5.googleusercontent.com/-WAs- ... .00.28.jpg Siinäpä sihti. Ei siinä nyt kauhiasti ollu mutta ne mitä oli niin oli hankalassa. Pieni pehmeä teräsharja osoittautui ihan hyväksi kun harjan päästä taittoi ekan rivin erilleen ja sillä rapsuttelin. Taustalla näkyy rouvan ysivitonen mikä kuuluu riskiryhmään ja sille pitäis sama operaatio tehdä, varmaankin huuhtelen siitä koneen ensin kun tästä omastani päätin olla huuhtelemetta.
Suhtauduin ihan liian kevyesti öljypohjan irroitukseen.. tai eihän tuossa ölppäpohjassa mitään ihmeellistä mutta että saa pakoputken irti! siinä sitä meni aikaa turatessa. Noh nyt on pohja aukastu ja laitoin takasin kiinni. Saa yön yli jäpiä tiivisteliima ja huomenna heitän öljyt sisään. Nyt ymmärrän miksi ei saisi käyttää tuota silikoni pohjaista tiivisteliimaa. Miten tuo sihti voi olla noin tiheä!?! Noh, yritin laittaa massaa todella maltilla mutta aika tuon näyttänee.. ..en tiedä jos tuo kunnolla kuivuu niin miksi se pieni purse sieltä sisältä lähtis öljyn sekaan?
Sitte pari kuvaa kun ne on kivoi (oli liian isoja niin menkööt nyt linkkeinä).
https://lh6.googleusercontent.com/-qyPA ... .30.06.jpg
Tommosen 20mm vaneripalan tein
https://lh6.googleusercontent.com/-cWl- ... .30.27.jpg Ei oo vielä tallilla moottorinosturia niin tunkkasin konetta alhaalta päin (yritin särkeä öljypohjan) ja laitoin tuon palan tuonne väliin ennenku aloin operoimaan. Tässä tapauksessa tuli tilaa mielestäni ruhtinaallisesti öljypohjan kanssa touhuamiselle.
https://lh6.googleusercontent.com/-LKXj ... .52.19.jpg ei kait tästä mitään näe..
https://lh6.googleusercontent.com/-5w3t ... .53.32.jpg Vähäsen oli tavaraa pohjalla, joitain karstan paloja, lastua ei juurikaan. Pinnoilla ei juurikaan paksua kerrosta mustaa.
https://lh5.googleusercontent.com/-WAs- ... .00.28.jpg Siinäpä sihti. Ei siinä nyt kauhiasti ollu mutta ne mitä oli niin oli hankalassa. Pieni pehmeä teräsharja osoittautui ihan hyväksi kun harjan päästä taittoi ekan rivin erilleen ja sillä rapsuttelin. Taustalla näkyy rouvan ysivitonen mikä kuuluu riskiryhmään ja sille pitäis sama operaatio tehdä, varmaankin huuhtelen siitä koneen ensin kun tästä omastani päätin olla huuhtelemetta.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Kiitos Pekka, yritin etsiä kun tuota kun olin melko varma että täällä aiheesta on keskusteltu mutta minulla on ollut näemmä väärät hakusanat.Pekka Valtanen kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311Cynomya kirjoitti:Ajattelin pesaista koneen ensin mutta tuo Fortten hinta ei kiinnosta. Saa ehdotella reseptejä 90%naftaa ja 10% liuotinbensiiniä, tärpättiä?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Ite vein auton eilen aamulla huoltoon peräseinäjoen gurulle, soittelin alkuillasta asentajalle niin tämmönen vastaus; ei ollu yhtään huono idea tiputtaa ö-pohjaa varuuksi pois.. Huomas että on menty huolto-ohjelman mukaan. Sihti n. 60% paskan peitos (tämä siis -05 autossa jossa ei PITÄISI olla tarvetta kurkkia ö-pohjaan). Oli kuulemma niin hyvä kerros kakkia ö-pohjas että oli pakko jättää yöksi likoon. v*tun LONGLIFE!!
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Paljonko bensa-kilometreja autossa? Itsekin miettinyt että pitäiskö tuo öljypohja pudottaa vaikka omassakaan ei pitäisi olla tarvetta... ajettu vasta 140tkm mutta huoltokirja puutteellinen eli ei varmaa tietoa huoltoväleistä. 1tkm takana etanolilla ja viikonloppuna pitäisi öljyt vaihtaa.Himo_kaappoo kirjoitti:Ite vein auton eilen aamulla huoltoon peräseinäjoen gurulle, soittelin alkuillasta asentajalle niin tämmönen vastaus; ei ollu yhtään huono idea tiputtaa ö-pohjaa varuuksi pois.. Huomas että on menty huolto-ohjelman mukaan. Sihti n. 60% paskan peitos (tämä siis -05 autossa jossa ei PITÄISI olla tarvetta kurkkia ö-pohjaan). Oli kuulemma niin hyvä kerros kakkia ö-pohjas että oli pakko jättää yöksi likoon. v*tun LONGLIFE!!
'04 9-5 Aero Wagon Biopower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
258tkm bensalla, 800km etanolilla. Pitää varmaan keväällä tipauttaa varmuuden vuoksi uudestaan pois kun saa enemmän etanoli-kilsoja alle. Suosittelen ehdottomasti putsaamaan tähän asti kertyneet sonnat pois. Ei siitä haittaakaan ole.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Osaatteko suositella osaavaa tekijää tälle operaatiolle pk-seudulla? Itsellä -05 2.0t jolla nyt rullattu 150tkm. Viime syksystä tuo on mulla ollut ja 30tkm itse ajellut ( ja vaihdot 10tkm välein tehnyt). Aikaisemmista vaihdoista ei tietoa ja huoltokirjassakin isoja aukkoja...
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Autohuolto T. Holmberg Vantaalla ainakin tuntee Saabit. "Etelä-Helsingissä" eli Tallinnassa sitten löytyy Saabianti, josta löytyy foorumillakin hyviä kokemuksia.Repolainen kirjoitti:Osaatteko suositella osaavaa tekijää tälle operaatiolle pk-seudulla?
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Kiitos! Täytyy kysellä vaikka tuolta Vantaan suunnalta ensin..-pete kirjoitti:Autohuolto T. Holmberg Vantaalla ainakin tuntee Saabit. "Etelä-Helsingissä" eli Tallinnassa sitten löytyy Saabianti, josta löytyy foorumillakin hyviä kokemuksia.Repolainen kirjoitti:Osaatteko suositella osaavaa tekijää tälle operaatiolle pk-seudulla?
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286