DI-kasettien hinnat...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Raser »

blobbo kirjoitti:Mekonomenilta sai tänään kasetin hintaan 247,20 euroa. Listahinta oli visiin 309, mutta klubikortilla sai halvemman hinnan. Kasetissa on Saab-stannsaus, ja tarrassa lukee SEM Åmål (TK3.7D).
Mitä tuo D tarkoittaa? Diesel?

Minulla lukee auton alkuperäisessä kasetin tarrassa TK3.7 ja B

Saax vielä jostain "halpoja" kasetteja? (Laakkonen Lahti sano just yli 450 euroa)
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja core2 »

Raser kirjoitti: Mitä tuo D tarkoittaa? Diesel?

Minulla lukee auton alkuperäisessä kasetin tarrassa TK3.7 ja B

Saax vielä jostain "halpoja" kasetteja? (Laakkonen Lahti sano just yli 450 euroa)
D= Direct. Ja DI= Direct Ignition.
Lukeeko siinä DI:ssäsi myös Åmål jos niin silloin se on valmistettu ruotsissa sama valmistaja valmistutti myös kiinassa kuitenkin heidän oman kontrollinsa alaisena.
Siinä pitäisi myös olla varaosanumero.

Siis nekään eivät ole piraatti kasetteja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja jus »

Miten voi aina ymmärtää keskustelut eri tavalla kuin tarkoitettiin ja vastata eri asiaan kuin kysyttiin - tahallaanko vai ajatuksenkulku täysin toiselta maalta? Olisikohan 3.7D:ssä tuo D-kirjain joku versionumeron tarkenne?
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Poy »

Raser kirjoitti: Minulla lukee auton alkuperäisessä kasetin tarrassa TK3.7 ja B
Mikäs sulla on valmistuspäivä?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Raser »

jus kirjoitti: Olisikohan 3.7D:ssä tuo D-kirjain joku versionumeron tarkenne?
Lienee tuo D versio tullut vuodesta 2011 eteenpäin noihin sytytyskasetteihin!?!

Oman alkuperäisen kasetin valmistusviikko on 17 viikko vuonna 2006 (0617).
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja koistha »

Eikös Lahdessakin ole Mekonomen ? Sieltä vaan kyselemään.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5173
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Risto »

jus kirjoitti:Miten voi aina ymmärtää keskustelut eri tavalla kuin tarkoitettiin ja vastata eri asiaan kuin kysyttiin - tahallaanko vai ajatuksenkulku täysin toiselta maalta?
Haluatko tällä sanoa, että täsmentäviä vastakysymyksiä saa taas esittää?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja jus »

Missään vaiheessa ei ole ollut kiellettyä vastata tavalla, joka parhaiten hyödyttää kysyjää ja muita lukijoita. Tiedon panttaaminen tai tahallaan väärään kysymykseen vastaaminen sen sijaan ei ole ollut eikä ole nytkään suotavaa. Jos kysyjä ei tarjoa kysymyksessään yksiselitteisesti kaikkia vastaukseen vaikuttavia detaljeja, vastaukseen voi silti sisällyttää todennäköisimmät vaihtoehdot kattavat selitykset. Tai sitten voi kysyä täsmentävän vastakysymyksen. Onko sinulla ollut ongelmia niissä?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja nugge »

Raser kirjoitti:
blobbo kirjoitti:Mekonomenilta sai tänään kasetin hintaan 247,20 euroa. Listahinta oli visiin 309, mutta klubikortilla sai halvemman hinnan. Kasetissa on Saab-stannsaus, ja tarrassa lukee SEM Åmål (TK3.7D).
Mitä tuo D tarkoittaa? Diesel?

Minulla lukee auton alkuperäisessä kasetin tarrassa TK3.7 ja B

Saax vielä jostain "halpoja" kasetteja? (Laakkonen Lahti sano just yli 450 euroa)
Lahdessa kun asut niin ei muuta ku nokka kohti Renkomäen Mekonomenia ja klubikortti pöytään niin kasetti irtoaa 247,60€:lla.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja core2 »

jus kirjoitti:Miten voi aina ymmärtää keskustelut eri tavalla kuin tarkoitettiin ja vastata eri asiaan kuin kysyttiin - tahallaanko vai ajatuksenkulku täysin toiselta maalta? Olisikohan 3.7D:ssä tuo D-kirjain joku versionumeron tarkenne?
Sori luin väärin sen viestin, mutta nuo kirjaimet tarkoittavat valmistuseriä, lisä valmistusta esimerkiksi otan vaikka TK 3.4D (musta) tuli 2000, sopii kaikkiin T7 mutta saab suositus on ettei 3.4D kannata asentaa. Sitä ei saisi asentaa myöskään T7 koneisiin ennen vuotta 2000. TK 3.4D jälkeen seuraava malli on TK 3.6 joka sopii kaikkiin T7 masiinoihin.

Suositukset ovat mukana Saabin TSB:sä en muista sivun numeroa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Raser »

Mutt' mun autooni (vm. 2006) varmaan käy TK3.7B:n tilalle TK3.7D, eikös?

Tilasin sellaisen (varastoon varalle).

...minkä takia muuten saabbiin ei ole vaihdettu jotain muunlaista sydeemiä ton hajoavan kasetin tilalle? Vai miten muissa automerkeissä on tuo asia hoidettu?
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja core2 »

Raser kirjoitti:Mutt' mun autooni (vm. 2006) varmaan käy TK3.7B:n tilalle TK3.7D, eikös?

Tilasin sellaisen (varastoon varalle).

...minkä takia muuten saabbiin ei ole vaihdettu jotain muunlaista sydeemiä ton hajoavan kasetin tilalle? Vai miten muissa automerkeissä on tuo asia hoidettu?
Siihen voi laittaa ihan pelkän TK 3.7 myös, ne kaikki ovat aivan samoja kasetteja vaikka mukana olis B tai D, ja TK 3.6:nenkin käy vaikka siinä on hiukan pienempi jännite joissakin tilanteissa, mutta sitä ei normaaliajossa huomaa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja nugge »

Raser kirjoitti:
...minkä takia muuten saabbiin ei ole vaihdettu jotain muunlaista sydeemiä ton hajoavan kasetin tilalle? Vai miten muissa automerkeissä on tuo asia hoidettu?
Kuten? Perinteinen puola, sytkäkaapelit ja virranjakajahan ei mene _IKINÄ_ rikki...

Moni automerkki käyttää suorasytkää tänä päivänä ja kyllä ne rikki menee olkoon sitten kenen tekemä auto vaan.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

nugge kirjoitti:
Raser kirjoitti:
...minkä takia muuten saabbiin ei ole vaihdettu jotain muunlaista sydeemiä ton hajoavan kasetin tilalle? Vai miten muissa automerkeissä on tuo asia hoidettu?
Kuten? Perinteinen puola, sytkäkaapelit ja virranjakajahan ei mene _IKINÄ_ rikki...

Moni automerkki käyttää suorasytkää tänä päivänä ja kyllä ne rikki menee olkoon sitten kenen tekemä auto vaan.
http://dl.dropbox.com/u/17829582/Saab9000.pdf Tuosta voi kaivella pitkän litanian DI-kasetin eduista sen alkuajoilta :D
SAAB 9-5 Aero -05
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: DI-kasettien hinnat...

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

en nyt itse pidä tuota saabin sytkäkasettia kovinkaan pahana peikkona, ompahan kerralla kaikki puolat vaihdettu ja helposti, ainoastaan vähän hinnakas.

velipojalla on passatti, kyllä se siihen saa vaihtaa aina jonkun puolista vuoteen, siinä sitten testaillaan ehjällä puolalla että mikähän puola olisi nyt rikki, muistaakseni maksavat 30e kipale.

sama kaverilla voortissa.

kunhan vaan on vara kasetti matkassa mukana niin ei sen takia jää tielle.
ja onhan siinä yksi hyvä että halvaannuttaa koko auton kerrasta, ei polta kattia niinkuin kaveri kun nilkutti kolmella kotiin muutaman kymmenen km.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin