Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!

Viesti Kirjoittaja blair »

joo... huhuu...

***

Uusi osa oli Järvenpään Mäkelän Autossa 43€ ja klubin mainittua hinta laski 35€. Oikein hyvää palvelua ja osa oli hyllyssä!

Tiedoksi vaan Saab Partsille: Vantaan Magneetissa ei osata edes käyttää EPC:tä, Järvenpäässä oli hyllyssä mitä osaa vain tarvitsi. Myöskin kun kaveri näki lapun, jolle olin kirjoittanut osanumeron, niin tiesi heti mikä osa kyseessä.

P.S
Erityiskiitos nimimerkille "hyvoneju", joka tarjosi apuansa!
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!

Viesti Kirjoittaja saabvector »

Fcod 4657 ja Limp 10 täälläkin, onko se nyt kaasuläppä kotelo vai takaisku ventiili, mikä on kylläkin täysin " kunnossa ulkoisesti " eikä ole tukossa, vai mikäköhän taas tällä kertaa..

Edit. Jos ongelma paisuu ja päätyy ensiapuun eli läppäkotelon toleranssin nostoon niin tarkoittaako se että Softaakin ( Stage1 ) pitää mulkata :?: :?
Viimeksi muokannut saabvector, Ke Elo 01, 2012 16:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5260
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

blair kirjoitti:Vantaan Magneetissa ei osata edes käyttää EPC:tä
Ei ole ainut merkkiliike. Joskus joutunut kurkottelemaan tiskin yli neuvomaan sen epc:n käytössä. Sittemmin oppinut menemään osanumeroiden kanssa kyselemään/tilaamaan osia.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!

Viesti Kirjoittaja Jzo »

saabvector kirjoitti:Fcod 4657 ja Limp 10 täälläkin, onko se nyt kaasuläppä kotelo vai takaisku ventiili, mikä on kylläkin täysin " kunnossa ulkoisesti " eikä ole tukossa, vai mikäköhän taas tällä kertaa..

Edit. Jos ongelma paisuu ja päätyy ensiapuun eli läppäkotelon toleranssin nostoon niin tarkoittaako se että Softaakin ( Stage1 ) pitää mulkata :?: :?
Täsmälleen sama ongelma. Voisiko tätä tehdä joku muu laite tosiaan kun itse kotelo? Vaihdoin jo toisen kotelon tilalle ja samaa problemaa pukkaa. Autossa josta tämä toinen läppäkotelo on se oli toiminut moitteetta. 8O
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kai nollasit vikakoodit samalla?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Siis kyllä nollasin. Lienee tämä ilma yhdistettynä jo jonkun verran tietä nähneeseen koteloon huono erityisesti noiden potikoiden osalta jota tuo kotelo sisältää. Nollailla vaan boksia jos vika uusiutuu ja sitten ostaa uus kotelo kun ei nollaukset enää inspaa. :)
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Tobbana kirjoitti:
blair kirjoitti:Vantaan Magneetissa ei osata edes käyttää EPC:tä
Ei ole ainut merkkiliike. Joskus joutunut kurkottelemaan tiskin yli neuvomaan sen epc:n käytössä. Sittemmin oppinut menemään osanumeroiden kanssa kyselemään/tilaamaan osia.

-Sami





ette kai te tosissanne luule että Saabpartsilla on varaa valita jälleenmyyjät :roll:
Myynti on sitä luokkaa että siitä on enempi haittaa kuin hyötyä.

Tulee juurikin kuvatunkaltaisia ilmiöitä, harmi vaan että sitten kitistään täällä eikä sanota suoraan tiskillä.

Asiakas X olisi varmaan ymmärtänyt syyn jos olisi sanonut asiasta johon varaosamyyjä olisi antanut luonnollisen selityksen esim tähän tyyliin että olen tätä tehnyt vasta XX kuukautta ja näitä Saabin osia kysytään niin harvoin niin en vielä tätä ohjelmistoa hallitse

Toki tämähän olisi pitänyt jo myyjän heti aluksi kertoa.

PS, ei herneitä

Enkä tiedä ko tilanteista yhtään mitään enkä niissä olleista henkilöistä...
TiskiJukka
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
Paikkakunta: Parola

Re: Vikakoodi FCOD 4657 (P1231) ja LIMP 10 - Kiireesti apua!

Viesti Kirjoittaja TiskiJukka »

Nuo alkuperäiset muovirunkoiset yksitie venttiilit kannattaa vaihtaa alumiinirunkoiseen versioon ihan jo ennakoivasti koska ne on jo kauan sitten todettu todella huonolaatuisiksi. Monesti ne on jumittuneet ja päästävät ilmaa läpi hieman molempiin suuntiin.
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Vastaa Viestiin