Ainakin 220 tkm kestivät mun femmassa uretaanipuslat. Myöhemmästä kestosta en tiedä uudella omistajalla. Sen sijaan alkuperäisiä poikittaistukivarsien puslia sai vaihdella 100 tkm välein.
NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Onko kukaan keksinyt, mitkä helat olisivat pitkäikäisimmät noihin poikkivarsien ulkopäihin? Joka vuosi vähintäänkin yhden Lemförderin saa leimalle laittaa, ja nyt taas molemmillakin puolilla väljää renkaita vaihtaessa. Vai vaihdanko vain kaikki kerralla, toivoen ensi vuodesta välivuotta tuon suhteen
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Mulla on kestänyt monta vuotta kun täytin ne rasvalla, oli uudet aivan kuivat sieltä kumien alta.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Ei kai joka vuosi tarvii vaihtaa
Joko asennusvirhe tai ..
Joko asennusvirhe tai ..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
En tällä autoalan kokemuksella ja oikeilla työkaluilla, oikein usko asennusvirheeseen. Toki kaikki on aina mahdollista. Väljänä oleva pusla, on aina ollut eri kuin edellisenä vuonna jonka takia nyt vaihdan kaikki kerralla. Mieleen myös tuli tuo rasvojen tarkistus/lisäys.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Kyllä nuo on osapuilleen 100tkm kestäneet. Tämä on oma kokemukseni kahdesta 9-5:stä. Ensimmäinen ostettiin vuonna 2006. Ihan jotain perus osaa ne on olleet ja rasvaa tosiaan olen niihin lisännyt uutena jo. Asennustyökalussa oli semmonen mitoitusvika, että holkki painoi sisempää helaa, eikä ulkokehää. Sorvasin holkin syvemmäksi, jotta hela painetaan pesään ulkokoolista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Niin, eihän sen sisäänpainokupin sisäsyvyyttä tarvitse kasvattaa kuin sen nivelen päädyn alalta, ei koko kupin pohjalta. Silti taisi mennä aika ohueksi sorvatusta kohdasta?
Lisärinkulalla korjasin tuon saman ongelman. viewtopic.php?p=1313843#p1313843
Lisärinkulalla korjasin tuon saman ongelman. viewtopic.php?p=1313843#p1313843
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Hyppösellä Joensuussa vaihoin taakse ne kaikki. Tohon -02 Farkku femmaan. Samalla tuli takalasinpyyhkijä kuntoon, sekä ilmanputsarikotelo ja tehostimen lauhutin kiinni.
Samalla huomattii, että on vaimentaja tukossa. Reilun tunnin revin sisuksia lattialle sieltä. Aikapitkälti supikoiran verran vaimenninvillaa lähti pois. Oli hapantunu sisäputki siitä ja sitte karannu villat. Onneks huomattii. Sentakia on tullu vaihettuu turhaan osia, koska on herjannu vaikka ja mitä täyskaasulla.
Kiinan rosteriputkisto kyseessä.
Kannattaa muidenkin tarkistaa vaimentajanne!
Nyt ei enää nikottele missää vaiheessa.
Oli vähä liikoo vastapainetta ja varmaa seki oli osasyynä gt17 hajoamiselle. Siellä nykysin on uusi aeron turbo ja softattu ohjelma.
Samalla huomattii, että on vaimentaja tukossa. Reilun tunnin revin sisuksia lattialle sieltä. Aikapitkälti supikoiran verran vaimenninvillaa lähti pois. Oli hapantunu sisäputki siitä ja sitte karannu villat. Onneks huomattii. Sentakia on tullu vaihettuu turhaan osia, koska on herjannu vaikka ja mitä täyskaasulla.
Kiinan rosteriputkisto kyseessä.
Kannattaa muidenkin tarkistaa vaimentajanne!
Nyt ei enää nikottele missää vaiheessa.
Oli vähä liikoo vastapainetta ja varmaa seki oli osasyynä gt17 hajoamiselle. Siellä nykysin on uusi aeron turbo ja softattu ohjelma.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Nostetaas taas tätä,,, Yksi asia ei tullu tästä vielä selväksi: Jos vaihtaa noita poikittaistukivarren ulompia/ylempiä puslia, niin tartteeko molemmat takatassut olla ilmassa, ettei kallistuksenvaimentimen tanko kampea liikaa, vai onnistuuko tuon kompensoimaan jollain kikalla?
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Hyvin kesti motonetin trw.t tähän asti. Tänään vaihtui taas 4 kpl.. tosin eri merkkiset..
Tuohon motonetin työkaluun laitoin yhden vanhan laakerin ulkokoolin väliin, niin kävi nätimmin uuden sisään laittaminen.