MIten kannattaa poistaa kotikonstein hiusnaarmut, jos ei omista kiillotuskonetta.
Onko jokin vesihiomapaperijuttu mahdollinen vaiko ihan hiova vaha?
Toimisiko Autosol -tahna?
Naarmujen poisto maalipinnasta
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Naarmujen poisto maalipinnasta
-*-Elämä on-*-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Naarmujen poisto maalipinnasta
esim autoglymin paint renovator on kyllä hyvä. poistaa jonkin verran naarmuja. sen jälkeen pari kertaa autoglymin reshine polish perään niin muuttuu ulkonäkö jo jonkinverran. mutta kyllähän se myllytys on ainut jolla saat suurimman osan naarmuista pois. täällä foorumillakin muutama joka näitä hommia tekee ja ovat hyviä siinä!
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Naarmujen poisto maalipinnasta
Jos pinta on hapettunut kannattanee ensin vetäistä kliinerillä/naarmunpoistovahalla pahimmat pinttymät ja hapettumat pois. Päälle sitten joku ns. kiillotusvaha jolla luulisi ns. hämähäkinseitti lähtevän maalipinnasta.
Esim. Motonetissä on halvimmillaan myynnissä 20 euron kiillotuskoneita, itse olen ostanut tuollaisen koneen Lidlistä ja ihan hyvin on asiansa ajanut. Koneella vahausliike on tasaisen pyörivää ja vahapinnastakin tulee tasaisempi kuin käsin vahatessa. Koneella "myllyttäessä" täytyy vain varoa, ettei paina/hio teräviä kulmia joista voi maali kulua pois. Käsittääkseni ammattilaiset käyttää esim. Fareclaa ja erikarkeuksisia laikkoja maalipinnan kiillottamiseen. Jos lopputuloksen täytyy olla virheetön kannatanee antaa ammattilaisen myllyttää koko auto ympäriinsä.
Uudehkojen autojen maalipinnat ei ole kauhean paksuja ja jos naarmu tuntuu selkeästi ja pohjamaali paistaa on ainoa vaihtoehto pinnan uudelleen maalaus. Vesiohenteisten maalien aikakaudella maalipinnat on paljon "pehmempiä", herkempiä naarmuuntumaan ja esim. kiveniskuista maali lähtee isompina laikkuina kuin vanhempien autojen maalipinnasta.
Esim. Motonetissä on halvimmillaan myynnissä 20 euron kiillotuskoneita, itse olen ostanut tuollaisen koneen Lidlistä ja ihan hyvin on asiansa ajanut. Koneella vahausliike on tasaisen pyörivää ja vahapinnastakin tulee tasaisempi kuin käsin vahatessa. Koneella "myllyttäessä" täytyy vain varoa, ettei paina/hio teräviä kulmia joista voi maali kulua pois. Käsittääkseni ammattilaiset käyttää esim. Fareclaa ja erikarkeuksisia laikkoja maalipinnan kiillottamiseen. Jos lopputuloksen täytyy olla virheetön kannatanee antaa ammattilaisen myllyttää koko auto ympäriinsä.
Uudehkojen autojen maalipinnat ei ole kauhean paksuja ja jos naarmu tuntuu selkeästi ja pohjamaali paistaa on ainoa vaihtoehto pinnan uudelleen maalaus. Vesiohenteisten maalien aikakaudella maalipinnat on paljon "pehmempiä", herkempiä naarmuuntumaan ja esim. kiveniskuista maali lähtee isompina laikkuina kuin vanhempien autojen maalipinnasta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Naarmujen poisto maalipinnasta
Ensin tällä käsiin (Autoglym 03B – Fine Abrasive):
http://www.autoglyminternational.com/fi ... M&Range=66
Sitten (Autoglym SUPER RESIN POLISH):
http://www.autoglyminternational.com/fi ... K&Range=61
http://www.autoglyminternational.com/fi ... M&Range=66
Sitten (Autoglym SUPER RESIN POLISH):
http://www.autoglyminternational.com/fi ... K&Range=61
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866