j0ne kirjoitti:Gatesin uppoasennuksen kestävä letku joka uutena oli hiton kovaa muistuttaa nyt lakritsia. Kuitenkin ehjä ja ei turvonnut. Oli livennyt t-haarasta irti.
Hmm, ainakin se Gatesin uppoletku letku, jota ostin täältä varaosaliikkeestä 5 metriä ja myin tarvitseville oli ihan pehmeää ja kevlarkudoksista. Sai pienemmälle mutkalle kuin vakiobensaletkun. Mulla oli kyllä vuoden päivät likoomassa yks tavallinen bensaletku(Gatesia sekin) pullollisessa bensaa, eikä tuo siinä ajassa vielä mennyt miksikään, kuten ei samasta letkusta oleva pätkä meidän 9-5 tankissakaan ja onhan se saanut etanolikylpyäkin jo yli vuoden ja sitä ennen bensaa 5kk. Pitänee kuitenkin hoitaa toinen letku tilalle ennenkuin jäädään välille.
Nyt pitäis vaihtaa pumppu NG900 -94 autoon. Tuntuu foorumilta löytyvän taas kerran todella hyviä ohjeita. Minkä bensaletkun uskaltaa laittaa, jos kerran tämä Gates (45-8135 Motonetin no.) on muuttanut muotoaan tankissa? Ja toinen kysymys, onko se muovirenkaan avaukseen/ sulkemiseen tarvittava "avain" 13,6 cm leveä? Jostain jäi tuollainen mitta muistiin. Ja kolmas kysymys, joku mainitsi, että Motonet lopettaa "alkuperäisen" pumpun myynnin, mikä tilanne on? Onko Kiina-kopio väitteissä perää? Auto on 25 km päässä omasta tallista, ja olis kiva kun osais ottaa kaikki tarvittavat työkalut kerralla mukaan...
Minkä bensaletkun uskaltaa laittaa, jos kerran tämä Gates (45-8135 Motonetin no.) on muuttanut muotoaan tankissa?
Luultavasti sitä silti uskaltaa käyttää jos vaan kirraa kunnolla lyttyyn. Varmaan vaan pehmenee kun pääsee lillumaan bensan ja viinan sekaan hieman ja jää sitten siihen muotoon, pitää nyt vielä tarkkailla ettei tapahdu mitään kriittisempää muodon muutosta.
mulla kans takana yks(se ainoa) keskeytys Tuusulan motarille ku irtos Gates pumpusta...mielestäni kiristin ihan kunnolla mut oli silti päässy irtoo parissa päivässä.
nyt pysyny jo jokusen kuukauden...
kannattaa muuten olla tarkkana jos motonetistä käy hakemassa...saattavat olla letkut ihan sekasin niissä lootissa...näin ainakin Konalassa...sai ihan itse metsästää sieltä joidenkin kymmenien letkujen seasta ku varasto saldo näytti 2.
eli siis etanolin kestävät ja EI etanolia kestävät samoissa laatikoissa
900 2.3T -95RE85, BMW 335da -07 NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Oisko noissa halvemmissa pumpuissa tärinää että pikkuhiljaa löystyy, ainakin noi perinteisen malliset klemmarit. Millikierteisen voi kiristää aika paljon tiukempaan
Mulla oli 4 kk ja sitten jätti välille, toisen kerran 3 kk ja oli klemmari ihan löysällä. Sit alkoi pysymään toi puristettava malli
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
jlatomaa kirjoitti:
Mulla oli 4 kk ja sitten jätti välille, toisen kerran 3 kk ja oli klemmari ihan löysällä. Sit alkoi pysymään toi puristettava malli
Tarkoitatko sellaista "jousikuormitteista" klemmaria joita käytetään yleensä tehdasasenteisina mm. vesiletkuissa?
Itsellä taitaa tuo kyseinen gates olla 9.5mm sisähalkaisijalla, ei nimittäin motonetissä ollut muuta vaihtoehtoa kuopiossa. Oli kyllä silti tiukka asentaa paikalleen, eli vaikuttaisi pitävän. T-haaraan laitoin jälkeenpäin vielä toisen klemmarin ja pumpun päästä tarkastin liitoksen 500km ajon jälkeen. Pitääpä seurailla kerta tuollaisia sattumia ollut, ei ole kovin mukavaa jos laukeaa ajossa irti.
jlatomaa kirjoitti:ei jousi vaan ns permanent lock.. pihdeillä puristetaan ja jää asentoonsa
Jos on kiree jousiklemmari sekin voisi pysyä
EDIT: tuossa on kuva http://www.bpi-chempump.fi/oetiker.htm
Okei, kiitos! Tuollaisia mulla ei vielä ole ollutkaan missään vehkeessä. Aika yksinkertainen, mutta ilmeisen nerokas rakenne. Eikä tarvi mitään erikoista työkalua, vaan tylsät hohtimet toiminee tuossa ihan hyvin.
Tänään vaihdoin pumpun, vanha kesti hiukan päälle 320 000km
On se vaan perin vittumainen saada pois tankista Pumpuksi laitoin ton svedish partsin, eli motonetin kalliimman "satsin" pumpun... nyt ei kuulu mitään ääntä kun laittaa virrat päälle (vanhalla sirahti), etanolilla ajellaan... katsotaan kauanko tämä sitten kestää