Häiriövalo syttyy ei vikakoodeja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
sefo
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: La Elo 19, 2006 19:36
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Häiriövalo syttyy ei vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja sefo »

Auto 9-5 mallia Y eli 2000. Automaatti 2.0l ja aivan vakio.

Moottorin häiriövalo (se moottorin näköinen) syttyy aina joskus, ainakin moottoritieajossa tullut pari kertaa. Valo syttyy uudelleen auton sammuttamisen jälkeen mutta poistuu eikä tule heti uudelleen jos akun irrottaa muutamaksi minuutiksi. Vikakoodeja ei OBD skannerilla näy vaikka valo palaa taulussa. Häiriövalon tullessa ajossa ei mitään havaittavaa muutosta käynnissä ole.

Mikä voi sytyttää valon ilman että vikakoodia menee päälle?
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki merkkihuolto Riihimäellä. Sefotec Tmi
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Häiriövalo syttyy ei vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kyllä siellä vikakoodi on. Käy lukemassa kunnon testerillä, vaikkapa Hämeenlinnassa on karg:lla tech2 jolla vikakoodit oikeasti löytyy.

Veikkaan bypassia, sytytyshäiriöitä tai seosvikakoodia
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Häiriövalo syttyy ei vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Bypassventtiililtä rintapellin magneettiventtiilille menevä kumiletku hapertunut ja irronnut mangneettiventtiilin puoleisesta päästä.
Nimimerkillä monta vaihtanut 8O !
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Nacke
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Syys 28, 2012 14:56
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Häiriövalo syttyy ei vikakoodeja

Viesti Kirjoittaja Nacke »

Itselläni vastaavaa aiheutti takerteleva venttiili. Kesti ajaa 10-50km akun kengän irroittamisen jälkeen, kun valo syttyi uudestaan.
Irroitin venttiilin ja ruiskutin reippaasti CRC'ta venttiilin sisään ja ravistelin jonkin aikaa sekä kaadoin/ravistelin ylimääräiset pois. Nyt valo ollut palamatta n.500km.

MM

P.S. Ensimmäinen viestini tälle loistavalle foorumille, josta ollut suunnattomasti apuja erilaisten ongelmien kanssa ja pakkohan tänne oli ennenpitkää rekisteröityä :)
Vastaa Viestiin