Moi, löytyy otsikon mukaista ongelmaa joiden tiimoilta kaipaisin neuvoja.
https://dl.dropbox.com/u/3041171/takaisku.jpg
Eli tänään syttyi 2.0t 2007 automaattiin check engine valo. Ajossa auto tuntuu melko normaalilta, mutta tyhjäkäynti heittelee ja on normaalia alhaisempi. Konehuonetta tutkiessani kiinnitin huomiota uuteen tuhinaan ja huomasin että kyseinen härveli on oikealta puolelta irtipoikki.
Nyt palstan selailun perusteella löysin autosta toisen oireen, johon olen muutaman kerran törmännyt viime aikoina. Parkkipaikalta kylmänä lähtiessä jarrut ovat olleet hyvin tehottomat.
Kysymyksiä:
Mikä tuon kyseisen letkun/venttiilin funktio on, jossain mainittiin kampiakselin huohotukseksi?
Voiko kyseisen letkun/ventiilin rikkoontuminen aiheuttaa check engine valon ja tyhjäkäynnin heittelyn?
Voiko kyseisen letkun/ventiilin rikkoontuminen aiheuttaa jarrujen temppuilun kylmänä?
Voiko letkusta vaihtaa vaan tuon venttiilin vai meneekö koko letku vaihtoon ja löytyykö korvaava osa esim. motonetistä?
Ja vielä se tärkein, eli onko tuo letku/venttiili itse vaihdettavissa ilman mitään kummempia työkaluja?
ps. Löysin asian tiimoilta muutamia viestejä, mutta en saanut mielestäni tarpeeksi selkeää vastausta. Kiitos jos jaksatte vastailla
Check engine, takaisku(?) poikki ja jarruongelma..
Re: Check engine, takaisku(?) poikki ja jarruongelma..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=127273
Juu pari viikkoa sitten vaihdoin, voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Jarruista en tiedä..
Kannattas lukee vikakoodit, vaihtaa tuo venttiili letkuineen ja katsoa mitä sitten sanoo.
Mulla tuo ei antanut vikakoodia ja monella taitaa olla poikki pidempäänkin et oisko toinen vikakin sulla?
Juu pari viikkoa sitten vaihdoin, voi vaikuttaa tyhjäkäyntiin. Jarruista en tiedä..
Kannattas lukee vikakoodit, vaihtaa tuo venttiili letkuineen ja katsoa mitä sitten sanoo.
Mulla tuo ei antanut vikakoodia ja monella taitaa olla poikki pidempäänkin et oisko toinen vikakin sulla?
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Check engine, takaisku(?) poikki ja jarruongelma..
Kampikammion huohotinletku.vivvea kirjoitti: Kysymyksiä:
Mikä tuon kyseisen letkun/venttiilin funktio on, jossain mainittiin kampiakselin huohotukseksi?
Aiheuttaa.Voiko kyseisen letkun/ventiilin rikkoontuminen aiheuttaa check engine valon ja tyhjäkäynnin heittelyn?
Todnäk. ei. Kokeile muitakin kovissa letkuissa olevia takaiskuventtiilejä moottoritilasta, voi olla katkennut juurestaan eikä huomaa ennenkuin koskee.Voiko kyseisen letkun/ventiilin rikkoontuminen aiheuttaa jarrujen temppuilun kylmänä?
Muoviputki venttiileineen vaihtoon, tuonne kovaan letkuun on hankala liittää mitään tarviketakaiskua. Saabilta uusi letku kolmisenkymppiä.Voiko letkusta vaihtaa vaan tuon venttiilin vai meneekö koko letku vaihtoon ja löytyykö korvaava osa esim. motonetistä?
On jos ostat uuden letkun, pikaliittimellä kiinni öljyloukossa koneen takana.Ja vielä se tärkein, eli onko tuo letku/venttiili itse vaihdettavissa ilman mitään kummempia työkaluja?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Check engine, takaisku(?) poikki ja jarruongelma..
Kiitokset vastauksista. Huohotinputkea vaihteassa huomasin myös, että jarrutehostimen alipaineletkun takaiskuventtiili oli myöskin rikki, eli vaihtoon meni sekin. Tämä selittänee myös jarruongelmat. Liekö sama henkilö suunnitellut moccamasterin tippalukon ja nämä muoviset pilipaliventtiilit..