automaatti kolahtelee

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
J.N
"Hirsch"
Viestit: 954
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: automaatti kolahtelee

Viesti Kirjoittaja J.N »

kooamas kirjoitti:Paljonko tuollaisella tukikumienvaihtorempalla on hintaa (työ ja osat, ei siis itse tehtynä)? Ja millaisilla kilometreillä sellaista voi alkaa epäilemään (tietäen toki, että yksilöerot suuria)?
Kannattaa etsiskellä vanhoja viestiketjuja aiheen tiimoilta, hinnoista orggis- ja performance-osien välillä, kuten myös osan vaihtamisesta / vaihdattamisesta on kyllä ollut juttua ja hintoja esillä. Vaihtotyö on varsin helppo noviisillekin.

Osan (osien) vaihtotarvetta on hieman turha haarukoida vain kilometriperustaisesti, ajan hammas kun puraisee pienemmälläkin ajomäärällä olevien laitteiden tiettyihin osasiin ennemmin kuin myöhemmin, joten siinä ~50-500tkm välillä asiaa voi varsin perustellusti epäillä.

[Edit.] > Linkki
#3418
Yxvaan
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Re: automaatti kolahtelee

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

jcarlson kirjoitti:Venttiilikoneisto.
Venttiilikoneiston 3 isompaa venttiiliä (SLU, SLT ja SLS) rupeaa takertelemaan karstan takia. Varsinkin SLT joka säätää linja painetta. Netistä löytyy ohjeita putsaukseen. Karojen pitää liikkua täysin ilman mitään kitkaa.
-Arska-
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: automaatti kolahtelee

Viesti Kirjoittaja Suomik »

kooamas kirjoitti:Paljonko tuollaisella tukikumienvaihtorempalla on hintaa (työ ja osat, ei siis itse tehtynä)? Ja millaisilla kilometreillä sellaista voi alkaa epäilemään (tietäen toki, että yksilöerot suuria)? Ja kyse siis 5-lovisesta.
Tämän ei ole tarkoituskaan olla tarkka vastaus, kun kysyjällä on automaatti, mutta hehtaaria kuitenkin: omaan kova-askiseen vaihdoin momenttituen kummankin pään puslat uretaanisiin. Osat olivat MH:lla kotiintoimitettuna 130€, kun PCS:lta tilasin. Orggikset marmorilta ovat todennäköisesti halvemmat, kysymällä selviää.

Ei noita ole mitään syytä olla vaihtamatta itse, mutte jos homman haluaa teettää, niin ihmettelen jos siihen pajalla yli 0,5h menee. Sanotaan siis että jos n.200€ keikkaan varautuu niin ei paljon liene pieleen mennä, voi saada jopa kahvi-/lounasrahat takaisin, riippuen mistä ja mitkä puslat hankkkii.

Alle 100tkm ajetuista noita kai on vaihdettu risaisina, ainakin manuaaleista. Itsellä oli 85tkm/6vuoden kohdalla alkuperäiset gumekset ihan ehjät ja virheettömän oloiset.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
henkkaw10
"Aero"
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 18:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: automaatti kolahtelee

Viesti Kirjoittaja henkkaw10 »

Mulle vaihdettiin orkkispuslat automaattiin Saabiantilla Tallinnassa pari kuukautta sitten.
Puslat ja vaihtotyö oli siellä 83.63€ yhteensä.

Loppu vaihteiston kolahtelut kun seinään uusien puslien myötä.
Saab 95 2.3t autom.-06
Ara 63
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Joulu 29, 2011 12:32
Paikkakunta: Varkaus

Re: automaatti kolahtelee

Viesti Kirjoittaja Ara 63 »

5-vaihteinen vm.02 automaattilaatikko vikatilassa P0785. Mikä on solenoidien syöttöjännite jotta uskaltaisi varmuudella testata?
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: automaatti kolahtelee

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Tuo nelivaihteinen on tosiaan ilmeisen kestävä laatikko.

Omassa seuraavat ominaisuudet/viat 385tkm ajettuna; valoihin hidastaessa ykkönen kolahtaa lämpöisenä, kuuluu hyvin ikkuna auki ja tuntuu takalistossa. Tehnyt tuota viimeisen 15tkm (niin kauan kun auto minulla ollut) ja tuo jenkkikin tekee sitä alle 200tkm ajetulla lootalla. Netistä löytyy lisää infoa esim Volvojen puolelta. Syy usein väljä venttiilipöytä.

Toinen ominaisuus on se, että kun laatikko on oikeasti lämmin (ajeltu yli 20km) niin harvakseltaan töksähtää neloselle mennessä jos nostaa kaasun juuri ennen neloselle menoa 40-60 vauhdissa. Väheni huuhtelulla. Syy lienee väljä venapöytä. 5tkm ainakin tehnyt tuota.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
start95
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Marras 05, 2012 15:39

Re: automaatti kolahtelee

Viesti Kirjoittaja start95 »

Ara 63 kirjoitti:5-vaihteinen vm.02 automaattilaatikko vikatilassa P0785. Mikä on solenoidien syöttöjännite jotta uskaltaisi varmuudella testata?
Moi, mulla oli samanvuosimallisessa TCM-boksi hajonnut tuolla vikakoodilla, kokeileppa löytää jostain toimiva boksi...
Vastaa Viestiin