Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
No niin, tulihan viimein asenneltua tuo ennätyshalpa 3" DP. Hieno on putki ja lambdan reikiäkin löytyy ihan riittävästi.
Vinkkinä ja huomiona muille, sen kattiputken kannake tuntuu olevan väärässä kohdassa ainakin omaan autoon sovittaessa. Toinen puoli piti ihan amputoida, koska tässä vuosimallissa (1999) on vaihdelaatikon takanakin vääntötuki, joka siis oli törmäyskurssilla kannakkeen kanssa. Toinen puoli jäi myös toimettomaksi, koska se jäi muutaman sentin alemmas kuin kumiripustin olisi vaatinut.
Muuten ei pahaa sanottavaa DP:stä ole. Suunnittelussa on todennäköisesti ollut tuoreemman vuosimallin femma mallina.
Vinkkinä ja huomiona muille, sen kattiputken kannake tuntuu olevan väärässä kohdassa ainakin omaan autoon sovittaessa. Toinen puoli piti ihan amputoida, koska tässä vuosimallissa (1999) on vaihdelaatikon takanakin vääntötuki, joka siis oli törmäyskurssilla kannakkeen kanssa. Toinen puoli jäi myös toimettomaksi, koska se jäi muutaman sentin alemmas kuin kumiripustin olisi vaatinut.
Muuten ei pahaa sanottavaa DP:stä ole. Suunnittelussa on todennäköisesti ollut tuoreemman vuosimallin femma mallina.
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Höhheh, jotenkin tutun kuuloista tekstiä
Elokuussa 2008 kerroin asennuskokemuksia Streetgearin 3" downpipestä, kohteena -98 9-5 manuaaliaskilla:
Elokuussa 2008 kerroin asennuskokemuksia Streetgearin 3" downpipestä, kohteena -98 9-5 manuaaliaskilla:
Kiitoksia tämän kimppatilausversion asennusvinkeistä, näköjään kiinalaisilla pysyy hitsausjigit pitkään käytössäTermos kirjoitti: Downpipe sopi paikoilleen todella hyvin ja istui tismalleen 2,5" Simons catbackiin. Ainoa murhe oli etummaisen kannakkeen kanssa, se otti kiinni vaihteiston tukeen toiselta puolelta, kun oli hitsattu muutaman sentin liian eteen. Katkaisin kannakkeen ja hitsasin sen ylimääräiseen pakoputkiklemmariin, siten ei tarvinnut tuhertaa tavallisella miggilangalla rosteriputkea.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Asentelin kans jokuaika sitten ton 3"dp omaan aeroon -00 eipä tarvinnut muutakuin otta vanha pois ja laittaa uusi tilalle. Helppoa kuin heinän teko
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Nyt harmittaa ettei ollu varaa lähtee mukaan tuohon tilaukseen....
Mites käyttökokemukset?
Vastaako kone paremmin kaasuun tms? Mites äänet, tuliko räyhäkkäämpi ääni?
Mites käyttökokemukset?
Vastaako kone paremmin kaasuun tms? Mites äänet, tuliko räyhäkkäämpi ääni?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Äänet on kovat kun..... vaimentimessa reikä Odotellaan uutta rst-putkia.Saab.96 kirjoitti:Nyt harmittaa ettei ollu varaa lähtee mukaan tuohon tilaukseen....
Mites käyttökokemukset?
Vastaako kone paremmin kaasuun tms? Mites äänet, tuliko räyhäkkäämpi ääni?
Lambda-anturi otti ilmeisesti itteensä kun vika valoa ilmoittelee, mutta kun nekin on vaihtoikääsiä 160tkm niin laitetaan uudet anturit myös.
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Lues tuo , softamuutoksella varmaan tokenee http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =fcod+10561000r kirjoitti:vaihtoikääsiä 160tkm niin laitetaan uudet anturit myös.Saab.96 kirjoitti:Nyt harmittaa ettei ollu varaa lähtee mukaan tuohon tilaukseen....
Mites käyttökokemukset?
Vastaako kone paremmin kaasuun tms? Mites äänet, tuliko räyhäkkäämpi ääni?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Jahka kun ilmat lauhtuu, niin ottanen logia turbon (TD04) käyttäytymisestä uuden putken kanssa. Toivomuksena olisi tietty, että lagi pienenisi edes vähän tuolla alle 2000 kierroksella. EGT-antureita ei ole, mutta eiköhän niissäkin tapahdu jokin muutos positiiviseen suuntaan etteivät pakoventtiilit joudu aivan niin kovalle lämpöhoidolle
Äänistä en lyhyen koeajolenkin jälkeen osaa sanoa varmuudella mitään. En niihin edes toivonut muutosta, mutta olisikohan siinä kovan kuormituksen ärjynnässä pientä eroa sävyssä pehmeämpään suuntaan, mutta hitusen kovemmalla volyymillä? Osaan tosin muiden harrastusten ja koulutuksen vuoksi epäillä suuresti aistejani, etenkin kuuloaistia ja -muistia.
Äänistä en lyhyen koeajolenkin jälkeen osaa sanoa varmuudella mitään. En niihin edes toivonut muutosta, mutta olisikohan siinä kovan kuormituksen ärjynnässä pientä eroa sävyssä pehmeämpään suuntaan, mutta hitusen kovemmalla volyymillä? Osaan tosin muiden harrastusten ja koulutuksen vuoksi epäillä suuresti aistejani, etenkin kuuloaistia ja -muistia.
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Olis ollut ihan kiva, jos laipatkin olisi ollut rosteria. Vähän tyhmää, että on ruostumaton putki, josta sitten kuitenkin osa ruostuu. Kestää toki varmaan "ikuisesti", mutta ulkonäkö ei pysy niin nättinä.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Lynkataankohan mut jos edes avaan suuni? Saatika jos kommentoin negatiivisesti, mutta tässä sitä menen taas:
Aika näyttää miten itse putken materiaali kestää ja mitä kiiltävän pinnan alta paljastuu. Kiinan rosteri on eri kuin rosteri. En olisi kovinkaan yllättynyt jos noi putket olisi vaan pinnoitettu kiiltäväksi (nikkelillä?).
Mitä magneetti sanoo putkistosta?
terv. nimim. mitä minä sanoin
ps. Sanoinko jo, en halua edelleenkään moittia noita putkia vaan uskoa ja toivoa että halvalla saa hyvää ja nämä olisi vähintäänkin hintansa arvoisia.
Aika näyttää miten itse putken materiaali kestää ja mitä kiiltävän pinnan alta paljastuu. Kiinan rosteri on eri kuin rosteri. En olisi kovinkaan yllättynyt jos noi putket olisi vaan pinnoitettu kiiltäväksi (nikkelillä?).
Mitä magneetti sanoo putkistosta?
terv. nimim. mitä minä sanoin
ps. Sanoinko jo, en halua edelleenkään moittia noita putkia vaan uskoa ja toivoa että halvalla saa hyvää ja nämä olisi vähintäänkin hintansa arvoisia.
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
On olemassa magneettistakin rosteria, että ei se magneetin tarttumattomuus ole ainoa autuaaksi tekevä asia.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
No magneetilla mä kokeilinkin ja sen perusteella päättelin, että putki on rosteria mutta laipat ei.f-19 kirjoitti: Aika näyttää miten itse putken materiaali kestää ja mitä kiiltävän pinnan alta paljastuu. Kiinan rosteri on eri kuin rosteri. En olisi kovinkaan yllättynyt jos noi putket olisi vaan pinnoitettu kiiltäväksi (nikkelillä?).
Mitä magneetti sanoo putkistosta?
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Ei muuten Ferritankaan putkissa ole laipat rosteria, melko yleinen käytäntö näyttää olevan. Tonnarin vanhoja Ferritan puolisarjoja on joskus näkynyt myynnissä lähes ilman laippoja. Putki on kyllä muuten kestänyt.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Ok.
Toi on kyllä hölmöä yleisestikin että noin tehdään. Toinen ja ehkä jopa pahempi on sitten vielä kun laipat sekä putket on rosteria, mutta hitsauksessa käytetään täyteaineena ruostuvaa tavaraa. Tosi fiksua, muutenkin kaikkein kriittisin kohta ja se tehdään heikoiten. Hukkaan menee kalliit kestävät materiaalit jos kokonaisuutena tuote ei voi kuitenkaan olla kestävä.
Toi on kyllä hölmöä yleisestikin että noin tehdään. Toinen ja ehkä jopa pahempi on sitten vielä kun laipat sekä putket on rosteria, mutta hitsauksessa käytetään täyteaineena ruostuvaa tavaraa. Tosi fiksua, muutenkin kaikkein kriittisin kohta ja se tehdään heikoiten. Hukkaan menee kalliit kestävät materiaalit jos kokonaisuutena tuote ei voi kuitenkaan olla kestävä.
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Dp asennettu 9-5 1998 automaatti eikä mitään ongelmia ja jatkona 2,5 tuuman rosteriputki Avgassysteemiltä ja kivasti murisee ei liian kovaa ja turbo herää ihan eri tavalla kuin orkkisputkistolla
Arska Saab Klubijäsen no:5106
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Asennuskokemuksia 3" kiina-DP
Dp asennettu 9-5 1998 automaatti eikä mitään ongelmia ja jatkona 2,5 tuuman rosteriputki Avgassysteemiltä ja kivasti murisee ei liian kovaa ja turbo herää ihan eri tavalla kuin orkkisputkistolla
Arska Saab Klubijäsen no:5106