Imukärsä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
miig
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 16:36

Imukärsä

Viesti Kirjoittaja miig »

Moi, onkos kukaan vaihtanut 2,3t matalapaineen imucobraa, aeron vastaavaan? Enkä nyt tarkoita -06 isointa putkea, vaan alkupään aeron vähän ahtaampaa. Itsellä tuossa -99 mallin matalapaineen putki paikallaan ja kaapista löytyisi saman ikäisen aeron kärsä. kiinnostais tietää onko vaihdosta mitään vastaavaa hyötyä. Niin tiedän, että kannattais laittaa uudemma ja isompi, mutta ei oo sellasta just käsillä.

aeron:http://www.huuto.net/kohteet/saab-turbo ... /258554772

Tuo matalapaineen ensimmäinen mutka on paljon ohuempi, en löytänyt kuvaa.
Saab 9-5 2,3t Vector BP sedan autom. vm.-07.
Ex-Saab 9-5 2,3t SE autom. vm.-99
Ex-Saab 99 2,0 vm.-80
#6829
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4577
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Imukärsä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Menee heittämällä paikalleen. Vakiosoftalla ei ole iloa mutta isommilla ilmavirtauksilla saattaa jopa tuntuakin. Vaihda ja kokeile !
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
miig
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 16:36

Re: Imukärsä

Viesti Kirjoittaja miig »

Pitää kokeilla. Autossa on softana aeron stage1 ja turbokin on aerosta nyhtäisty. Sillä kyselin onko kellään kokemusta, ettei laiska tee turhaa työtä :D
Saab 9-5 2,3t Vector BP sedan autom. vm.-07.
Ex-Saab 9-5 2,3t SE autom. vm.-99
Ex-Saab 99 2,0 vm.-80
#6829
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Imukärsä

Viesti Kirjoittaja melberi »

Ehdottomasti isompi kärsä paikalle, kun on kerran Aeron pelivehkeet muuten asennettu. Ei sitä tehtaalla huvin vuoksi suunniteltu isompaa mallia.
miig
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 16:36

Re: Imukärsä

Viesti Kirjoittaja miig »

Oikeessa oot melberi, eihän ne huvikseen tehtaat mitään tee. Paikoilleen kärsä kyllä menee heti ilmojen salliessa, tallia kun ei ole. Ois kiva kuulla käytännön kokemuksia, jos joku on vastaavan vaihdon tehnyt. Tuo kärsä ei viissiin ole vaikea vaihtaa ja muistaa asentaa tiiviisti?
Saab 9-5 2,3t Vector BP sedan autom. vm.-07.
Ex-Saab 9-5 2,3t SE autom. vm.-99
Ex-Saab 99 2,0 vm.-80
#6829
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Imukärsä

Viesti Kirjoittaja melberi »

On se kyllä aika ahdas paikka asentaa. Itse olen ensin laittanut kiristyspannan mahdollisimman löysänä turbolle, niin että kiristyspultti on kuitenkin mutterin kierteillä. Sitten kärsä mukaan ja koittaa venkslata sen oikeaan asentoon. Kiristää pantaa vähän kerrallaan ja korjaa asentoa, jos kärsä meinaa mennä vinoon. Liikaa ei kannata kiristää, kun se panta antaa periksi (jaa, mistäkö tiedän... :roll: )
Vastaa Viestiin