Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

jos männät on pois koneesta niin se hoonaushan on pikkujuttu siinä sivussa.. en jättäs tekemättä.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
laakkonen13
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?

Viesti Kirjoittaja laakkonen13 »

Pystyttekö tässä ketjussa kertomaan, sopiiko seuraavaa öljyä lisätä koneeseen. Koneessa on Gulfin synteettinen 5W/40 ja yllätys yllätys täytyy lisätä öljyä, niin sopiikohan Mobil täyssynteettinen 5W/40 lisäysöljyksi. Sattui aikoinaan jäämään mobilia autotallin nurkaan. Autolla on ajettu n. 170 tkm, nyt on eka kerta, kun alkaa tarvita lisäystä yli litran 10 tkm välillä.
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

laakkonen13 kirjoitti:Pystyttekö tässä ketjussa kertomaan, sopiiko seuraavaa öljyä lisätä koneeseen. Koneessa on Gulfin synteettinen 5W/40 ja yllätys yllätys täytyy lisätä öljyä, niin sopiikohan Mobil täyssynteettinen 5W/40 lisäysöljyksi. Sattui aikoinaan jäämään mobilia autotallin nurkaan. Autolla on ajettu n. 170 tkm, nyt on eka kerta, kun alkaa tarvita lisäystä yli litran 10 tkm välillä.
Kyllä voit lisätä. Nuo öljyt on niin samanlaisia että ei mitään ongelmaa. Periaatteessa kunhan öljy on tarkoitettu moottoriin ja viskoiteetti on edes sinnepäin mitä suositellaan, niin se käy....
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?

Viesti Kirjoittaja baasenar »

jouscar kirjoitti:Ite tein viime syksynä Forte-käsittelyn. Sitten kun avasin koneen niin pitkään piti mäntiä liuotella ja katkenneella renkaalla varovasti urasta kaivaa karstaa pois. Lisäksi männässä olevat reiät öljyrenkaiden alla olivat tukossa. Kylläpä se taitaa olla niin että tuollaiset öljynkulutukset vaativat koneen aukaisun jos ko. vika on koneessa eikä turbossa. Mulla osat ja kannenkoneistus ilman asennustöita kustansi n. 900€.
Eli kannattaa varmaan käyttää näitä "long laif"-öljyjä ja piiiiitkiä öljynvaihtovälejä. :lol:
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Mitenkäs voi väljät venttiilinohjurit. Voiko ne olla niin väljät että öljy menisi sitä kautta kiertoon vaikka olisi uudet vv kumit. Mulla on projektina toinen merkki ja en oikein löydä selitystä mistä voisi laskea niin paljon läpi. Vaihdoin uudet kumit ja melkein pahenni kuin niillä vanhoilla kopuroilla tiivisteillä. Nostin kannen pöydälle enkä muuta havaitse kuin pakojen ohjurin on aika väljät. (Seat Leon 1,6 on siis kyseessä.) mutta samat lainalaisuudentahn ne on joka moottorilla.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

jouscar kirjoitti:Mitenkäs voi väljät venttiilinohjurit. Voiko ne olla niin väljät että öljy menisi sitä kautta kiertoon vaikka olisi uudet vv kumit. Mulla on projektina toinen merkki ja en oikein löydä selitystä mistä voisi laskea niin paljon läpi. Vaihdoin uudet kumit ja melkein pahenni kuin niillä vanhoilla kopuroilla tiivisteillä. Nostin kannen pöydälle enkä muuta havaitse kuin pakojen ohjurin on aika väljät. (Seat Leon 1,6 on siis kyseessä.) mutta samat lainalaisuudentahn ne on joka moottorilla.
No siis periaatteet on samat, mutta eri moottoreilla on eri Akilleen kantapäät. Suosittelen kyselemään Seat-vioista Seat-harrastajilta. (Ohjurit voi yleensä vaihtaa, joten ei kun moottorikoneistamoon kyselemään.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Öljynkulutus reilua, koneremontti edessä?

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Joo ei ollu siellä tietoo. Muutamaan kiesiin oon ohjurit vaihdattanu, jotenka se ei ole vierasta. Lähinnä tähän en viitti yhtään turhaa euroa sijoittaa jos löytys "vuoto"kohta. Ei nosta auton arvoa yhtään. Sorry tää vuodatus. :oops:
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Vastaa Viestiin