Kytkin remonti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Antti26
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2013 20:26
Paikkakunta: Sonkajärvi

Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Antti26 »

Paljoko maksaa 9-5 kytkin remonti?
Saab 9-5 2.3 wagon vm.02 automaatti e85 stage

5891
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1855
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Osat: kytkinpaketti 200-280 € ostopaikasta riippuen
työsylinteri/painelaakeri asetalma 140-230 € ""
Stefat n 70 €
Ohjaustehostimen öljyt n 15€ + jarru/kytkinneste 4€

Työarvioksi sain merkkiliikkeestä n 1000€ ja nyrkkipajalta 400-500€ .

Päädyin tekemään itse :D
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

t.t.j kirjoitti:Riippuu osien ja työn hinnan summasta.
Kysäse tuolta: http://www.saabianti.ee/Tarjous_Fin
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remontti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Fakiiri kirjoitti:Osat: kytkinpaketti 200-280 € ostopaikasta riippuen
työsylinteri/painelaakeri asetalma 140-230 € ""
Stefat n 70 €
Ohjaustehostimen öljyt n 15€ + jarru/kytkinneste 4€

Työarvioksi sain merkkiliikkeestä n 1000€ ja nyrkkipajalta 400-500€ .

Päädyin tekemään itse :D
Miten muuten ohjaustehostimen öljyt liittyy kytkinremppaan? Omaanihan olen kytkinrempan tehnyt.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Hook »

Apurungon irroituksessa voi irroittaa tai voi joutua irroittamaan myös ohjausakselin samalla. Näin ohjaustehostin nesteet menee vaihtoon. .. ja lootaöljyt noin 22 - 33e riippuen oliko vanhat punaviiniä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1855
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Juuri noin, eli irrotettiin ohjaustehostimen putket , ja öljyt valu pihalle >> tulipa samalla vaihdettua nekin :D

Joo ja lootaöljyt unohdin tuosta hinta-arviosta, kiitos korjauksesta 8)

Edittiä: Siis juuri tuolta koko ohjausjärjestelmän irroituksesta apurungosta vältyttiin kun irroitti vain ohjausakselin konttorin puolelta, raidetangon päät ja tehostimen putket/letkut, niin jäi tuo muu ohjaus mekaniikka tuohon irroitettuun apurunkoon kiinni...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siinä siis ero. Tein homman wis mukaan ja hammastanko jäi roikkumaan sinne autoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Hook »

Aina ei wissin ohjeet päde.. :mrgreen:

Osassa (tilastollisesti ehkä noin joka viidennessä 10v+ ) on päässyt kosteutta hammastangon pitkien pulttien ja ohjausakselin puslien holkkien väliin, jonka seurauksena pultti on ruostunut holkkiin kiinni.

Näissä tapauksissa mutterin saa kyllä irti yläpuolelta, mutta pulttia pyörittäessä pulttipyssyllä tai kunnon varrella holkki&pusla pyörii mukana ohjausakselin puslapesässä, jolloin ohjausakseli ei irtoa apurungosta.

Ainoa vaihto ottaa myös ohjausakseli apurungon mukana. Kun apurunko on irti lattialla, niin halutessaan pääsee vasaroimaan pultin yläpuolelta pultin irti holkista. Tämän jälkeen poraa holkin reijän ruosteet taas 12mm kokoon, jolloin pultti pääsee taas pyörimään holkissa.. ja kasaus tietty tervalla, niin seuraavalla kerralla voi tehdä kuin wis opastaa. :lol:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1855
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Juurikin tuosta pultista minua varoiteltiin etukäteen (kiitokset anttipa)
, joten teimme homman noin.

Nuo tehostimen banjot ovat kuitenkin kohtuu helpossa paikassa, kuin myös raidetangon päät. Tuo pitkä pultti ei ole niin helpossa paikassa... 8)
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ainakin nosturilla nuo pitkät pultit on nopsat irroittaa alapuolelta käsin, yläpuolelta 18mm lenkillä vastaan pitäen ja alapuolelta pulttipyssyllä pyöräyttäen - kunhan ei ole ruostuneet holkkiin. :lol:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oli näemmä onnea matkassa minulla, kun aukesivat ihan ok. Yksi apurungon pultti sensijaan oli ruostunut holkkiin kiinni ja vähän väkivalloin piti avata. Sinne mie sen survoin vielä takaisinkin. :oops:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Käypikö 9-5 -99 2.3 turboon suoraan heittämällä aeron kytkinrojut. Pitäs kohta vaihtaa hilppeet kun joskus tuntuu luistavan.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Entinen pois ja aeron kyykkä tilalle. Niin se ainakin meillä meni. Ei tullut vertailtua eroja...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Orkkis vai "tarvike" sinne kannattaa survoa? Onko merkkisuosituksia?
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Motonet myy Sachsin kytkinpakettia todella edulliseen hintaan. Kannattaa vaan varmistaa, että se on Sachsin ennen kuin ostaa / tilaa.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Vastaa Viestiin