Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
jos männät on pois koneesta niin se hoonaushan on pikkujuttu siinä sivussa.. en jättäs tekemättä.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Pystyttekö tässä ketjussa kertomaan, sopiiko seuraavaa öljyä lisätä koneeseen. Koneessa on Gulfin synteettinen 5W/40 ja yllätys yllätys täytyy lisätä öljyä, niin sopiikohan Mobil täyssynteettinen 5W/40 lisäysöljyksi. Sattui aikoinaan jäämään mobilia autotallin nurkaan. Autolla on ajettu n. 170 tkm, nyt on eka kerta, kun alkaa tarvita lisäystä yli litran 10 tkm välillä.
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Kyllä voit lisätä. Nuo öljyt on niin samanlaisia että ei mitään ongelmaa. Periaatteessa kunhan öljy on tarkoitettu moottoriin ja viskoiteetti on edes sinnepäin mitä suositellaan, niin se käy....laakkonen13 kirjoitti:Pystyttekö tässä ketjussa kertomaan, sopiiko seuraavaa öljyä lisätä koneeseen. Koneessa on Gulfin synteettinen 5W/40 ja yllätys yllätys täytyy lisätä öljyä, niin sopiikohan Mobil täyssynteettinen 5W/40 lisäysöljyksi. Sattui aikoinaan jäämään mobilia autotallin nurkaan. Autolla on ajettu n. 170 tkm, nyt on eka kerta, kun alkaa tarvita lisäystä yli litran 10 tkm välillä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Eli kannattaa varmaan käyttää näitä "long laif"-öljyjä ja piiiiitkiä öljynvaihtovälejä.jouscar kirjoitti:Ite tein viime syksynä Forte-käsittelyn. Sitten kun avasin koneen niin pitkään piti mäntiä liuotella ja katkenneella renkaalla varovasti urasta kaivaa karstaa pois. Lisäksi männässä olevat reiät öljyrenkaiden alla olivat tukossa. Kylläpä se taitaa olla niin että tuollaiset öljynkulutukset vaativat koneen aukaisun jos ko. vika on koneessa eikä turbossa. Mulla osat ja kannenkoneistus ilman asennustöita kustansi n. 900€.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Mitenkäs voi väljät venttiilinohjurit. Voiko ne olla niin väljät että öljy menisi sitä kautta kiertoon vaikka olisi uudet vv kumit. Mulla on projektina toinen merkki ja en oikein löydä selitystä mistä voisi laskea niin paljon läpi. Vaihdoin uudet kumit ja melkein pahenni kuin niillä vanhoilla kopuroilla tiivisteillä. Nostin kannen pöydälle enkä muuta havaitse kuin pakojen ohjurin on aika väljät. (Seat Leon 1,6 on siis kyseessä.) mutta samat lainalaisuudentahn ne on joka moottorilla.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
No siis periaatteet on samat, mutta eri moottoreilla on eri Akilleen kantapäät. Suosittelen kyselemään Seat-vioista Seat-harrastajilta. (Ohjurit voi yleensä vaihtaa, joten ei kun moottorikoneistamoon kyselemään.)jouscar kirjoitti:Mitenkäs voi väljät venttiilinohjurit. Voiko ne olla niin väljät että öljy menisi sitä kautta kiertoon vaikka olisi uudet vv kumit. Mulla on projektina toinen merkki ja en oikein löydä selitystä mistä voisi laskea niin paljon läpi. Vaihdoin uudet kumit ja melkein pahenni kuin niillä vanhoilla kopuroilla tiivisteillä. Nostin kannen pöydälle enkä muuta havaitse kuin pakojen ohjurin on aika väljät. (Seat Leon 1,6 on siis kyseessä.) mutta samat lainalaisuudentahn ne on joka moottorilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?
Joo ei ollu siellä tietoo. Muutamaan kiesiin oon ohjurit vaihdattanu, jotenka se ei ole vierasta. Lähinnä tähän en viitti yhtään turhaa euroa sijoittaa jos löytys "vuoto"kohta. Ei nosta auton arvoa yhtään. Sorry tää vuodatus.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************