Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten --> korjattu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Nyt ahtaa jo edes W-letku irti, ei muuten --> korjattu

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Mikähän 2004-Aerossa voisi olla, kun ahto jää jonnekin 0,75-0,85 tienoille? Biopower-softa on, mutta ajan bensalla, ei ole muuten viritetty.

-Tulppasin mankun R-nipalle tulevan letkun --> Ei vaikutusta
-Irrotin W-letkun --> Ahtaa vain viisarin kärjen verran enemmän, eli todella vähän
-Yhdistin C- ja W-letkut --> Pinl:n mukaan peruspaine on 1400, mikä vissiin kuuluukin.
-mair on aina paljon jäljessa mreq:sta
-ei vikavaloja / koodeja

Hieman lukuja täyskaasukiihdytyksestä:
pinl 1800
mreq 1200
mair 950-100
amul -450
pwm nousee 980

Uudet tulpat on (BCPR7ES-11), uusi putsari (juuri kävi huollossa). Vian huomasin oikeastaan nyt, mutta meno on ollut tukkoista jo vähän pidempään, kun asiaa ajattelen.

Turbo / pakoputki / immu rikki, vai mikä?
Mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi?
Viimeksi muokannut Ässä, Ti Heinä 30, 2013 18:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Katti tukossa, takapönttö tukossa tai turbo väsähtänyt.
Systeemi ei vaan hengitä kunnolla jos peruspaine on noin ok eikä ahtopainetta löydy vaikka W-letku on irti
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Mitä oikein tarkoittaa, kun tasaisessa vauhdissa turbon jälkeen näyttäisi olevan painetta?

Vaikkapa cruise päällä moottoritiellä 120 vauhdissa, pbef oli 1400 ja pinl se joku normaalin näköinen alipaine. Turbo siis ahtaa tuolloinkin, noinko sen pitää mennä, häh?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Ässä kirjoitti:Mitä oikein tarkoittaa, kun tasaisessa vauhdissa turbon jälkeen näyttäisi olevan painetta?

Vaikkapa cruise päällä moottoritiellä 120 vauhdissa, pbef oli 1400 ja pinl se joku normaalin näköinen alipaine. Turbo siis ahtaa tuolloinkin, noinko sen pitää mennä, häh?
jep, kyllä se turbo siellä auhtaa, dieselissä sama ahtopaine pääsee imusarjaan koko ajan kun ei ole kaasuläppää.
ehkä selvempi olisi sanoa että ennen kaasuläppää on painetta, itselle ainakin tuli tuosta turbon jälkeen on painetta, että on pakopainetta...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Ok, kiitos.

Olen luullut, että turbo alkaa ahtamaan vasta vähän isommilla kierroksilla / kaasupolkimen painalluksella, mutta enpä ole ehkä ajatellut asiaa loppuun...

Mutta ei tämä tainnut muutenkaan liittyä ongelmaan.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Voiko johtua isosta ilmavuodosta, että ei ahda yli sen 0,85 bar W-letku irrotettunakaan?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Ässä kirjoitti:Voiko johtua isosta ilmavuodosta, että ei ahda yli sen 0,85 bar W-letku irrotettunakaan?

kyllä voi johtua mutta silloinhan mair pitäisi karata yli vaaditun paitsi jos vuoto ei ole immun ja turbon välissä...

antaako jotain vikakoodia?

kait noita t7 mankkujakin on juminut ainakin muistan että jollain korjaantui joku vika hetkellisesti crc:tä sinne sisuksiin ruiskuttelemalla ja paineilmalla ja koputtelulla..

joten jos varmasti toimivaa mahdollisuus kokeilla niin kannattaa koittaa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Ei näy vikakoodeja sidissä.

180 000 km tuolla on nyt ajettu, vielä ei varmaan ahtimen pitäisi normaalisti olla entinen?

Semmoinen kimppatilauksen 3 tuuman DP minulla on tallissa, taidan alkaa miettimään sen asentamista.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Onko älytön idea ajaa testilenkki ilman takapakoputkea, siis pelkkä dp ja katti paikallaan?

Äänenvaimentimet ovat ulkoisesti melko rapeassa kunnossa, varsinkin takimmainen.

Kuva
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Eiköhän sitä mölyä tähän palloon mahdu vielä sen verran :D
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Tero »

Ite ajelin varmaan pari viikkoo kaupungissa pelkällä dp:llä kun pakoputkikatkes, niin etköhän tuota tohi sen verran :)
Saab 9-5 Aero -00
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Joo, aikamoista mölinää piti, pahoittelut rusakonpoikasille ja muille metsän elukoille :twisted:

Eipä antanut entistä enempää ahtoja pelkällä DP:llä ajellessa, eli pakoputkivika on poissa laskuista. :|

Nyt oli w-letku paikallaan. Taidan ottaa sen vielä irti, mutta nyt illalla ei enää kehtaa lähteä... Pitääkö tässä turboa ruveta etsiskelemään, perhana. Kun tuohan ei savuta, en ole ainakaan huomannut.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Voiko hukkaportti olla syyllinen, että ei nouse ahdot tarpeeksi?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
pekifi
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Heinä 04, 2013 15:15

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja pekifi »

En tiedä onko bensavehkeessä samaa mutta itsellä oli juuri dieselissä hukkaporttia säätävä venttiili jumissa minkätakia ei suostunut kunnolla ahtamaan.
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: Ei ahda kunnolla edes W-letku irti

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Ässä kirjoitti:Voiko hukkaportti olla syyllinen, että ei nouse ahdot tarpeeksi?
Voihan se varsinkin jos sokka tippunu,tanko irti läpästä ja auki koko ajan.Ei varmasti paineet nouse vaikka w-letku irti.Jos kiinni niin turbon voit testata vaikka niin että laitat rautalangalla portin lukkoon niin pitäs puskea hetkessä lähes 2bar paineita.
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vastaa Viestiin