Omituinen käynnistysongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Omituinen käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Etsi toimintoa käyttelin mutta en ihan yhtäkkiä löytänyt sopivaa vastausta...
Mitäs te viisaat tähän?
Vaimo ajoi tuolla etanoli 95:lla eilen töihin ja auto pelitti ihan hyvin. Viimeisin tankkaus kyllä tehty 95:lla. Minusta se on kyllä aina ollut hiukan huonompi käynnistymään 95:lla, kuin etanolilla.
No, töistä lähtiessä se ei sitten enään käynnistynytkään. Ite sitten iltasella paikalle ja vaihdoin sytkäboxsin sekä tulpat. Bensaakin tuli, kuuntelukoe pumpulla ja moottorin puolelta siitä nippelistä testasin. Ei kuiteskaan lähtenyt käymään.
Suustuspäissäni laitoin auton lohkolämppärin päähän ja lähdimme kotiin 60km päähän hakemaan traileria.
Trailerin kanssa viereen päästyä ajatteli kokeilla vielä kerran ja sehän käynnistyi! Alkujaan ei käynyt ihan parhaiten mutta sitten ihan normaalisti.
Ajoin auton kotiin ja koitin sammuttaa/käynnistää useasti ja ihan normaalisti toimi. Samoin tänä aamuna, tosin auto oli tallissa.
Voisiko tuolla asentoanturilla tuollainen kylmänä esiintyvä vika vai mitä keksisitte?
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Omituinen käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Ja ei vikakoodeja? Asentoanturin vois ehkä vaihtaa, onpahan ainakin se vika pois suljettu.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
9000T&95SE
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
Paikkakunta: Stadi

Re: Omituinen käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja 9000T&95SE »

Nitzgu kirjoitti: Voisiko tuolla asentoanturilla tuollainen kylmänä esiintyvä vika vai mitä keksisitte?
Yleensä asentoanturiviat tulevat esiin lämpimällä koneella ja jäähdyttyään auto taas pelaa.

Käsitykseni mukaan kipinää ei tule jos asentoanturi on hajalla. Asentoanturin kuntoa voi tarkastella startatessa. Kierroslukumittarin neulan pitäisi hieman nousta (n. 200 rpm) jos startti pyörii normaalisti JA asentoanturi on ehjä. Risalla asentoanturilla rpm on nolla.

Open SIDillä on helpompi nähdä kierrosluku.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
mikis63
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Loka 31, 2012 16:00

Re: Omituinen käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja mikis63 »

Täälläkin vastaavat ongelmat..eli kampiakselin asentoanturi sekä sen jälkeen automaatin asentotunnistin. Näihin löytyy helppo paikkallistamiskeino eli otat vaikka fairy pullollisen vettä matkaan mukaan ja kun vika päällä jäähdytät anturia vedellä ja kas kummaa matka jatkuu taas..
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Omituinen käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Hiukan kyllä kierrokset nousi startatessa, joten kaipa anturi oli kunnossa.
No, vaihdoin sen kuitenkin uuteen, jotemn nyt pitäisi kestään auton loppuelämän sekin. Oli kyllä kovin pask... ei, kun likainen.
Nyt auto on taas starttaillut ihan normaalisti. Ihme homma meinaan!
Vastaa Viestiin