Pari kysymystä 9-5:sta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
icekad
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 18:44

Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja icekad »

Näin uutena :saab: istina olisi muutama kysymys esittää.

Autona siis vm98 2.3t (245t km) johon ei ole koskaan tehty tuota huohotinpäivitystä.
Se olisi tarkoitus tehdä mahdollisimman pian, niin kannattaako samalla putsata öljysihti vai irtoaako sitä karstaa öljypohjaan/sihtiin vasta sen jälkeen kun autolla ajetaan E85:llä?

Onko tämä http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=59-0015 hyvää öljyä tuohon koneeseen? Vai tarviiko sen olla jotain muuta?

Kuuluuko nuissa olla vakiona 2 flektiä keulassa kun kehikko niille on, mutta itsellä on vain yksi flekti paikalla.

Kiitokset jo etukäteen jos joku viitsii vastailla.
9-5 Aero -00
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja blair »

Hei,

tervetuloa :saab: porukkaan!

Viisaammat neuvoo varmasti lisää, mutta minusta jos autoon ei ole tehty huohotin päivitystä, niin tutkisin sihdin heti. Jos alakerta on kovin paskainen, niin pitänee miettiä josko yläkertaa pitää kanssa avata ja tutkia möhnäisyys.

Sihdin putsaus lienee syytä tehdä uudestaan, kun siirrytty E85 käyttöön. Kai jotain teoreettista ajatusta voisi hautoa siitä, että vaihtaisi E85 ASAP ja sitten pientä ajoa ja sihti auki. Itse kuitenkin ehkä tarkistaisin lähtötilanteen, eli ÖP auki.

Itse käytän juuri tuota öljyä, kuten moni muukin. Foorumilla on myös paljon porukkaa, jotka käyttää jotain aivan eri öljyä (syistä jotka ei ole täysin auennut minulle). Öljynvaihto 10 000km välein. Suosittelen tätä vahvasti, koska autosi kuuluu huohotinvammaisten joukkoon ja huohotinpäivitys on jätetty tekemättä. Automaattisestihan tämä ei tarkoita sitä, että autossa on jotain häikää.
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja oju »

Itselläni on 2,3t MY00 jossa on kaksi flektiä. Auto on tosin automaatilaatikolla jos sillä on jotain merkitystä.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5658
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja tturku »

onko ilmastointia? Yleensä toinen flekti on ilmastoinnin kanssa?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
lattsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2011 08:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja lattsa »

Toinen Flekti on tosiaan ilmastointia varten.
9-3 2,0 T Sport Combi Vm 2009
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
icekad
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 18:44

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja icekad »

Juu täytyypä se öljysihti siis putsata samalla kun tekee sen huohotinpäivityksen ja mahdollisesti sitten uudestaan jos tekee E85 päivityksen.

Ilmastointia ei ole omassa autossa eli siksi se puuttuva flekti.
9-5 Aero -00
Atte Sirén
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 00:44
Paikkakunta: Kerava

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja Atte Sirén »

.
Viimeksi muokannut Atte Sirén, Su Joulu 20, 2015 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Atte Sirén, Kerava-city
9-5 Aero Combi -01, 9-5 2.3t -98, 9000 CSE 2.3t -93
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja Termos »

icekad kirjoitti: Ilmastointia ei ole omassa autossa eli siksi se puuttuva flekti.
Kah, toinenkin kalliin ja harvinaisen ilmastoimattoman femman omistaja löytyi :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja blair »

Termos kirjoitti:
Kah, toinenkin kalliin ja harvinaisen ilmastoimattoman femman omistaja löytyi :mrgreen:
Kiitos vinkistä!!
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja Termos »

blair kirjoitti: Kiitos vinkistä!!
Eipä kestä. Tosin himppasen jäi askarruttamaan, että mistä vinkistä kiittelit :roll:

Ilmastoimattomia femmoja valmistettiin verrattain vähäinen määrä, syyksi on kerrottu korkeat valmistuskustannukset.
Ymmärrettävää, eiköhän ekan vuosimallin femman tilaajalla pääsääntöisesti ollut lompsassa painetta riittävästi, että se ilmastointi ruksattiin tilauskaavakkeeseen lähes poikkeuksetta.

Vaan joku näitäkin osti uutena, muutama rikkoontuva osa vähemmän konehuoneessa ja pikselivikaisia näyttöjä kabiinissa :mrgreen:

Kuva

Kuvassa meitin karvalakki.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja blair »

Taisinpa lainata väärän hepun tekstiä :lol: . Piti tuosta öljyn ostopaikasta kiitellä. Mutta kiitos nyt kaikille kaikesta tasapuolisesti :mrgreen:
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Urkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Loka 16, 2004 01:50

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja Urkki »

Saakos tuossa ilmastoimattomassa mallissa nauttia niistä alipainesuhahduksista kuten og900 ilmanvaihtoa manipuloidessa :D
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Luultavasti ei, kun ilmastoimattomassa OG9-3:ssakin tuntuu lähinnä siltä kuin kääntäisi kaikkien venttiilien asentoa ihan käsivoimin, ilmansuuntauksen säätöpyörä vaatii ihan voimankäyttöä toisin kuin ogsatkussa...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Tommonen ilmastoimattoman uus paneli oli muistaakseni klubikaupan varaosapinossa ainakin lehtosen rompetorilla viime vuonna.
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
icekad
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Kesä 03, 2012 18:44

Re: Pari kysymystä 9-5:sta

Viesti Kirjoittaja icekad »

Uutta probleema tuli vastaan ja tarvitsisi hieman neuvoja, että mihinkäs kuuluu mennä muutama alipaineletku.

Elikkäs tein huohotinpäivityksen autoon ja kun rupesin kasailemaan autoa niin huomasin pari alipaineletkua jotka olivat irrallaan.

Mihinkäs kuuluisi mennä tämä alipaineletku joka lähtee tuosta mötikästä (mikä lieneekään?)

http://aijaa.com/0070310389844

Lisäksi tämän kuvan ylempi alipaineletku tarvitsisi oikea paikan

http://aijaa.com/0010510389862

Tuon imusarjassa olevan alipaineletkun laitoin tuohon alla olevassa kuvassa näkyvään mötikkään (ei siis hajuakaan kuuluuko tuohon)

http://aijaa.com/0099610389887
9-5 Aero -00
Vastaa Viestiin