Replace key battery
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Replace key battery
Minkälainen patteri tuossa avaimessa on?
Auto on MY01 farkku.
Ja tarviiko avain koodata uudestaan kun vaihtaa pariston?
Auto on MY01 farkku.
Ja tarviiko avain koodata uudestaan kun vaihtaa pariston?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Replace key battery
Patterin malli haulla haettuna näyttäisi olevan CR1632.
Avausnäppäintä 4 kertaa tai useammin auton vieressä painamalla pitäisi patterin vaihdon jälkeen lähteä toimimaan, ellei turhan kauaa viivyttele avainta ilman patteria.
Avausnäppäintä 4 kertaa tai useammin auton vieressä painamalla pitäisi patterin vaihdon jälkeen lähteä toimimaan, ellei turhan kauaa viivyttele avainta ilman patteria.
Re: Replace key battery
Vähän uudemmassa mallissa ei ainakaan tarvinnut avainta koodata uudestaan. Patterin mallia en muista, mutta avaimen saat auki ja patterin näkyviin työntämällä avaimessa olevasta pienestä reijästä esim. ohuen sähkärin ruuvimeisselin ja kääntämällä sitä hiukan. jolloin kansi aukeaa.
Toisen polven saabisti
*9-5 2.0t linear 2004 myynnissä,
Ostetaan 9-3 2005 ->
*9-5 2.0t linear 2004 myynnissä,
Ostetaan 9-3 2005 ->
Re: Replace key battery
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Replace key battery
Jatketaanpa vanhaan topikkiin. Vaihdoin patterin femman avaimeen ja nyt ei toimi enää kaukosäädin. Kokeiltu on useat aukaisu-napin painallukset ja pidetty avainta virtalukossa pitkät tovit mutta ei vaan suostu toimimaan. Paikallisessa Delta-autossa sanotaan että pitää koodata uudestaan, hinta 45€. Aika kalliilta tuntuu minusta ja varsinkin vaimon mielestä . Koodaus tehdään ilmeisesti techillä? Oiskohan täälä Rovaniemen seudulla kellään kotona techiä ja taitoa koodaushommiin kohtuulista korvausta vastaan? Ja loppiaisena ollaan näilä näkymin menossa Ouluun jos sieltä päin olis mahollista saada apua. Yv tavoittaa. Ja saabhan on vm 2002 9-5 Wagon
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Replace key battery
Viallinen paristo tai kontaktivika, onko nuo jo poissuljettu? Virtalukossa pitäminen ei liene auta mitään, mutta avausnappia voi koittaa painella auton ulkopuolella ja ovet kiinni enemmänkin eri painelutaajuuksilla peräkkäisiä sarjoja. Myös pariston irroittamista ja uudelleen kiinnittämistä kannattaa koittaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Replace key battery
Hmm, eipä käyny mielessäkään että uus patteri ois sökö mutta pitääpä mitata se kun kotidun työstä. Kontaktivikaa tuskin on mutta pitääpä sekin poissulkea varmuuen vuoksi. Tuo avaimen virtalukossa pitäminen tuli vastaan jollain ulkomaan foorumilla ja tais koskea vielä ng-ysikolmosta, aattelin sitte sitäki kokeilla epätoivoissani
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Replace key battery
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=62903
Tuo 3Jiin ehdottama pariston pois käyttö ja uudelleen asennus on tuonut helpotusta ainakin joillekkin... Itsellä meni niinkuin elokuvissa
Tuo 3Jiin ehdottama pariston pois käyttö ja uudelleen asennus on tuonut helpotusta ainakin joillekkin... Itsellä meni niinkuin elokuvissa
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Replace key battery
Mun testerillä, vaikka ei ylijumala tech olekaan, voi avaimia koodata og9-3:een ja 9-5:een.
Ehtona on, että yksi toimiva virta-avain on ko. hetkellä olemassa. Kaukosäätimien toimivuudesta ei väliä, koska ne koodataan uudelleen. Samassa yhteydessä on koodattava mahdolliset lisäavaimet, ja niissä pitää koodata myös uudelleen koko avain, eli tuo virta-avainkin.
Näin ikävästi kerran kävi, kun yhdelle koodattiin kaukosäädin toimintaan niin oli unohtanut toiset avaimet kotiin. Eipä sitten toimineet ne ollenkaan enää.
Ehtona on, että yksi toimiva virta-avain on ko. hetkellä olemassa. Kaukosäätimien toimivuudesta ei väliä, koska ne koodataan uudelleen. Samassa yhteydessä on koodattava mahdolliset lisäavaimet, ja niissä pitää koodata myös uudelleen koko avain, eli tuo virta-avainkin.
Näin ikävästi kerran kävi, kun yhdelle koodattiin kaukosäädin toimintaan niin oli unohtanut toiset avaimet kotiin. Eipä sitten toimineet ne ollenkaan enää.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Replace key battery
No nyt alko toimiin meilläki, juurikin tuo Fakiirin mainitsema keskustelu ohjenuorana 3Jiin ohje. Aukaisunapin painalluksia tarvi tosin kuusi mutta pääasia että toimii. Kyllä olis taas köyhää sakotettu korjaamolla mutta kiitos foorumin saa niiläki rahoila ostaa vaippoja ja maksalaatikkoa
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Replace key battery
Tuli kanssa tuo SIDin valitus kehiin. Vaihdoin patteri, ei apua, ovet kylläkin aukeaa mutta SID itkee paristoa. Noh kehiin etanolilla putsaus (eli sen miinusnavan ja plussanavan alueen emolevyssä), jaaa... ei apua. Asetoni...? Ei apua.
No sitten hermostuin ja purin uudestaan emolevyn esille, kävin kolvilla kaikki sirun jalat, nappien jalat ja plusnavan sen metalliliuskan kolvauskohdat läpi. Otin emolevyn ja pesin sitten sen ihan saippualla ja hammasharjalla oikein priimapuhtaaksi. Sitten pieni hoonaus sille miinusnavan kupariläntille ja... Avot, nyt toimii monen sadan metrin päästä!
Ettäs sellaista.. Hiusmurtuma, hapettuman kautta läpilyönti tai sen miinuspuoleisen kupariläntin hapettuma, mikä lähti mekaanisesti parhaiten pois. Piirilevykin kiiltää kuin kissan pallit.
P.S.
Ei tarvitse pelätä pestä näitä piirilevyjä. Kunhan ottaa patterin pois, odottaa pari minuuttia ja sitten varmuuden vuoksi oikosulkee hetkeksi piirilevyn + ja - navat jotta varmasti purkautuu. Ja toki kuivata täytyy oikein kunnolla, ehdottomasti hiustenkuivaajalla.
No sitten hermostuin ja purin uudestaan emolevyn esille, kävin kolvilla kaikki sirun jalat, nappien jalat ja plusnavan sen metalliliuskan kolvauskohdat läpi. Otin emolevyn ja pesin sitten sen ihan saippualla ja hammasharjalla oikein priimapuhtaaksi. Sitten pieni hoonaus sille miinusnavan kupariläntille ja... Avot, nyt toimii monen sadan metrin päästä!
Ettäs sellaista.. Hiusmurtuma, hapettuman kautta läpilyönti tai sen miinuspuoleisen kupariläntin hapettuma, mikä lähti mekaanisesti parhaiten pois. Piirilevykin kiiltää kuin kissan pallit.
P.S.
Ei tarvitse pelätä pestä näitä piirilevyjä. Kunhan ottaa patterin pois, odottaa pari minuuttia ja sitten varmuuden vuoksi oikosulkee hetkeksi piirilevyn + ja - navat jotta varmasti purkautuu. Ja toki kuivata täytyy oikein kunnolla, ehdottomasti hiustenkuivaajalla.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Replace key battery
Miten pitkään noiden patterien pitäisi kestää avaimessa? Minulla syö avain puolessa vuodessa jo yhden
9-5 2.3t -00 ~1800mg/c @ 6000rpm
Turbo-Saabisti #7815
Turbo-Saabisti #7815
Re: Replace key battery
No itsellä kestää paristo pari vuotta..
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866